I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Schysst restaurang/bar på Söder (visste inte var tråden skulle ligga)

Övrigt - Blandat

2010-11-13 22:31

Schysst restaurang/bar på Söder (visste inte var tråden skulle ligga)

Hallå!
Jag och två nära vänner fyller alla 20 i dagarna, så vi tänkte gå ut för att käka och dricka lite någonstans. Brukar inte käka ute särskilt ofta så tänkte be om lite tips.

Eftersom vi lär hänga på Söder även under natten vore det att föredra. Prisklass mellan, inte en vanlig huvudrätt för över 200 spänn med andra ord. Schysst sortiment av öl och sånt känns också rätt nödvändigt. Matmässigt är vi väl inte så picky med exakt vad det blir; thai, indiskt, italienskt... bra mat är bra mat helt enkelt.

Hit me!

tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com
Toastare

2010-11-13 22:45
Låter som Bröderna Olsson är ett bra ställe för er.. med tanke på prisklass och dryck. Det är helt okej då..

http://www.garlicandshots.com/
Jag skyller allt på Emma!

2010-11-13 23:59
Hahaha det där white trashhaket?? Metaldängor och cowboyhattar liksom..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2010-11-14 01:00
POSTAL, ok priser, ok mat och många olika shots.. vad mer önskar sig en 20-åring?

2010-11-14 09:28
BountyBoo: Är det inte 23 års gräns på Bröderna Olsson?

Jag kan tipsa om Judit och Bertil vid Hornstull. Bergsundsstrand 38.
http://www.juditbertil.se

God mat under 200-lappen och skön stämning.
www.nativeswedes.se

2010-11-14 10:15
Black & Brown Inn, Hornsgatan. De hade en grym fiskgryta för några år sen. Dessutom har de ett riktigt bra ölsortiment.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-11-14 17:28
Att slippa lantisraggare.. Där blir det ju bara ingen trevlig födelsedag, men jaja... Ja, dra till Judit & Bertil, där lirar dom hip hop ifall man har tur.. Och har ett arkadspel som både är gratis och alltid är ledigt med!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2010-11-14 20:47
P_b, vet inte.. jag är 30 så jag märker ju inte sånt :) Har bara varit där en gång.. och det är väl inte min stil, men kan ändå tänka att det är helt ok om man är 20. Är ju mest rockers där..

Producent

2010-11-14 21:38
Indian Garden är schysst och billigt. Stora flaskor med god indisk öl.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Admin

2010-11-14 22:53
Ni kan käka musslor på Akkurat. Ska vara riktigt goda (de är tydligen ganska kända för sina musslor). Har aldrig testat själv, men bättre öl är det svårt att hitta. Finns annan mat också men inte så mycket under 200:-.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Rappare

2010-11-15 06:44
Kvarnen, tokiga raggmunkar tydligen.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-11-15 06:52
"Bara vi"
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2010-11-15 16:35
marie laveau. tycker verkligen inte om att springa på klubb där men deras restaurang är nice.

2010-11-15 19:33
Den gröna jägaren! Haha, riktigt sunkhak. Trevligt i min värld i alla fall.
//Crooked//

2010-11-29 14:55
Tack för alla tips! Vi siktade på Koh Phangan på Skånegatan, men insåg att det var fredag och lönehelg så det blev Murasaki vid Björns trädgård istället. Riktigt schysst japansk restaurang.
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2010-12-01 00:00
Crooked

Epic! Den gröne jägaren, ett sunkhak man har svårt att glömma, ett sådant ställe man tipsar turister om - cuz it's tha real deal. :D

Garlic and Shots skall ha grym mat. Och det är väl därför man går ut och käkar?

2010-12-01 00:21
Garlic and Shots är schyst. Bra mat faktiskt. Testa vitlöksölen, men köp in riktig öl efteråt. Helt bisarr upplevelse. Vitlöksglassen har jag svårt att rekommendera...

2010-12-01 18:29
Stekpannan, vid södra station, bästa