I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Udda saker människor gör på internet...

Övrigt - Blandat

   

2011-01-17 20:07

Udda saker människor gör på internet...

Jag börjar få några år på nacken som internet-räv, har sett det mesta vid det här laget.
Då ett av mina intressen innefattar att iaktta människor och deras beteendemönster på internet.

Detta forum är till för att utöka denna del av vårat sociala liv. Vi har gått från "ta-cykeln-halva-stan-för-att-ringa-på-dörren-hos-kompis-för-att-få-reda-på-att-denne-inte-är-hemma" till, Är du där? Nej..

Det jag försöker säga är att jag vill dela med mig av upptäcker jag har gjort på detta så kallade interwebs, är det andra som har upplevt samma, du kanske till och med är en av dessa människor?

Jag vill veta tankar.

För att lista några fenomen som jag har upptäckt genom åren, att när ens önskade så kallade nickname inte finns, varför inte hitta på ett nytt, istället för att lägga in onödigt många underlines? Eller liknade utfyllnad.
Varför har man det behovet av att verka som en väldigt fantasilös person? Likaså dessa som väljer att ta sitt namn plus sin nuvarande ålder, exempel Lars34, det är ju bara värt det första året, vad gör du sedan?

Sedan har vi det här med utblottningen som många tycks inte ha några problem med, lägger upp bilder på döda barn, när de själva sitter vid graven och sörjer. Bilder på den avlidnes kista. Vad får dig att tro att någon vill se detta?

Bilder på husdjur, what is up with that? Det borde seriöst komma en community för människor och deras husdjur, så kan ni sitta där och byta bilder med varandra.
Ja, djur kan vara söta, men lägger du upp en bild på alla dina 5 katter, med olika historier om dom, som att dom ska ha gardenparty och bikini, framställs du bara som en crazy catlady Im afraid..

En bild på dig själv, fast du har uppenbarligen klistrat in ett målat hjärta, eller en plump i paint över din näsa. Är det för att se sötare ut, eller dölja det faktum att du är mänsklig och har en näsa, trots onaturligt stort hår..

Varför man lägger upp på sin profil på en dating-sida hur mycket man har blivit sårad av det motsatta könet och kommer aldrig mer lita på någon..? Gräver du inte en egen grav i detta fall, där du och ditt bittra jag kan ligga själva?

För att avsluta detta avsnitt och invänta tankar, kritik och egna upplevelser, säger jag bara, jag är inte helt seriös, mest tycker det är kul att tänka på, varför vissa gör som dom gör.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.