Ska till kalmar! bensinkostnads hjälp
Ska åka till kalmar, det är Körsträcka: 385,0 km ca 4 timmar bilresa. Nu undrar jag hur mycket detta är i bensin. Bilen drar ca 0.6-0.7 om man kör lagligt, 120 km/h.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
om vi avrundar att bensinen kostar 12.60 kr. matte har aldrig varit min grej.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Moderator
2010-10-21 19:08
339,57 kommer bensinen att kosta, då räknade jag med att bilen drar 0.7
//TW
38,5 mil * 0.7liter/mil * 12.60 kr/litern 38,5*,7*12,6 (mil*liter/mil*kr/liter) = 339,57 kr shitmannen wins! :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Eftersom att du inte är så bra på matte kan jag upplysa om att det kommer kosta: 340*2=680 kronor, totalt, om du ska åka tillbaka igen. Vassego!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
...men candide tar hem det på övertid =) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Moderator
2010-10-22 02:43
Bara så du vet om du funderat på att åk ner och sen tillbaka igen och på vägen äta mat för 70 kr och köpa en snickers för 15 så kommer det kosta : (340*2)+70+15=765 kronor. hahahahaha 2-1 :D <3
//TW
och vill du ha en cola eller dr pepper till din snickers kommer det kosta 15 spänn till, alltså 780 pistoler sammanlagt! tokfan steppar in och tar poäng i tredje, boya!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dock blir shitmannen och tokfan diskvalificerade då föda inte räknas som bensinpengar. Däremot undrar jag vad det är för bil? 0.7-0.8 / milen lär göra det vid 70 km/h alternativt 90 km/h medans vid hastigheter av 110/120 km/h så kommer bilen dra mer bensin. Om bilmotorn dessutom är designad att jobba effektivast vid 90 km/h och dra säg 0.7 milen så kan det redan vid 120 km/h vara 0.9-1 liter / mil.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Moderator
2010-10-22 17:15
Jag tror inte det är omöjligt för en bil att dra 0.7 i 120km/h. Med en lite äldre saab 9-5 som drar mer än dom flesta andra "vanliga" bilar så kom jag ner till 0.9 när jag låg i 120km/h i 20 mil.
//TW
Hastighet spelar ingen roll, det är varvtalet som är av intresse
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Det handlar om utväxling, så lågt varvtal som möjligt= förbrukar mindre bensin
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
spokie. Det där är en sanning med en hel del modifikation. :)
Göteborg på låtsas.
och vill du bjuda patty på middag innan du åker (hon kommer tacka nej) så kommer det gå på 200kr extra
Det är ren sanning :)
spokie. Nejje! Du kan ju inte skriva att hastigheten inte spelar någon roll, för fa-an. I övrigt anser jag att en dubbel-Snickers alltid bör räknas, vilken sorts budget det än må vara.
Göteborg på låtsas.
klart jag kan, eftersom hastigheten är en produkt av motorns varvtal och lådans utväxling?
haha spokie du är ju dum på riktigt!!!Spoiler ok, för o va helt ärligt så har jag ingen aning, utan ja kände bara för att idiotförklara någon :)
Producent
2010-10-24 19:30
jag vill bara veta vem denna patty är? jag har 200kr.
Om du kör vilse inne i kalmar så lär du lägga till ytterliggare cirka 20 spänn!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
spokie. Jo, men motorn drar olika mycket brænsle vid olika hastigheter och belastningar æven om varvtalet ær samma..
Göteborg på låtsas.