I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett helvette i paradiset

Övrigt - Blandat

   

2010-11-28 21:34

Ett helvette i paradiset

Jag har hamnat i skiten.

For tva manader sedan fick jag ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till.

Jag blev erbjuden ett jobb, inte i kalla Sverige, utan i Dubai!
Efter att ha suttit arbetslos i tre manader, och tre munnar att forsorja var detta rena drommen!
Jag akte pa kort varsel som lovat och slapade med mig partner och ettariga dotter.
Val pa plats blev inget som jag planerat.
Jag hade planerat att pendla fran en stad en timme ifran, men detta blev for dyrt i langden.
Detta tog jag sjalvfallet upp med min chef som sade sig kunna fixa boende at mig och hon skulle da betala detta nar hon sett hur jag arbetat.
Boendet fixade hon, men hyran stod jag sjalv for.
Lagenheten saknade vitvaror som hon pastod sig att foretaget skulle sta for.
Nix, allt drogs ifran min budget tills den dagen jag inte hade pengar att ta mig till jobbet. Jag hade inte ens pengar att betala for nodvandigheter!
Hon lovade mig pengar (min lon) som aldrig kom.
Lonen skot hon upp till manaden efter, trots att hon kande till min situation och trots att hon redan sagt att hon skulle ge mig min lon!
Som gradden pa moset: Jag fick aldrig nagot skriftligt kontrakt och fick forlita mig pa muntliga avtal som inte holls.
Nu forsoker kvinnan fa mig utvisad fran landet och inte betala min lon!

Jag har inte ens pengar att ta mig till ministry of labour for att ta upp detta.

Vad ska jag gora!?

Mooving beyond borders of time,
Backwads but Forwardsš