I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad trodde du på när du var barn?

Övrigt - Blandat

2010-12-09 12:59

Vad trodde du på när du var barn?

Kanske var det så att ett hemskt monster lurade i din garderob eller liknande klyschor. Möjligtvis så var det något du fått höra av någon moster som ville ha skoja. Vad trodde du på eller vad fick du för dig som barn?

Själv var jag stensäker på att det var människor bakom varje träd som ville mörda mig när jag gick hem själv då ljuset hade börjat tyna bort.

Don't!

2010-12-09 13:14
Farsan ägde ett gym när jag var kid och där spelade han alltid tvärkassa cd's med Mr Music Hits. Farsans initialer är mr och han kallas så i folkmun där i krokarna. Litet samhälle i norr ni vet, all känner alla. Minns inte hur men fick för mig att han hade ett skivbolag eller liknande och gjorde de där skivorna själv. Skröt om det för polarna och sånt. Tyckte farsan var cool som fan, norrlands Suge Knight typ.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-09 17:00
Gubben i brunn' och spöket i källarn.

tokfan; Haha! skönt
- men nog om dig nu.
Groupie

2010-12-09 18:10
Jag trodde att man skulle bygga klart jorden någon gång. Nu när jag har växt upp så förstår jag att vi blir nog aldrig nöjda :(
(,_____(ò_Ó)____,) this big
Moderator

2010-12-09 18:25
Jag trodde två jättetigrar styrde oss människor i ett tvspel i ett mörkt rum med en svart tjock-tv. I övrigt trodde jag att alla smällar var bomber och låg vaken och väntade på att mitt hem skulle sprängas i luften.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Toastare

2010-12-09 19:46
tokfan, haha sjukt skönt..

Jag trodde på jultomten och att det fanns flera. Jag gillade den med gröna vantar bäst. (Alla var min pappa)

Jag trodde Olof Palme, hette Olof Palmö och att han hade typ leopardskinn på sig och bodde på "en öde ö" med en palm på.. eller jag såg honom framför mig på det viset. Jag trodde även vi kände honom då jag frågade mamma just om vi kände honom, hon svarade pedagogiskt "På sätt och vis känner alla honom"

Jag trodde även att min pappa kunde höra på flygplan vilken flygplans modell det var. Han är flygtrafikledare och brukade säga "oj, det där är en bla bla bla, den ska flyga och landa på" ...iof vet han väl vart de flesta plan är på väg.

Annars var jag en rätt smart kid som inte trodde på massa skit ;)
Jag skyller allt på Emma!

2010-12-09 19:51
Hahah sjukt sköna alla! Precis sådan här skön läsning jag letade efter :)
Don't!

2010-12-09 22:35
Min pappa sa att när glassbilen spelade sin signal så betydde det att glassen var slut. Det var deras sätt att säga "gå inte ut i onödan". Han sa även att det bara var regler som gällde i stan och inte på landet där mamma bodde, eftersom stan var mer modernt.
Jag trodde på honom...

2010-12-09 22:39
Jag trodde att andras liv stannade upp när jag inte var närvarande - eller med andra ord att jag var universums medelpunkt.

Sen trodde jag att turtlesarna fanns på riktigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2010-12-09 22:57
Frozen, haha pappor är så jävliga.. hur mycket ska du lura E? Jag längtar efter att få barn och få luras lite!

2010-12-10 07:31
Bounty: Jag ska luras så in i bängen med E! Har tillochmed köpt en bok som heter "great lies to Tell small children" :)

Min bror övertalade mig också att man tackade medtrafikanter efter omkörning genom att visa långfingret

2010-12-10 07:32
(så i ett säkert ett års tid pekade jag finger åt folk när mamma gjort en omkörning, tills hon upptäckte mig...)

2010-12-10 07:52
Jag fick på något sätt se bilder av min far från något jag antar är strax innan jag föddes. Vanligtvis är farsan renrakad i ansiktet, men på de äldre bilderna hade han mustasch. Eftersom jag bara var ett barn vid tillfället så frågade jag: "Vad har hänt med din mustasch?". Farsan hävdade utan att blinka att våran katt ätit upp den. Jag tyckte det lät lite konstigt, men han vek sig inte, så till slut fick jag acceptera den underliga sanningen.

Trodde väl att farsans mustasch blivit kattmat fram tills jag var mellan 8-10 år någonstans.

Har även snackat sönder min morsa så till den milda grad att min fråga "Gör man smör av smörblommor?" fick ett ja från henne. Jag var tydligen jävligt pratig ibland, då pallade hon inte utan höll mest med.

2010-12-10 10:31
Att sommarlovet varade i 1 år, detta efter mitt första sommarlov.

2010-12-10 10:43
Att det var midnatt när himlen är rosa.

Att det fanns vargar på en genväg till skolan, det var röd färg på en sten och stänkt runt på träden där och en god vän berättade det för mig att det var minsann spår efter vargar som dödat någon där.
Tog den vägen ändå, men sprang fan.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Poet

2010-12-10 11:21
Tokfan: Haha så ballt! :)

Trodde lite när jag var typ 5-6 på Jesus, men jag blev ateist ganska kort efter det.

Catch a joke, jag trodde på spöken och andra paranormala saker jävligt stenhårt när jag var yngre, men jag var inte rädd för det. Idag tror jag inte på det, men så fort jag ser en skräckfilm, så är jag pissrädd efteråt.
At the gates of Eternity...
Toastare

2010-12-10 11:25
Frozen, haha underbart med både fingret och boken!

Anenkefali, haha.. min pappa hade skitstort skägg. Så ibland hände det att han rakade sig. Han hävdade att när man rakade sig så slog man in skägget med en hammare och sen bet man av det.. jag minns att jag tyckte det var jätteäckligt.

2010-12-10 11:57
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-12-10 13:04
jesus.
kul att de körs

2010-12-10 13:07
att skördetröskor var monster som kunde äta upp en. att bilskroten skulle ta bilen och krossa den när jag satt i själv i väntan på mamma/pappa. (skador av skrotnisse)
kul att de körs

2010-12-10 13:34
När jag var typ fem-sex, var jag helt övertygad om att jag kunde prata med svalorna (tror iaf det var svalor) som bodde i garaget, att en av stenarna i Stamsjön var en krokodil (både jag och en vän var helt övertygade om detta) trots att den aldrig rörde sig... Samma vän och jag trodde även att ekot, som uppstod när vi ropade vid samma sjö, var några härmapor som svarade oss. Tog ett tag innan vi insåg att det bara var ekot.
Var helt övertygad om att pappa kunde precis allt i världen, insåg sedan att det antagligen stämmer. Trodde också att man blev tvärstark av spenat (damn you Pop Eye!), så varje gång vi åt spenat lyfte jag bordet med mitt pekfinger eller mitt lillfinger (berodde på hur mycket jag hade ätit). Det var först för något år sen jag insåg att det var mina föräldrar som lyfte bordet... Min barndom är en lögn! :(
Ett tag fick jag även en fix idé om att jag bara var solbränd och inte alls mulatt. "Är du från Afrika?" "Nej, jag har solat mycket" :D
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-12-10 13:37
mina föräldrar samt äldre syskon lurade i mig att jag var en s k bortbyting. inte så jävla kul haha..

2010-12-10 14:10
När jag gick hem från en kompis så fanns det en liten mörk skog, trots att det var villor på båda sidorna av skogen så trodde jag alltid att bakom träden stod någon/något och vill ha död på mig, så jag sprang alltid förbi den där skogsgläntan.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-12-10 14:49
Haha, Brazen. Det sista där fick mig att tänka på min styvbror. Han och hans mamma kommer från Kongo är således inte vita alls. Var upp och hälsade på då farsan gifte sig med grabbens mamma för ett par månader sen, och då sa pojken att han och pappa var vita men att mamma var brun. Tydligen har han snöat in på det där och har snackat rätt mycket om att han är vit i flera månader. Han är fyra och ett halvt nu, tvärkul kille.

2010-12-10 15:13
Trodde det bodde en känguru på oldemors vind när jag liten. Var livrädd för kängurus i flera år efter det. Föreställde mig ett djur med blodröda lysande ögon, långa huggtänder och ett dreglande leende. Bara väntade på att få äta upp lilla mig. Skröt om skiten för alla polarna typ, sen lärde jag mig vad en känguru verkligen var, då var det inte lika fett längre, :(
Groupie

2010-12-10 16:59
Jag trodde när jag var liten att man blev lång av att spela basket och att jag kunde bli äldre än min syster "för då ska du få igen. När jag är störst!"

Min syster insåg vid cirka 8-9 års ålder vad mormor va...
"jaha...mammas mamma.. Det är därför mamma säger mamma till mormor"
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-12-10 17:07
haha trodde att pengar gjorde dig lycklig, att om han hade mycket pengar så va allt perfekt! Men icke sa nicke, men tyvärr så är det endast sliskiga brudar med lågbudget silikontuttar och massa folk som vill tjäna nått på dig som gäller! Men visst, vissa kanske ser det som lycka :)

2010-12-10 17:10
- Att man pratade engelska i Eskilstuna, därför satt jag och övade på färgerna i bilen när vi skulle hit (viktiga ord när man ska prata engelska!).

- Att Pekka Heino inte var en person, utan ett uttryck för något som smakade äckligt. Jag insåg att detta inte stämde när jag var runt 15 år gammal.

- Att jag minsann skulle bli äldre än min bror en vacker dag.

Trodde inte alla ungar att man gjorde smör av smörblommor??

2010-12-10 17:28
Min farsa lurade i mig att det bodde krokodiler vid stadshuset (i sthlm) Det finns nämligen typ tunnlar/slussar med galler för där och det var där de tydligen bodde.

2010-12-10 21:09
Ahh, fan, hade också en sån grej som shorty, nån som lurade i mig att det fanns en krokodil vid stadshuset, i kloaksystemet typ. Fan vad sjukt.. Måste ha spritt sig den myten, haha.. Minns när jag gick i tvåan eller ngt så var det några andra grabbar som sa att den hade rymt från nånstans och överlevde på råttor, katter och hundar där i tunnlarna.

2010-12-10 21:29
ställen där det stod typ "lastbilsservice" eller annat med ordet service trodde jag alltid var SERVIS fan då en servis med lastbilar på elleerrr? Jag trodde att det fanns en tydlig brytpunkt när man blev vuxen och från och med då visste man och kunde ALLT.
Min morsa lurade i mig att såna höbalar i vit plast innehöll slemmiga aliens... särring!

2010-12-10 22:10

När jag var liten blev min pappas cykel stulen. Pappa berättade sen för mig vad som hade hänt, att en tjuv hade smugit sig in på tomten och tagit hans cykel o.s.v.

Jag förstod inte skillnaden på TJUV och TJUR, så ganska lång tid så trodde jag att tjurar tog cyklar :-)
mjao!
Rappare

2010-12-10 23:07
Min kära far lurade i mig att hästsvans (svansen på en häst) smakade som kaffe. Och korkad som man var/är...

Och att jag var äldst i familjen för att jag fyller år först på året.

Man var rätt klyftig som ung.

:)

2010-12-11 10:10
Kom på en till sak. När vi var uppe i Åre och åkte skidor när jag var liten,fanns (finns) det en singel kö till liften. Självklart trodde jag att det stod snigel kö och att dom som åkte långsamt i backarna fick ta den kön...
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Toastare

2010-12-11 10:46
Jag trodde även att man var tvungen att känna hur snabbt man körde när man körde bil. Minns hur jävla sjukt lättad jag blev när pappa förklarade om hastighetsmätaren... jag har fortfarande inte körkort ;)

Fridan, haha.. det där med Pekka Heino är en sån typisk barngrej. Jag är uppvuxen i radhus, en länga med fyra hus. Vi bodde i andra huset från vänster. Husen bredvid oss var ju våra grannar..och sen längst ut bodde Håkan. Min storebror trodde skitlänge att Håkan var ett annat ord för "grannesgranne"... så sjukt roligt.

2010-12-11 12:48
När jag var liten fanns det nån väg där asfalten var rödfärgad. Jag trodde att det var motorvägen och att man bara åkte på en motorväg om asfalten var röd :)

Shame att det inte finns några motorvägar kvar idag ;)
Redaktionen

2010-12-11 12:56
- Att Pekka Heino inte var en person, utan ett uttryck för något som smakade äckligt. Jag insåg att detta inte stämde när jag var runt 15 år gammal.

Haha!! Jag med!! Fast typ 12 men ändå. Stackars Pekka heino
namaste

2010-12-12 15:43
när jag var liten trodde jag att Trixig-person3 F14 var konstig på riktigt. nu vet jag att hon bara gör sig till
Toastare

2010-12-12 17:12
the-Offtopicman, ja.. hon är väl en normal 14 åring?

2010-12-12 17:19
Några saker.

- Trodde man kunde hoppa över flaggstången i Super Mario.

- Trodde man kunde peppra på flaggstången tills den gick av och påsåvis få fet bonus.

- Trodde man kunde få terminator-boost om man lyckades skjuta tillräckligt många "eldkulor" i rad i samma spel.

Allt detta trodde jag eftersom grannpojken sagt det :)..

Trodde inte riktigt på allt, men har endå alltid varit osäker. Nu vet jag att det inte stämmer.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-12-12 18:34
BountyBoo F30
I guess........

2010-12-12 18:44
Jag trodde att filmer var på riktigt. Om man hade ett tillräckligt spännande liv med biljakter o skit så hamnade man på TV. Därför försökte jag leva på ett intressant sätt, men det ledde inte till något bra.
:D
Moderator

2010-12-12 22:53
Jag var helt säker på att svenska var det enda "riktiga" språket, att alla andra språk var mer eller mindre baserade på svenskan.
//TW

2010-12-12 23:39
Jag var helt säker på att svenska var det enda "riktiga" språket, att alla andra språk var mer eller mindre baserade på svenskan.

Hmm, tror fan jag var likadan..
prinsen i hundkostym.
Admin

2010-12-13 11:42
psyko_slusk

- Trodde man kunde hoppa över flaggstången i Super Mario.

http://news.tubefilter.tv/2010/07/02/pop-fiction-proves-mario-can-jump-over-the-flagpole/

Fridan

Trodde inte alla ungar att man gjorde smör av smörblommor??

Ja, varför i helvete döpte man det till smörblomma för? Idioti!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Moderator

2010-12-13 12:58
men alla vet väl att man gör ko av mjölk.
//TW

2010-12-13 14:36
http://news.tubefilter.tv/2010/07/02/pop-fiction-proves-mario-can-jump-over-the-flagpole/

Sick!!!!!!

Detta ställer ju min värld upp och ned återigen!!!

prinsen i hundkostym.

2010-12-13 15:27
Jag fattade inte riktigt det där med födelsedagar och trodde att nån satt nånstans och tog fram ett namn helt random och så fick den personen ha en födelsedag. Minns särskilt ett år då jag var skitsur för att jag fått för mig att en annan kille på dagis fått ha två födelsedagar innan jag ens fått en.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-12-15 00:02
När jag var liten trodde jag på rättvisa, så som den oftast utmålades när man var barn.

2010-12-15 01:35
om man sjunger vid matbordet kommer man gifta sig med en zigenare

om man sträcker på sig vid matbordet så tar djävulen ens mat
Toastare

2010-12-15 02:01
testie, är dina föräldrar kristna rasister.. eller är det pingstvän det kallas?