I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pepperoni Pizza i Sverige, okänt faktum

Övrigt - Blandat

   
Producent

2010-11-15 18:01

Pepperoni Pizza i Sverige, okänt faktum

Jag är smått ironisk med tråden så ta den med en nypa pepperoni
Har då varit på en del pizzerior i Sverige och det som förvånar mig mest är att ingen verkar veta vad pepperoni är, antingen har dem blivit missförstått vad det är eller så kallar dem fefferoni för pepperoni.

Dem flesta av oss vet nog vad det är, mesta dels vi som rest runt lite, så fort man kommer till Danmark, Norge eller Finland så kan vi se denna underbara pizza på menyn, men konstigt nog inte i Sverige (förutom Pizza Hut)

Jag har ställt mig själv och pizzabagarna den frågan, men kommer inte fram till något konkret.

En annan grej vilket jag dessutom tycker är konstigt är varför i princip ALLA pizzerior har samma slabbiga lågbudget ost, varför använder dem inte mozzarella/gouda blandning som dem flesta utomlands gör.

Man borde kanske göra ett tv program ála Kitchen Nighmares style och upplysa pizza bagarna att dem får betydligt fler kunder om dem använde mer färskvaror och bättre ost

Ni som ändå rest lite, vad säger ni ?

Since 1984
@realgizlee // twitter