I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tankar som får avundsjukan att försvinna?

Övrigt - Blandat

   

2010-10-09 14:21

Tankar som får avundsjukan att försvinna?

Ända sen jag började i samma klass som denna kille så har jag inte varit annat än..ja, tror det är avundsjuka mest. Den här killen känner alla, och då menar jag verkligen ALLA, tjejer som killar. Han har en tränad kropp, är allt annat än blyg (riktigt irriterande för det mesta enligt mig) och alla ser liksom upp till han. Inte så att han slåss och det är på grund av det, han har väl aldrig gjort en fluga förnär.


Vi var alltså bästa polare något år, men när han kom in i popularitetens värld så verkar jag inte vara lika intressant för honom längre. Visst, vi umgås väl ibland men det är inte så att jag ligger högst på hans prioriteringslista direkt. Sen var det mer jag som tog avstånd från honom när han började känna alla andra. Orkade liksom inte med att stå honom så nära längre, för det kändes som om hans lycka satt en kniv i min rygg på något sätt.


Hur som helst så kan jag inte undgå att vara avundsjuk på honom, vad han än gör så blir jag avundsjuk. Det känns som om han har fått tillräckligt med lycka men tjejer, kompisar och respekt bara regnar över honom fortfarande. Tjejerna förstår inte att han är en player, utan han pratar med nya varje vecka och får hem dom varannan. Men det största problemet är att jag inte kan sluta med att jämföra mig med honom, vilket får mig att framstå som en riktig nolla enligt mig själv.



Så jag undrar om någon har nåt bra förslag på hur man kan tänka för att få bort denna avundsjuka. Har verkligen försökt att inte bry mig men..

Har ni varit med om ungefär samma sak?