I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett slutbetyg med många IG, svårt att få jobb ändå?

Övrigt - Blandat

2010-12-07 22:08

Ett slutbetyg med många IG, svårt att få jobb ändå?

Eftersom jag hoppade av huvudkursen i gymnasiet så fick jag mycket att ta igen. eftersom det verkar vara slutet på livet utan ett slutbetyg.

Felet är att jag är otroligt slö och ointresserad av det mesta, så jag tar inte skolan på så jättestort allvar. Jag vet nu att det är 2 ämnen jag inte kommer att bli Godkänd i. Jag får fortfarande poäng för att ha gått kursen fullt ut, men spelar det så stor roll om man går ut med många IG på pappret? Jag tänker mest inom jobb-svängen. Blir det skitsvårt att få jobb osv när man har många/några Icke Godkända kurser?

Var nämligen tvungen att börja på matte B, och matte har jag aldrig förstått mig på. Rena turen att jag blev Godkänd i matte A och nu är det dubbelt så svårt. Så jag börjar tappa orken att försöka, igen.

Så hur kommer det att bli inom jobb-svängen tror ni? Är loppet kört eller spelar det inte så jättestor roll? Är inte ambitiös på något sätt så siktar inte på några jobb med mycket stress och som är så jätte tidskrävande.