I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sara lee pizzakit.. lite tips tack!

Övrigt - Blandat

2010-10-12 22:58

sara lee pizzakit.. lite tips tack!

Tja! är så att min kvinna älskar pizza (me2) och imorgon ska hon vara i skolan underr i princip hela dagen så när hon kommer hem tänkte jag överraska henne med en pizza..

varför jag köper ett pizzakit är för att jag egentligen är en pizzasnobb, som mest gillar new york neopolitan pizza (blandning mellan turkpizza och italiensk pizza) och har glömt min pizzasten i min lägenhet några mil bort... plus att när jag gör min egna deg så låter jag den jäsa i några dagar (degen blir mer smakrik då och får bättre tuggmotstånd och krispighet)

det jag har i kylen nu är riven pizzaost och mozzarella.. tänkte göra halva margarita och andra halvan ska vara vegetarisk

är köttätare själv så kan ni vegetarianer hjälpa mig med vad jag kan ha på kvinnans sida på pizzan? är helt fantasilös

hon gillar även att ha sås på pizzan (ni i västsverige och jönköpingstrakten vet vad jag menar med KEBABSÅS)

någon som har recept på vegetariansk kebabsås?

tack för mig!

Rappare

2010-10-12 23:43
Kronärtskocka, tomat, oliver, champinjoner, ananas, rödlök, vitlök, paprika, sparris...listan kan göras väldigt lång.

Kebabsås får du däremot googla på, annars finns det ju ganska softa såser i butik.

2010-10-13 00:45
paprika, tomat och isbergssallad är redan planerat kan jag säga...

men mer tips tack!

kebabsås på burk är dock inte vegetarisk ;( men får försöka googla eller ögna igenom flashback

eller om någon kan tipsa om en vegetarisk vitlökssås? hon är inte så förtjust i vitlök så den ska helst inte smaka för mycket vitlök.. alltså sån vitlöksås man luktar vitlök i dagar efteråt går helbort

men tack för tipset!

2010-10-13 10:02
det finns visst vegetariska såser på burk, men du kanske menar veganska?

2010-10-13 10:30
1. Degen i pizzakitet är seg och äcklig och gör du en vanlig deg och låter den jäsa i typ en timme som resten av jordens befolkning kommer det bli tusen gånger godare (än pizzakitet då rå).

2. Använd inte pizzakitets tomatsås, gör en egen om du kan, annars använd hellre tomatpuré med vatten eller passerade tomater, och krydda lite.

3. Margerita är vegetarisk - tomat, mozarella, basilika (italiens flagga).

4. På den "vegetariska" sidan skulle jag lägga skogschampinjoner och/eller zucchini och/eller aubergine. Aubergine/zucchini skärs tunnt och steks tills den blir lite brun i olivolja innan gräddning. Har man för mycket grönsaker som paprika på pizzan blir den bara vattnig och eländig.

5. Kebabsås kan du nog köpa i butik, typ vitlöksdressing, gå annars till en turklivs så kanske dom har nåt niceare. Om du vill ha kebabstyle kan du ju göra en falafelpizza på den vegetariska sidan, med falafel, fefferoni, isbergsallad (efter gräddning självklart), lök, tomater och kebabsås.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-13 11:21
En gång fick jag en vegpizza med broccoli, blomkål och morötter. Låter ju inte så upphetsande, men var jävla gott.
Göteborg på låtsas.

2010-10-13 12:31
Hobbs
Själv tycker jag det låter himla gott!!

OnT
Är inte margarita veg? Eller menar du kanske vegansk där med? :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-10-13 13:32
Sålänge du har Kalamata-oliver så löser sig allt.

Sen så skulle jag nog hellre gör vanlig smör & mjöl deg än Sara Lee shittet.
Rappare

2010-10-13 22:49
Hör av dig och berätta hur kvällen gick :)

2010-10-14 14:27
Ooooh, broccoli, jusste! D e grymt gott på pizza.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2010-10-14 15:09
Nu vill inte jag vara den som är den, men sluta anmärk på att han menar "vegansk". En vegetarisk kost är helt fri från alla sorters animaliska produkter, men det vanligaste är att man är ovo-lakto vegetarian, man äter alltså ägg och mejeriprodukter. På grund av detta har många missuppfattat och tror att man som vegetarian också äter ägg och mejeriprodukter, lätt hänt, men fel. Det fungerar så att man lägger till beteckningen för det man äter, så någon som "bara" är vegetarian äter alltså ingenting alls från djurriket.

En vegan är man om man dessutom tar avstånd mot djurindustrin i stort, man köper exv. inte kläder som är gjorda av djur och så vidare. Det är alltså mer av ett politiskt ställningstagande och att vara vegetarian har bara med kosten att göra. Så alla veganer är vegetarianer men alla vegetarianer är inte veganer.

Ingen stor grej, men nu vet ni =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-10-14 15:25
JP
Man lär sig något nytt varje dag, det där var något jag inte visste! ^^

Tofu borde väl göra sig bra på pizza? Aldrig provat men känns som jag borde...

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.