I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dreads med extensions. Vart?

Övrigt - Blandat

Hangaround

2010-10-18 17:12

Dreads med extensions. Vart?

Rakade bort mina dreads i våras, men är så sjukt sugen på att sätta dit nya.

Efterlyser tips på bra ställen, bästa utförare till bästa pris.
Är väldigt inställd på att åka till Stockholm, så tips med Stockholm och norrut, vore uppskattat.
Lämna gärna ett omdöme också om du har någon erfarenhet från stället.

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'
Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Hangaround

2010-10-18 17:17
http://www.seienstyle.net
Är ett av de ställen jag var mest inriktad på, men vet inte någonting om dem.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2010-10-18 18:50
ska du sätta fast dina egna dreads tillbaka eller nya extensions?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Hangaround

2010-10-18 18:56
Jag har väl snart runt 10cm som verkar vara rekommenderat för att fästa på sitt naturliga hår, så helt nya.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2010-10-18 19:30
Varför fan extensions?? vänta till ditt hår växer ut istället . extensions är fan vidrigt.

2010-10-18 21:47
exakt. gör dom nu, korta små bollar på huvudet. ser väl förjävligt ut ett tag, men du kommer tacka dig själv när dom börjat växa.
en polare gjorde med extensions, såg bara konstigt ut.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Hangaround

2010-10-19 17:33
Asså, jag har ju som sagt redan haft det en gång, och jag var absolut nöjd. Tyckte de var enkel att hålla efter, enkel att virka in själv osv.
Luktade gott. Inget vax. :)

Sedan när man väl skulle ta bort dem så var det inte lika mycket ångest eftersom du egentligen inte har så långt hår. :)

2010-10-19 17:51
Boyz n the wood

2010-10-19 18:04
äsch det är väl inte så farligt med extensions så länge man inte kör med neonfärger.

en vän till mig gjorde sina på safari som iofs ligger i göteborg, ungefär samma förutsättningar som du och det blev fint. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-19 18:13
jag gjorde mina dreads+ extensions på seienstyle för en massa år sen, förlängningarna satt i i typ två år, och dreadsen var kalasers de med, ann-marie som har seienstyle och gör allt sånt där såvitt jag vet är duktig och sjukt trevlig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?