David Batra - Det här var ju tråkigt!
David Batra som har medverkat i Kvarteret Skatan och Räkfrossa ska dra ut på egen turné. Hoppas på en rolig o sevärd show då jag tycker om honom i hans tv-serier. Men hans medverkan i Roast på Berns var ju inte så värst bra, men det blir säkert bättre när han får göra mera "eget" så att säga o inte bygga det på en viss kändis. Vad tycker ni andra om David Batra? Turnedatum
jag tycker att han är helt okej, men som många andra svenska komiker blir det uttjatat efter ett tag. kvarteret skatan älskade jag
Jag tycker att om han betalar dig för att promota hans turne så gör du inget vidare jobb.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
haha "...och några lappar" ;O;O;O
eller är det fusklappar dom snackar om?
Nej, det är ju Batras klassiska lapp-skämt.
Jag tyckte han var tung på roast på berns...bert karlsson skiten var ju så jävla göttig "du e så ful......"
när han tar fram sina lappar?för en sekund trodde jag att det här skulle bli en show ingen komemr nånsin att glömma, men nej då... tråkiga lappar.
Jag hade svårt för hela konceptet med Roast på Berns. Kan vara därför som jag inte gillade Batras material då.
Roast var fömodligen helt skriptat samtidigt som folk faktiskt inte känner varandra tillräckligt bra för att våga eller kunna vara elaka på rätt sätt. Nu blev det mest veka punchlines och några missriktade ytliga påhopp. För lite personlig vinkling (på de få avsnitt jag sett) och dåligt utvecklade skämt. David Batra själv är jag måttligt intresserad av. Han är lite smårolig och funkar väl i en kvart eller så. Vilket är mer än många svenska komiker, i synnerhet de som baserar hela sin komedi på skrik eller "jag tog en valium innan showen".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
ah han kan va rolig i kortare avsnitt, tycker dock hans kollega glans är bra mkt roligare. world tour of skåne är ju sjukt bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2010-11-03 12:45
Han har gjort en bok om "roliga lappar" han hittat.. eller ja.. jag tycker han är tråkig. hans fru är hemsk. och så håller jag med UncleSam
Jag skyller allt på Emma!
Inte nog dålig för att hata på, inte tillräckligt bra för att propsa. Han är sådär lagom.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Hur ligger det till med studentrabatter på den här typen av föreställningar? Skulle gärna vilja gå men är osäker om jag kommer ha råd :$
Jag är helt övertygad om att David Batra luktar eller rättare sagt stinker äklig, lärar kaffe andedräkt!
Rätt övertygad om att Batra skrivit sitt material till Roast på Berns själv. Att det sen var skrivet i förväg är ju rätt uppenbart då det mig veterligen aldrig rört sig om någon direkt improv. Och ja, hans roast av Bert Karlsson var klart underhållande.
Look with your own eyes - See with your own mind
turnén fortsätter ju även under kommande höst. så det verkar ju gå bra nu för david batra :P
Toastare
2011-07-06 12:46
..eller går det dåligt för svensk humor :C
Jag skyller allt på Emma!
Jag gillar david batra i kvarteret skatan iaf. så det ska bli kul o se hans standup när han uppträder i Stockholm.
Här är ett klipp från hans senaste show. Ganska roligt :) Någon som har några fler??
Tycker som Bounty , som tycker som UncleSam . Hans fru är verkligen hemsk!
At the gates of Eternity...
det är väl uppenbart att roastskiten är manusbaserat, trodde jag att alla förstod.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja hans fru är helt oacceptabel, hur kan man ens fundera över att se honom är en gåta.... fucking whoa, suck på er.
((MAAD))
Vad är det med hans fru? Känns som om jag har missat nåt här.
Walking the street of dreams
1. Hon är moderat.
2. Hon är extremt jävla korkad.
3. Hon är så jävla ful.
4. Hon är MODERAT.
Känt citat med henne är ...
"stockholmare är smartare än lantisar"
Ja och det representerar ju Batra själv väldigt väl... eller hur var det nu. Vem FAN bryr sig om hans eventuella fru?
Så du menar att ens val av partner inte någonstans reflekterar vad man själv är för person?
Stand up komedin i Sverige dog med Ali Hussein, tyvärr!
http://www.myspace.com/murderdem
Den föddes (eller i alla fall den roliga stand-up komedin) med honom också.
Precis!
http://www.myspace.com/murderdem
Har aldrig tyckt Batra är rolig.
Hans humor påverkas föga av en eventuellt pantad fru, ja, det är precis vad jag säger. Saknar Ali :( Mentala kalhyggen and what not
Ali var nog innan min tid i varje fall. Har bara vaga minnen av honom när jag ser bilder på Google. Btw, David Batra signar sin bok Det här var ju tråkigt i Malmö o Lund denna helg.
Ett par uppträdanden återstår på turnén såg jag nu, verkar också som att showen kommer fortsätta en bit in på 2012.
återstående shower