I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hoppa av plugget...berätta det på bästa sätt?

Övrigt - Blandat

   

2011-01-16 04:13

Hoppa av plugget...berätta det på bästa sätt?

här igen och ältar om samma sak..typ. Ska göra det så kortfattat som möjligt


Har haft denna starka vilja över ett år nu
, om att jag vill hoppa av plugget. Hälften av de poäng som krävs har jag gått miste om eftersom jag hoppade av huvudkursen. Som jag sagt tidigare är jag oerhört slö och oengagerad i skolan totalt. Har därför fått börja jobba ikapp nu, och tvingas börja massa nya kurser efter sommarlovet med nya klasser osv, vilket jag inte är ett dugg intresserad av, usch.


Jag måste jobba på som fan nu, med lärare som är på mig och en morsa som tjatar varje dag. Är på bra humör först men så fort mamma kommer hem och tjatar blir hela dagen förstörd. Allt detta gör bara att jag inte orkar kämpa vidare. Jag brukar alltid göra som jag vill och ta mina egna beslut. Men just nu känns det som om mamma är den enda orsaken till att jag faktiskt går kvar i skolan.


Jag går sista året, och tänkte försöka jobba hyfsat nu till sommaren, sedan hoppa av (så jag kan ta studenten med min klass). Orkar inte börja i massa nya klasser med nytt folk efter sommaren, känner långt ifrån alla i klassen jag går nu och vi har gått i samma klass i snart 3 år.



Hur som helst, jag vet att min mamma kommer bli fly förbannad när jag berättar det. Hon sa förut "men du hoppar inte av skolan gosse" med ganska hög ton. Jag är inte personen som pratar känslor, framför allt inte med morsan, så jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det här. Jag kan inte sova på nätterna för att jag ligger och grubblar över detta, nu är klockan liksom 10 över 4 nästan, och var tvungen att kliva upp igen och sätta mig här för att skriva detta. Jag mår inte bra av skolan.



Mamma jobbar på arbetsförmedlingen och säger alltid att jag inte kommer få ett jobb och en bra framtid blablabla. Men jag vill leva mitt liv och forma det efter hur jag är skapad. Slö, inte bry sig så mycket om hur jag har det liksom. Jag har ju musik som ett stort intresse, mitt enda intresse här i världen.


Men någon som har ett bra förslag på hur jag kan lägga upp detta? Är fett nervös på hur hon ska reagera. Jag är ganska konflikträdd av mig.



Så....relevanta förslag någon?