I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att lära sig prata med folk?

Övrigt - Blandat

2010-10-28 10:43

Att lära sig prata med folk?

Jag har alltså gillat en tjej en längre tid nu, men det har aldrig blivit något mer än att titta på henne, pratat någon gång på fester också. Har inte fått den känslan av att hon varit så jätteintresserad, så vi pratar/skriver ingenting nu för tiden.

Men jag drömmer om henne hela tiden fortfarande, och i natt drömde jag om att jag satt med tjejen i fråga, samt hennes kompis. Sedan drog hennes kompis och vi satt ensamma helt plötsligt. Då sa hon "jag har hört att du har velat träffa mig" och då svarade jag "ja". Sedan sa hon "jag vill träffa dig med" och jag svarade "jaha så bra" eller nåt liknande. Och trots att det var en dröm så kunde jag inte komma på ett skit att säga efter det där, så det blev knäpptyst. Till och med när jag vaknade strax efteråt låg jag och tänkte på vad jag skulle säga men inget dök upp.

Det är alltså samma sak i verkligheten, jag kan aldrig komma på något att säga när jag pratar med folk. Blir oftast pinsamma tystnader. Någon som vet/har tips på hur man kan träna upp sin sociala kompetens och lära sig prata med människor?

Manager

2010-10-28 10:55
Ställ frågor, lyssna på vad de säger, ställ följdfrågor, berätta om en liknande händelse som inträffat dig, byt samtalsämne.

Gör du så så kommer du uppfattas som en god lyssnare och folk kommer vilja prata med dig. När du har sysselsatt dig med det i 15 år kommer du inse att folk är generellt sett rätt tråkiga att prata med....eller ja, lyssna på.
Redline!

2010-10-28 11:30
Ja, ska försöka med det. Tack!

När du har sysselsatt dig med det i 15 år kommer du inse att folk är generellt sett rätt tråkiga att prata med....eller ja, lyssna på.

haha
Manager

2010-10-28 12:02
Folk tycker oftast om att prata om sig själva och hittar de en person som både lyssnar och förstår så kan du ha oturen att bli deras bästa kompis ;)
Redline!

2010-10-28 16:47
Att ställa frågor är det bästa! Funkar alltid.

// En som är helt sämst på kallprat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-28 18:38
Hej mellon, du har sjyst musiksmak, ska vi gå hem till mig eller hem till dig för att skippa kallpratet och ha passionerad sex istället och lyssna på bra musik efteråt?

/en som alltid visslar skyldigt
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-10-28 18:57
se till att ha din backup frågor redo så att du slipper den jobbiga tystnaden.
träffar du henne på fest så har du ju typ "vem är du här med?" eller "hur känner du fest-värden?"

jag menar, de enklaste frågorna hjälper till att börja samtalet. jag menar, du behöver ju inte börja samtalet med "Tjena kexet, ska vi gå hem till mig och låta din kläder falla som smulor?"

se henne som en tjejkompis, vad ställer du för frågor till henne? vad har ni för samtal?

//en som aldrig kan hålla käften
Manager

2010-10-28 20:04
Hej mellon, du har sjyst musiksmak, ska vi gå hem till mig eller hem till dig för att skippa kallpratet och ha passionerad sex istället och lyssna på bra musik efteråt?

:D :D :D
Redline!

2010-10-28 20:09
Kane, kör den på DOOM 6e så ska det nog gå vägen ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-28 22:38
Ställ inte bara frågor, ställ följdfrågor. Jag hängde med en snubbe som va helt inkompetent när det gällde att konversera. Det va fråga på fråga på fråga och ingen av frågorna hade nånting med varandra att göra. "Var går du i skolan?", "Vilken tv serie tycker du om mest?", "Gillar du tv-spel?". Ha en konversation, inte en intervju :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-10-31 21:36
Försök att hitta nå gemensamt intresse. Därefter brukar det flyta på ganska bra :)

2010-10-31 22:54
Jag brukar ljuga om saker och vara lite smått otrevlig. Efter en stund ursäktar du dig och blir trevlig istället.
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2010-11-01 01:33

fan, finns det ingen kvällskurs i hur man blir socialt skillad i alla lägen? haha, det hade varit guld! eller, det är kanske just vad den här tråden är.

men frågor är en hit. jag kan inte ens ställa frågor, för mig går det skit när jag ska snacka med någon jag gillar. jag kör på att dricka öl och hålla käften, så löser det sig oftast. men snacka lite, ställ en fråga, spinn vidare. följdfrågor, eller kommentarer/skoj/något. då konverserar ni ju. annars blir det bara nå frågesport av det. good luck!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2010-11-01 09:31
Tänkte på en sak, varför är det alltid en person som ska känna sig skyldig att kommunicera och ställa en massa frågor när den andra inte ens verkar bry sig.

Då menar jag i sammanhang då man tex är men en arbetskollega och dylikt,
inte när man träffar någon som inte verkar vara intresserad..!?
Highfive anyone, anyone?