I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra restauranger i Stockholm

Övrigt - Blandat

2010-11-17 01:48

Bra restauranger i Stockholm

Tycker att Stockholm tas över allt mer av de stora kedjorna (vissa är iochförsig ganska bra men!) så tänkte om ni kan tipsa om era favoritrestauranger, eller allmänt bra restauranger. Prisklass eller typ av mat spelar ingen roll, men ge mig mer att gå på än bara namnet, alltså, motivera gärna med en rad eller två varför stället är bra.

Och när vi ändå är igång, restauranger som har öppet hyfsat sent (åtminstone till tolv) vardagar, med mat som inte serveras mellan bröd eller med pommes, tack. Märkte att det är stor brist på det i somras, och ja, jag blir hungrig lite närsomhelst och man orkat inte alltid laga mat.

Hit me!

enda vägen till seger är att överleva när andra dör
Producent

2010-11-17 01:59

2010-11-17 02:08
Tack douchebag, men du kanske inte lade märke till att jag skrev (väldigt tydligt, enligt min mening) att de som är intresserade av att rekommendera något gärna får göra det, + motivera med en rad eller två.
Alltså finns det ett sätt att spara både min och din tid, genom att du varken läser eller skriver om allt du har att släppa ut är sarkasm och en riktig taskig attityd. Vill jag använda google så vet jag precis hur jag ska göra, men nu däremot vill jag använda whoa så bespara mig din översittarattityd. Förstår vi varann? Bra

2010-11-17 10:47
Bröderna Olssons Garlic & Shots, helt otroligt god mat och dom har tamejfan vitlök i allt!
Det är ju inte det billigaste stället i stan men dom har väldigt god mat, skön stämning och en stark doft av vitlök.

http://www.garlicandshots.com/
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-11-17 16:16
Fint: Matsalen på grand hotel

Italienskt: La Vecchia Signora på Åsögatan

Budget: Amida på Folkungagatan

Kött: Texas long horn (finns lite överallt)

Indisk: Indian garden på hornstull
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-11-17 17:41
Shit allså.. Allri vart inne på http://www.restaurangguiden.com/ eller!?

Har verkligen svårt för folk och fä som inte ens kan hålla i kronorna mer än att det inte ens räcker till ett mål mat.

2010-11-17 21:01
Helenes Krog (St Eriksplan)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-17 21:33
Är vegan så mina tips blir väl lite begränsade:

Panda sushi dumplings wok , Vasagatan 12:
Mycket populärt lunchställe så det hjälper om man inte kommer mitt i rusningen om man vill ha plats. Dagens lunch kostar 70 kr och då ingår sallad och Miso. Eftersom det finns både sushi, dumplings och wok så hittar man garanterat något som passar alla i sällskapet. Har personligen bara prövat vegetariska sushin men den var väldigt fin.

Lao Wai, Luntmakargatan 74:
Kinesisk vegan restaurang med gott rykte även bland köttätare. I likhet med ovanstående, väldigt populär och få platser.

Kafé 44, Tjärhovsgatan 44: Om du står ut med att det ibland är trångt och att medelåldern är typ 16-21. Dagens rätt varierar, ibland är det en lyckträff ibland inte. 45 kr kostar det och man får mycket mat. Finns även varma mackor med olika pålägg. Alltid veganskt. Även kakor och fikabröd mycket billigt. Och gott kaffe med påtår för 10 kr. Hit går jag alltid när jag har dåligt med pengar och blir aldrig missnöjd. Obs: du kan bara betala kontant här.

Shanti på Katarinabangata 58 & Södermalmsallén.34:
Har aldrig ätit så gott indiskt som här och då är jag verkligen en sucker för indisk mat och går gärna på sånna ställen. Bra lunchpriser också. Den på Katarinabangata är "orginalet" och har en mysigare miljö tycker jag. Mycket bra utbud på vegetariskt och vegan. Har prövat mycket på menyn och aldrig blivit besviken.

Akki Sushi, Folkungagatan 45:
I stort sett ett take away ställe, typ 3 platser har dom. Men allmänt ansett som den bästa sushin i stan. Har hört om en sushifantast och japanälskare som ibland åker från Göteborg till Stockholm bara för att äta på Akki. Ta det som ett bra betyg. Lite dyrare priser.

2010-11-18 03:54
Ser ut som om inlägget som Bountyboo skrev och mitt svar på hennes + D-beck försvunnit. Hm. Nåja, får köra om.

D-beck, låter gott, men som vitlöksallergiker kan jag inte äta där, mina ögon sväller upp och mitt ansikte invaderas av tusen varblåsor. Inte alls kul, eftersom att jag inte ens får stoppa i mig vitlöksbröd. FML säger jag bara.

Foerplay, håller med om grand, dom andra måste jag nog testa.

Locco jag har hört att helenes krog har väldigt bra mat, dock inte hunnit äta där än. Så mycket att äta, så få mål per dag. Måste jobba på det!

Fishy, har varken testat veganmat eller sushi, men kan ju börja med veganmat. Av de ställen du nämnde, vilket tycker du är bäst?
Kommer nog ta ett bra tag innan jag vågar mig på sushi men har lovat mig själv att smaka innan året är slut. Får se hur det går.

2010-11-18 12:29
Orörbar: Kommer alltid rekomendera Shanti för jag älskar det stället men om du gillar kinesiskt så ska du såklart köra Lao Wai. Bästa pizzastället skulle jag säga är Primo, lite dyrare än ett sunkhak men ack så värt det. Finns på Nytorgsgatan ??, norr om torget och sen på Odengatan lite söder om torget, mot s:t Eriksplan till.
Sen om du inte är vegan så kommer du säkert älska Hermans. Stor och prisvärd lunchbuffé och även bakverken håller en klass för sig. Hit tar man sina köttätande vänner som blir mycket positivt överraskade.

2010-11-18 15:29
Grill på drottninggatan! Sjuk inredning men mysig atmosfär. Grym mat men inte direkt budget. Se till att boka bord i god tid.

Här är meny i PDF: http://www.grill.se/upload/pdf/GRILL_meny_sv_TRYCK.pdf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-18 16:04
Unt0uchable
Om du inte har någonting emot asiatiskt mat så rekommenderar jag Arirang, (syd)koreansk mat.

Okej priser anser jag och maten är god, värt och testa om du inte ätit koreanskt tidigare då det är inte direkt "kinamatkopia".

http://www.arirangfood.com/ Klicka på vita bilden till vänster för att komma åt meny, adress etc.

Har besökt stället två gånger, första gången tog jag Arirang Korean BBQ, stekte maten själv på en grill och hade urval utav tilltugg och välja och kombinera emellan.

Nu senast (igår) så blev det kyckling Katsu, riktigt gott tyckte jag.

Karta, t-bana Rådmansgatan.

Kuriosa: på Rådmansgatan i närheten (mellan tuben och Arirang) ligger kaffe/choklad/té-shoppen "Elises", fick tag på Lusses te samt Pepparkakste av Johan & Nyström, varav Pepparkakste är nyhet för denna säsong. :)
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-11-18 17:54
käka pastan på helenes... så sjukt mkt mat man får. :)

2010-11-18 21:05
Ellora på Hornsgatan mittemot t-bana Zinkensdamm har grym mat. Servicen är sådär men till de priserna och smakerna är den överkomlig.

Koh Pangan på Skånegatan eller där i kring är också superb. Närmast omöjligt att boka bord och kommer man efter halv sju får man oftast vänta ett tag så mitt tips är att gå runt fem en vardag. Fortfarande lite gäster så man inte känner sig helt utsatt men man slipper vänta och får oftast bord på en gång.

2010-11-18 22:11
Nämnda Lao Wai är stört bra. En annan kines att rekommendera är Dragon House vid Hornstull - men kom då ihåg att välja den kinesiska maten (dvs inte buffé, sushi eller svennekinesiskt).
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-11-18 23:30
Finns en Etiopisk liten restaurang nere i Rådhusets tunnelbana. Sjuuukt nice och spännande mat! Man äter med injera-bröd och smakerna känns genuina.

2010-11-18 23:44
enuff:

Ja den är grymt prisvärd! Knappt över en hundring.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-11-19 17:48
Finns en till prisvärd indier på Bondegatan som heter Indira. Makalöst gott och väldigt billigt.

2010-11-19 18:29
glen miller jazz cafe
underbar stämning, grym musik live och kvalitet på maten! billigt.
nära platsen där olof palme blev skjuten

2010-11-23 19:57
La Habana på Svevägen - härlig kubansk mat, speciellt fisken där gör de riktigt bra! :)
"Can't believe you on the canvas, I'm just throwin jabs" - Inspectah Deck
Toastare

2010-11-23 21:19
Nem Nem Quan på Åsögatan. Vietnamesiskt och riktigt riktigt gott och vällagat i medelprisklass. Kom antingen tidigt eller boka bord, för det brukar bli fullt även på vardagar.

Aki Sushi (baksidan av debban medis), Samba sushi Götgatan och Hattori sushi devil vid rådmansgatans t-bana är de tre bästa sushirestaurangerna i stan. Högre prisklassen sushi.

Zinken eller Hotellet för att äta bra oxfilé. Zinken brukar vara bokat nån vecka eller dagar i förväg.

Hjördis, Borgmästargatan 7. Smal meny (8 huvudrätter) men jävligt bra mat. Lite svenskt/franskt. Kvarterskrogsstämning men inget sunkhak. Bra öl och bästa uteserveringen med mysig bakgate/utlands känsla. Kan dock vara en högre åldergräns där.. typ 23. Lite högre prisklass.

Shanti som någon skrev, lätt bästa indiska restaurangen. Mycket mat för billigare peng. Riktigt bra indiska smaker och lite bredare meny än de vanliga indierna.

Hermans måste jag dock varna för. Hade sina glansdagar för ett par år sen, nu har det tappat det. Dyrt, dålig buffé och en massa turister (står med i de flesta guideböcker)
Det enda pluset är utsikten på sommaren och om man får en rabatt-kupong så man kan äta 2 för 1.
Jag skyller allt på Emma!

2010-11-24 09:59
Nu har jag inte käkat på Hermans sen förra sommarn så det är ju ändå ett år sen, men jag tyckte det var skitnice då. Visserligen hinner det ändras mycket på ett år, så jag ska väl inte försöka tajfsa emot BountyBoo för mycket eftersom hon kanske varit där sen dess, men ändå.

Jag älskar södermalm när det gäller restauranger. Nästan allt runt Nytorget är skitmysigt. Urban Deli (tror det stavas så) har jag visserligen bara ätit lunch på (ofta) men de har skitbra lunchmat så jag skulle bli extremt förvånad om de inte höll samma mått på middagsmaten. Inte världens största ställe gällande sittplatser och bord men det är mysigt.

Snett mittemot ligger en tapasrestaurang som jag tyvärr inte minns namnet på, men det finns bara en där så det är knappast svårt att hitta om man står vid Nytorget och tittar sig omkring. Den är pytteliten men kanske en av de mysigaste ställena jag vet, de har dessutom svingod tapas och också lite (har jag fått för mig) lite annorlunda tapas att välja på jämfört med vilken annan tapasrestaurang som helst.

Detta är iofs en kedja, som jag vet att du kanske inte riktigt frågade efter, men den är knappast lika mainstream som PizzaHut. Den heter Ciao Ciao, det finns flera restauranger runt om i Sthlm. Vanadisplan, Söder, Östermalm etc. Det går nog enkelt att hitta på deras hemsida. Den vid vanadisplan har en pytteliten lokal, men så länge man inte behöver sitta på "barborden" som har plats för två pers är det nice. Det är jättegoda pizzor, jättebra pasta etc. Italienskt alltså.

Kungsholmen har också en jättebra tapasrestaurang, Caliente. Den tror jag också finns fler av, har för mig att jag åtminstone sett en till i stan. Denna jag har varit på ligger på Fleminggatan, närmare centralen än Fridhemsplan. Också rätt litet men jäääävligt gott och så vitt jag vet bra personal. Har bara varit där en gång men har hela tiden sen dess försökt komma på tillfällen att äta där igen, dock är Kungsholmen inte riktigt min stadsdel och jag hänger inte där så ofta men jag ska banne mig dit igen snart för att äta jävligt god tapas.

Återkommer med fler när jag kommer på vad det finns!

2010-11-25 08:24
varför har ingen sagt Mc donalds?!?!

2010-11-26 23:10
vi väntade på dig

2010-11-29 14:43
Agaton. Bäst pizza i Stockholm och Sverige, samt en service som är top notch. Agaton finnes på Västerlånggatan, kvarteret som angränsar till järntorget.

Grekiska restaurangen i Kungshallen. Man måste bara älska deras Souvlaki. Avnjutes gärna med ett glas retsina.

Vapiano. Härligt koncept med självservice, plus god mat som in i helvete. Finns på tre ställen i Stockholm: Gamla Stan, Kungsholmen och Östermalm.

Little India. Indisk grill inom Kista Food Court. Deras sizlarmåltider är nice.

Saffran. Persisk grill inom Kista Food Court. Där hittar man underbarheter som Chelokabab Kobideh, Ghorme Sabzi och Zereshkpolo.

No 8. Östasiatisk buffé på Grev Turegatan. Man fick plocka mat själv och sedan fanns det folk som wokade maten åt en. Stället har tyvärr bommat igen, så man får söka sig till andra ställen.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2010-11-29 14:55
Tillägg: Vapiano är som det låter, en italiensk restaurangkedja. Konceptet är dock väldigt ovanligt, om inte unikt.

2010-11-29 19:00
Vapiano är en kedja, därför inte jag nämnt det då TS ville ha ickekedjor. Men ja, det är ett bra ställe med prisvärd mat.

Little India i Kista C tycker jag inte alls är särskilt bra, deras tikka masala har inget att komma i jämförelse med den på Ellora, Indira eller Indian Garden.

2010-11-29 19:16
Hur är Vapiano igentligen? någon som kan langa en liten recension?
Tack på förhand.

2010-11-29 20:59
Periferia Sud: Vill man ha en prisvärd italienare så tycker jag absolut att Vapiano är ett alternativ. Har testat såväl pizzan som pastan och har inget att anmärka på maten. Att man får ett kort som alltid man köper samlas tycker jag är praktiskt,andra tycker det blir opersonligt. Jag har gått till Vapiano främst på kvällar-eftermiddagar och min bedömning är att man vardagar har enklast att få bord om man kommer runt halv fem, halv sex. Efter det blir det fort fullt, i alla fall på den i Gamla Stan. Tror det är enklare att få bord på den på Kungsbron oavsett tid man kommer.

2010-11-29 23:19
Kan tillägga att jag också varit på Ciao Ciao, som också är en kedja men snäppet dyrare och mer stiff än Vapiano och ska man nödvändigtvis gå på en kedja och någon av de två skulle jag välja Vapiano alla gånger. Då ska det tilläggas att jag var på den Ciao Ciao som ligger på Odenplan. Tyckte servisen var så där och maten precis som på Vapiano. Restaurangen var halvtom, ändå trängde värdinna ihop mitt sällskap intill ett annat. Jag vet varför men det känns ändå lite väl överdrivet.

2010-11-30 00:58
Precis som jag själv nämnde är Vapiano en kedja. Men eftersom jag totaldiggar deras koncept och deras mat så tyckte jag att den var värd att nämnas.
Det är fullt även på kungsbron och på östermalm på kvällarna, och det är väl nackdelen med Vapiano om man ska förtära en middag där med nån. Men deras koncept tillåter väl förvisso avhämtning?

Little India har haft sina bättre dagar. Exempelvis serveras inte längre Scampi Sizlar, något jag tycker är otroligt synd. Tikka Masalan har jag inte testat, men ska man äta indiskt och råkar befinna sig i Kista, så rekommenderar jag starkt deras sizlar. Dessutom ligger stället nära för mig eftersom jag pluggar, och snart arbetar, bara ett stenkast bort. På en timme hinner man inte åka fram och tillbaks till Hornstull och dessutom käka en hel måltid på en timme.
Visst finns det däremot restauranger i Kista som är betydligt bättre, däribland Saffran.

2010-11-30 01:53
Förortspiraten: på foodcourten kör jag alltid satayspetten från Sawadee eller det där paket från Ikki där man får både sushi, yakiniki och lax och friterade grönsaker för en hunka. Har du testat Olles Krog? Ska tydligen ha en utomjordisk fredagsbuffé med flera varmrätter för en hunka.
Toastare

2010-11-30 07:16
Primo ciao ciao är väl inte så stiff?

Vapiano har ett löjligt och tidskrävande recept, maten är ok. Men en riktig italienare är det inte. Men jag håller med om att det är prisvärt, ser det mer sim en lunchrestaurang.

2010-11-30 11:55
BB: jag tyckte servitrisen var småsnorkig och att det var lite stiff, men det kan bero på att restaurangen var så tom, det var fullt till en tredjedel.

2010-11-30 18:25
medoria - Jag testade Ikki en gång faktiskt. Absolut inget fel på deras mat, fast jag insåg rätt tidigt att jag nog bäst äter sushi tillsammans med jordnötssås, ris och wokade grönsaker, vilket gjorde No 8 till det bästa stället att gå till för sushi. Fast det bommade som bekant igen.

Jag ska erkänna att jag har vart ganska restriktiv med restauranger på Kista Food Court. Så jag kan inte minnas att jag har testat Olles.

2010-11-30 21:13
Förortspiraten: Olles Krog ligger inte på food courten, den ligger ute på själva torget.
Toastare

2010-11-30 22:59
medoria, skrev du vilken du var på? jag missade nog det.. kan nämligen hålla med dig att det skiljer beroende på vilken man är på. Finns liksom en i Huddinge där jag pluggar.. och den märks ju att den ligger i Huddinge. Medan den på Kungsholmen känns helt annorlunda och har annorlunda klientel också.

2010-11-30 23:29
Tack till alla som skrivit, det är bara jag som varit lat och inte orkat vara inloggad mer än snabbvisiter. Ska prova på lite olika ställen nu snart..
Bamboo, då tycker jag att vi drar dit någon gång =)

Fishy, då ska jag definitivt prova på det, då min mage faktiskt inte mår så himla bra av kött, äter mest kyckling och fisk redan, men kanske kan minska på det med!

Kane, jag är en sucker för asiatiskt, men koreanskt har jag aldrig ätit, dels för att jag inte hittat någon koreansk restaurang än. Blir att testa så fort som möjligt då!
Locco, passar bra med tanke på att jag äter mycket med ögonen haha! ju mer jag ser desto gladare blir jag..

2010-11-30 23:44
medoria, jag har hört ganska mycket om koh pangan, men också att det är jättejättesvårt att få bord där, och att man måste vara tidig som typ kl 6, för att få bord

Refused, svennekinesiskt? haha

Super-Nerd, åh, du fick mig att tänka lite smoky-basement, sångerska med jättestort fint hår-ställe, men de verkar bara ha blåmusslor? Iallafall på menyn på hemsidan.

phatie, Caliente i St eriksplan har jag varit på, dock gillade jag det inte så mycket, men god daquiri! Haha. Låter som du hittat ett riktigt italienskt ställe (ciaociao), skulle vara nice med pizza som faktiskt är pizza och inte förortsgrillhak-pizza.

Piraten, nja, tycker Saffrans mat är ganska smörig i smaken, tar över väldigt mycket. Vapiano har otroligt god mat, men stör mig lite på att allt är "portionspackat" när dom tillagar det, alltså att kyckling, kött, m.m är i små plastpack per rätt som dom tar ur och in i pannan. Brukar köpa hem deras pasta och laga själv då och då, inte för att skryta men ganska mycket godare än deras blir det! Hahaha

2010-11-30 23:56
Min mamma och mina kusiner brukar dra till Olles krog då och då, men glömmer alltid att säga till mig av någon anledning. Det enda dom säger är att dom har jävligt bra mat, men inte vad dom har för typ av mat.

Tja, kedjor är okej, tänkte mer på Mcdonalds, burger king, pizza hut och så när jag nämnde det..

Kan ju tipsa lite jag med..

PONG Asian Tapas i Kista galleria har grym mat, gillar att man kan välja en rätt, eller blanda fler, upp till tre stycken. Deras rätt Malaysian chicken, oh my vad gott!!!

Sen har Asian Pong på Klara tvärgränd otroligt bra buffe, lokalen är jättefin, ljus och modern, inte mörkt och plingplong musik som alla andra buffeer har bara för att det ska kännas exotiskt.. Det har en rätt i buffen, vet inte riktigt vad den heter, men någon typ av kyckling som är lite lätt friterad i pyyttelite frityrsmet och sen wokad. Underbar! Kostar 90 kr, precis som alla andra buffeer, om inte billigare. Brukar vara där minst en gång i månaden, kommer nog bli smällfet snart!

Berns, (jag vet hur många här känner inför Berns men ändå) hhar ganska bra mat, men sen har dom grymma desserter! på vardagar har dom patisserie buffe, ganska farligt egentligen för allt är gott! De har pannacotta, creme brulee, chokladtårta, tryfflar, cheesecake, färsk frukt, nöttårta.. Gah vad jag får cravings bara jag tänker på det. Går på 95 kronor, frossfross..

2010-12-01 00:23
BB: jag var på den på Odenplan.

Untouchable: Om du har tid, så gå till Koh Pangan en vardag innan fem. Det är långt ifrån öde men du får utan problem bord.

Olles Krog kör på klassisk husmans, fredagar föreställer jag mig att dom vill göra sig av med det mesta inför helgen och drar ut allt som stått på menyn under veckan. Jag lovar meddela när jag varit där.

Har inte alls samma positiva erfarenhet av Asian Pong, tycker det är skam i jämförelse med Sawadee. I alla fall i Kista. Provade apropå thai den nya Tasty Thai som öppnat på Sveavägen i närheten av Handels och vill starkt avråda människor från att äta satayspetten där. Riset var torrt, knappt varma spett och alldeles för lite sås. Då kom jag en torsdag runt tre så jag fick väl gammalt lunchris men ändock.

2010-12-01 12:16
Unt0uchable

Ja, Ciao Ciao är skitnice. Har en till bra tapas-restaurang att rekomendera: Mamas & Tapas. Finns både på Kungsholmen (På Scheelegatan) och på Söder, i korsningen Renstiernas gata/Åsögatan eller Renstiernas gata/Kocksgatan om jag minns rätt.

2010-12-01 12:22
phatie, vilken Ciao ciao är det? googlade, och såg att det fanns en massa, primo, grande, due..

2010-12-01 12:32
orkar inte läsa allas tips men koh pangan äger!
tut!

2010-12-01 12:39
Unt0uchable

Alltså jag har varit på två stycken. Minns inga specifika namn, bara vart de låg. Det på, vad jag tror det är, Karlavägen kommer jag ihåg som mycket bra men å andra sidan var det sjukt länge sen jag var där. Det vid Vanadisplan var väldigt litet och mysigt, så länge man inte behövde sitta på "bar-borden" för två, vilket jag och min pojkvän fick göra. Sen finns det som sagt också ett på söder som jag bara gått förbi ett flertal gånger, ser mysigt ut men jag vet inget om servicen eller så.

Kolla även vad medoria skrev om Ciao Ciao, hon verkade ju ha lite annorlunda uppfattning än vad jag har.
Toastare

2010-12-01 16:00
Mamas och Tapas på kungsholmen suger pung. Vi bokade bord 8 pers och fick knappt plats, de höll inte koll på notan, vi fick inte in all mat, de var otrevliga och tapasen var inte så bra.

Då är Ramblas vid Hornstull mycket bättre.. sjukt prisvärt!

Primo Ciao Ciao är kedjan som finns på Odenplan, Kunsholmen, Huddinge osv.

2010-12-01 17:30
Som tidigare nämnts är La vecchia signora på åsögatan grym.

Bounty ljög om Stockholms bästa sushiställen dock. Det tveklöst bästa ligger i Hammarby Sjöstad, Tezukuri Sushi, Hammarby kaj 38.

Det är förlåtligt då stället bara varit igång i något år..

Att någon droppade texas long horn som bästa köttställe är larvigt, framförallt har dom taskiga råvaror. Isf. är Jimmys steak house avsevärt bättre, dock en aning dyrare.

En prisvärd italienare är La Casa Trattoria i Hornstull. Bästa rätten är definitivt skaldjursrisotton.

2010-12-01 18:28
Någon som testat Broncos entrecote?

2010-12-01 19:00
nej men käka rumpstek på stekpannan vid södra station...
Toastare

2010-12-01 21:43
Tezukuri Sushi är inte bäst.. men ändå rätt bra, måste jag hålla med om :)

broncos och jimmys är ju ok stekhus.. men som sagt, bästa oxfilén är på Zinken eller Hotellet. Entrecote äter jag aldrig ute.. det grillas på sommaren ;)

Texas longhorn är ett bra burgerhak, speciellt det på kungsholmen som är litet och drivs av en trevlig engelsman.

2010-12-01 22:03
BB: vet att vi snackat om Texas Burger Company förut, då jag inte gillade inredning och liknande. Har fortfarande inte testat den på Kungsholmen borde nog göra det.

Har du ( eller någon annan för den delen) testat Mäster Anders?