I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studietips: Kursval VT11 (att plugga parallellt)

Övrigt - Blandat

   

2010-11-10 19:29

Studietips: Kursval VT11 (att plugga parallellt)

Jag studerar för närvarande juridik och har gjort det i ett par terminer nu. Men har sedan tidigare sociologi I och II avklarade (plus 40hp statsvet.).

1.
Blev sugen på att testa att plugga en 30hp kurs parallellt med jur. studierna och då undrar jag om det är någon som vet om det är värt att göra en slutknorr på sociologin genom att ta fil.kand terminen?

Å andra sidan fick jag uppfattningen att en fil.kand. i sociologi är ganska värdelöst när man söker ens sommarjobb, kan någon bekräfta dementera detta? Kanske finns det rent av någon med en filkand i sociologi på whoa?

2.
Fek eller Nek I var mitt andra alternativ tänkte jag då jag kan tillgodoräkna mig detta senare i utbildningen. Men efter lite efterforskning fick jag intrycket att några av de viktigare momenten är "statistik light".

3.
Sålunda tänkte jag mig att Statistik är en kandidat också. Statistisk metodik och analys verkar dessutom vara mer konkreta och uppskattade hårda kunskaper än de i ovanstående kurser eftersom det är mer matematik.

Så vad säger ni vilken av alternativen vore bäst, eller är det helt enkelt vettigast att låta bli. :)

Vänligen

Redplum