I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att lära sig prata med folk?

Övrigt - Blandat

   

2010-10-28 10:43

Att lära sig prata med folk?

Jag har alltså gillat en tjej en längre tid nu, men det har aldrig blivit något mer än att titta på henne, pratat någon gång på fester också. Har inte fått den känslan av att hon varit så jätteintresserad, så vi pratar/skriver ingenting nu för tiden.

Men jag drömmer om henne hela tiden fortfarande, och i natt drömde jag om att jag satt med tjejen i fråga, samt hennes kompis. Sedan drog hennes kompis och vi satt ensamma helt plötsligt. Då sa hon "jag har hört att du har velat träffa mig" och då svarade jag "ja". Sedan sa hon "jag vill träffa dig med" och jag svarade "jaha så bra" eller nåt liknande. Och trots att det var en dröm så kunde jag inte komma på ett skit att säga efter det där, så det blev knäpptyst. Till och med när jag vaknade strax efteråt låg jag och tänkte på vad jag skulle säga men inget dök upp.


Det är alltså samma sak i verkligheten, jag kan aldrig komma på något att säga när jag pratar med folk. Blir oftast pinsamma tystnader. Någon som vet/har tips på hur man kan träna upp sin sociala kompetens och lära sig prata med människor?