I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur kan man bo i USA?

Övrigt - Blandat

2010-12-28 14:21

Hur kan man bo i USA?

Kort och gott, hur kan jag bo en längre tid, överleva (jobba) i USA? L.A är planen, kan man jobba svart, vad händer om nån kommer på mig? hur löser man med att man bara får vara 3 månader i USA, kan man dra till mexico den 28e var 3e månad?
Har nån kanske nått bra tips på nån slapp utbildning som inte kostar skjortan man kan gå? Jag är grym på innebandy och ganska grym på fotboll, kan man få nån deal nånstans där fortfarande? Ni kanske tycker mina frågor är retarded, men inga frågor är ju dumma. Tack för hjälpen på förhand.

2010-12-28 16:09
har inte riktigt koll på hur saker o ting funkar i US and A men har en bekant som inte är välkommen in i usa pga att han stannade längre än vad han var tillåtet så antar att dem är rätt stränga på den delen. skulle du bli ertappad för svartjobb så blir du säkerligen hemskickad med första bästa bananbåt. =)
annars kan du höra med den amerikanska ambassaden dem kan säkert svar på alla dina frågor.

http://stockholm.usembassy.gov/
Embassy of the United States of America
Dag Hammarskjölds Väg 31
SE-115 89 Stockholm, Sweden
Tel: (+46) 8 783 5300
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.

2010-12-28 18:02
ja, man är ju lite rädd för att bli bannad:). jag ska ringa ambassaden imorgon, tackar och bugar. Ingen annan som har nån erfarenhet?

Poet

2010-12-29 04:05
Tyvarr kan du glomma alla former av stipendier och green card. Har du korkort sa kan du hoppas pa att bli au-pair, men da maste du palla jobba med barn. Tipset ar att (om du inte fuckat upp med CSN) att plugga dar. Jobbar du svart sa kommer det inte bli mycket pengar for dig att uppleva USA for.

Jag forsokte sjalv for tva ar sen att ta mig till staterna, men blev Canada istalllet (vilket jag inte angrar alls faktiskt) eftersom de fortfarande slapper in folk :)

Lycka till!
At the gates of Eternity...

2010-12-29 19:16
Ok. Ja, det känns som att allt är kört om man inte pluggar, men jag har inte hittat några utbildningar som verkar bra/inte för dyra/intressanta. Jag har ju enskild firma och tänkte man kanske kunde jobba för en polare i USA, men då är ju problemet hur man ska kunna vara där längre än 3 månader.

2010-12-30 18:51
Min bror stanna över de 3 månaderna och fick sitta i häkte en natt. Dagen efter blev han hemskickad och fick inte komma in i landet på 10 år. Dock var det pga. att han hade fått fel info, men det är ingen idé att tjafsa emot. In conclusion, inte värt det.

Men om du håller på med sport och är rätt bra på det, så kan du ju få ett idrottsstipendium till nån skola där. Kolla på kilroys hemsida, tror att det stod nåt om det där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-31 08:11
Jobba för en polare i USA? Kolla med Ambassaden/polaren och skaffa dig ett arbetsvisum då?
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"