Jag kommer ihåg dig!
Ja, klockan är mycket och ni har gissat rätt. Jag är lite berusad. Har varit ute och dansat och haft kul. Kom också att tänka på en tjej som jag inte var så snäll mot. Jag såg en tjej på klubben ikväll som påminde så mycket om henne att det fick mig att minnas någonting som jag hade förträngt.
Jag minns dig Boglarka.
Du var ung och ny i min förort. Vi var 13 och det var högstadiet. Mobbning på högsta nivå. Du hade ett konstigt namn var verbal och annorlunda och blev självklart en måltavla. Du såg ut som Baby i Dirty Dancing Vi lekte hela sommaren och även fast du hittade på en massa och gjorde dig till så gillade jag dig. Tills skolan började. En dag så fick jag höra att det var en ny tjej i en annan skola som ingen gillade. Som var konstig och mobbad. Hon hade ett konstigt namn. När jag sen fick reda på att det var du som jag hade varit hemma hos så visste jag inte hur jag skulle bete mig. Jag kommer ihåg att jag i början (till mitt försvar) försökte ändra folks uppfattning om dig. "Men Boggie är snäll" sa jag. "Boggie, vad är det för djävla namn liksom" , fick jag höra.
Jag slutade hälsa på dig. Gick omvägar i korridoren när jag såg dig. Efter ett tag så fick jag höra att rektorn och kuratorn var inblandad. Du hade inga vänner. Jag försökte få mina kompisar att gilla dig på fritiden. Vi gick inte i samma skola så jag kände på något sätt att det inte var mitt fel, att det inte fanns så mycket som jag kunde göra. Och att det....på något konstigt sätt inte var mitt fel... att det istället var ditt fel. En dag fick jag höra att du hade slutat gå i skolan. Och sen hade du och din familj flyttat. Det blev för mycket för dig. Jag kände en lättnad. Nu slapp jag.
Jag skäms så mycket för det idag. När jag läser om mobbning så blir jag så ledsen. Jag känner mig som en hycklare som bara låtsas. Som snackar om hur det borde vara men vet innerst inne att det fan inte är så och kommer aldrig vara det.
Jag kommer ihåg hur jag såg på alla fröknar som pratade om gyllene regeln. Vilket djävla bullshit det var. Vi hörde ju sjävla deras skitsnack om andra lärare och barn. Hur kan det vara ok för vuxna människor att mobbas men inte för barnen?
Jag kommer ihåg dig Boglarka och jag skäms.
Vilka har ni mobbat? Hur ser ni på dagens mobbing? Finns det någon ni ångrar att ni inte mobbade?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|