I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Personer sökes till intervjuer!

Övrigt - Blandat

2010-10-20 09:00

Personer sökes till intervjuer!

Hej!
Vi är två tjejer som har i projekt att göra en kritisk granskning av myndigheter (t.ex socialen) gällande unga som far illa, missbrukar eller har problem med kriminaliteter.
För att göra detta skulle vi gärna vilja få kontakt med personer som har varit inblandad i dessa saker och haft en kontakt med en myndighet.

Har/har du haft ett struligt förflutet? Fått positivt/negativt stöd av myndigheter?

Vi anser att det finns fel i systemet och vill därför lyfta frågan.

Du får självklart vara anonym om du vill det.
Skicka ett mail till [email protected] så hör vi av oss!

2010-10-20 09:33
hur mycket får man betalt för att ställa upp?
handlar det om mer än 5000kr så är jag nog på
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2010-10-20 09:48
Tjejen som gjort inlägget är 18...tror du verkligen att hon och förmodlifen hennes klasskompis har råd att betala 5000 per interjvu? Get real
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-20 09:50
blazze, därför denna fråga ställdes. Vet ej någon om personen i frågas ekonomi tyvärr men hoppas absolut på att den är god
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2010-10-20 15:39
Förmodligen ett projektarbete i gymnasiet. Gissar på att deras budget är noll. Om de inte ska plocka från deras egna tillgångar..

2010-10-20 16:30
Om man ska lyfta upp ett sånt här problem och man själv har upplevt det, är pengar det viktiga eller att belysa frågan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2010-10-20 16:34
Vad är det för arbete?
Får whoa tillgång till den?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-20 18:04
and-one; Nej det är inga pengar inblandade.

Persia; Exakt, för oss är det viktigaste att belysa frågan. Folk hör om "problembarn" hit och dit men man får sällan höra problembarnens egna version osv.. Kan myndigheternas agerande förvärra situationen för den "drabbade" och är det rätt att skicka barn hit och dit?

Lepra; Det är till ett projektarbete i gymnasiet. Whoa får absolut tillgång till den om någon är intresserad av det, dock ska arbetet inte vara klart fören nästa vår så det är ett tag tills dess! :)
Groupie

2010-10-20 18:56
Låter intressant.
På vilket sätt kommer ni ha intervjun? Kommer de vara individuella intervjuer eller kommer det vara som en enkät som ska fyllas i?

2010-10-20 21:32
Lepra; Vi hade tänkt oss individuella intervjuer, vi vill att det ska vara så "personligt" som möjligt. Man får självklart välja själv vad/hur mycket man vill berätta.

Det finns en möjlighet att intervjuerna kan komma att göras via MSN.
Groupie

2010-10-20 21:35
Och om man vill vara anonym?

2010-10-20 21:41
Man får givetvis vara anonym, det är poängen med det hela. Därför kan en intervju via msn vara enklast då du själv kan skapa en ny egen msn-adress som vi kan prata vid.

2010-10-20 21:56
Jag tänkte inte skriva men sen fick jag dåligt samvete. Så tar det inte för lång tid så skicka msn i pm så fixar vi det.

2010-10-20 22:41
Bullen1: Har skickat pm till dig nu. Varför fick du dåligt samvete?

2010-10-20 22:49
så msn camchat med två 18 åriga tjejer, är det en liten cup inblandad?

Lite väl fördomsfullt och tro att du hittar kriminella, missbrukare och missgynnade av myndigheter här på Whoa?
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Moderator

2010-10-20 23:08
Lite väl fördomsfullt och tro att du hittar kriminella, missbrukare och missgynnade av myndigheter här på Whoa?
Fördomsfullt, men förmodligen helt rätt :D

Anonymiteten ska väl för övrigt vara väldigt självklar.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-10-21 12:35
Kane; Faktum är att Whoa är den enda community som jag är medlem i, och således den enda community där vi söker folk. Vi söker dock folk utanför också.
Rappare

2010-10-21 12:42
Kolla på Flashback. Spec i dopingforumet/opiatforumet

Pun intended!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-10-21 18:51
Haha, ja flashback borde ju vara första stället man kollar på..

2010-10-21 19:51
...folk jiddrar oftast om att deras röst alrdig blir hörd..att systemet är fucked up o.s.v så istället för att f-tta sig om pengar kanske man ska ta sitt "ansvar" och dela med sig av sin story för att faktiskt kunna påverka, om man nu vill det ;) Hur som helst, lycka till med projektet..

2010-10-21 21:54
SexySoul; I agree.. Men det är upp till var och en att bestämma om de vill eller inte. Syftet med projektet är att faktiskt göra det möjligt för dem att få sin röst hörd samt att visa att det finns missnöjen och fel i systemet.