I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad är det bästa/sämsta med platsen där du bor?

Övrigt - Blandat

   

2010-12-14 19:35

vad är det bästa/sämsta med platsen där du bor?

Ganska enkelt, ge oss en punktlista på för och nackdelar

Själv bor jag i Skärholmen : väster om Stockholm, 15 min med tunnelbana till stan. Och trivs sjukt bra.

Fördelar:

+ okej avstånd från stan
+ schyssta bostadspriser
+ stort centrum med många butiker, handlar sällan där men det är najs att det finns
+ 4 (!) stora mataffärer. Vi-butik, Coop, ICA och Lidl. Dessutom en sk "invandrarbutik" med schysst utbud. Förutom när jag ska ha någon obskyr vegangrej så kan jag alltid vara säker på att hitta vad jag söker i nån av dessa butiker. Stort plus i mina ögon!

+ nära till naturen, bor 10 min promenad från mälaren. joggingspår osv har dessutom jävligt schysst utsikt från mitt kök, ser Kistaskrapan borta i horisonten och även Hässelby och en massa andra orter jag inte lyckats identifiera.

+ det finns en väldigt basic skatespot en station bort.
+ förortscred. skulle skämmas lite om jag bodde i typ Aspudden eller Hammarbysjöstad. dessutom så slipper jag se en massa prettokids med iphones & urbanearslurar, sotarmössor och dyra märkeskängor.

+ bra förbindelser med bussar söderort, flemingsberg, älvsjö osv. skönt om man pluggar på södertörn t.ex.

+ tre konkurrerande frukt&grönsaksstånd på torget sommartid. härligt och billigt.
+ gamla plankningsvärda spärrar, för oss med tunna fickor.
+ allmänt skön stämning, tryggt och trevligt. känner mig aldrig osäker.

Nackdelar:

- hade gärna fått ligga 5 minuter närmare stan. tycker om att cykla så det hade varit guld att kunna cykla in till söder utan att det blir en heldagsutflykt
- ganska få av mina vänner som bor i närheten
- att ta en taxi hit efter en sen kväll är bara att drömma åt. dvs det blir mycket väntande på tuben vissa nätter. alla nackdelar kom att handla om avstånd tydligen. i övrigt så tycker jag sjukt mycket om Skäris.

Nu är det eran tur! Vill ha en massa rapporter från runt om i landet!