I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När man lämmnat allt och startat om,

Övrigt - Blandat

2010-10-09 01:43

När man lämmnat allt och startat om,

visa lever samma liv hela livet och visa lämnar allt bakom sig och börjar om på nytt,

Jag är en som lämna allt bakom mig kasta mobilen och gav mig av, Men nu efter 1år börjar problemen komma, Som att man är jävligt ensam för jag pratar inte med dom jag levt med tidigare, Jag har flyttat från den stad jag levde i , Och allt börjar säga att jag ska leta mig tillbaka. Men jag kan inte återvända. Jag vill inte återvända Fast viljan är stark så ibland kan det enda rätta vara att åka tillbaka, Vad kan man göra när dom tankarna kommer ?

Hur gör ni när ni gjort ett val och börjar tramsa fram och tillbaka? Har ni några knep?

svar som : Det är bara du som bestämmer är onödigt då jag vet att det bara är jag som bestämmer fast ibland så lurar min hjärna mig.

Mvh

Surfar runt med min Mac !

2010-10-09 01:54
Får jag fråga, hur gjorde du? Jag har tänkt i ett år att jag måste dra härifrån, säga upp kontakten med alla förutom familjen.

2010-10-09 01:58
Jadå, Jag blev dömd, bestmämde mig för att inte leva som en luffare, Mucka. kasta mobilen ringde ingen för då känns det inte som det kommer hålla. Så jag starta i en ny stad hos ett typ " familjehem" som jag bor hos tills jag hitta egen lägenhet.

Har gått 1år sedan jag mucka typ och nu börjar jag sakna tillbaka, Men det får inte hända att jag åker tillbaka då har allt bara vart i onödan. Ensam het kan förstöra mycket prata med väggarna är inte så jävla nice efter ett par måndaer. Men då hitta man ju whoa och då löser det sig men när whoa inte finns där så ärman screeewd! haha

2010-10-09 02:01
shit vad jag berättar mycket om mig, Men men nu får det vara,

2010-10-09 02:08
Jag tror inte att allt behöver vara i onödan bara för att du åker tillbaka (om du skulle göra det). Det kommer ju för alltid att vara en resa som du gjort och du har säkert utvecklats rätt mycket under det här året, även om det kanske inte känns så när man är ensam, men jag menar - du sa farväl till allt och startade ett nytt liv... Du måste ha förändrats.

2010-10-09 02:19
längtar du tillbaka å vara en luffare elr samma stad bara?

2010-10-09 02:32
Ifrågasätt dina tankar. Berarbeta det förflutna... Lev i nuet och ha en nyfikenhet och positiv iställning till andra människor och dig själv. Fråga dig vad du "i denna stund" kan göra för dig själv och sträva mot det som känns bäst. Lita på magkänslan. Dessa knep brukar jag använda mig av när jag söker lyckan. De brukar funka så länge jag väljer att inte falla offer för mitt ego.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2010-10-09 02:44
Se till att hitta nya aktiviteter. Något i din nya stad som du tycker om att göra. Då kommer du träffa folk som gör detsamma och du kan bygga upp ett nytt kontaktnät med folk du gillar. Ensamheten suger om du inte har en plan för att komma ur den.
Det är din ensamhet som får dig att vilja åka tillbaka, träffa folk helt enkelt och göra saker du tycker om att göra. Det kan du göra i din nya stad om du bara börjar.

Gå med i föreningar, sporta, träna, gå till bibblan och läs, börja plugga, försök hitta jobb o.s.v., allt för att komma ut och träffa folk och se saker du gillar!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-09 09:27
solkatt : Jo så kanske det kan vara, Jo jag känner en förändring iallfal. Men hur lätt är de att hålla den när jag väl kommit hem och börjar umgås med old folkz! Kroppen går ju på automatik fyfah de skulle göra så allt blev som förr tror jag.

aasa : Nej tillbaks till min stad och familjen, det jag saknar. Luffartiden har jag spytt på för mycket, ingeting jag saknar tillbaka till där , tack och lov, Men det är alla småsaker som det är påväg att bli jul och så. Men jag kommer säkert ha en trevlig jul själv, Men det jag mena det är då man eller iallfal jag ska inte prata för andra, börjar tänka på familjen och få smått ångest för dem.

krossad_anka : Tack för knepen ska ta dom till och testa, Magkänslan är den jag lever på. Tror den aldrig ljuger faktist, Det jag har svårt med är att leva i nuet, Jag kollar för mycket på framtiden och sålänge ja klarar att stanna i nuet så mår jag bra.

Lepra : Jo jag har börjat kolla upp lite allt möjligt som jag ska gå på, Jobb är de svårt att hitta men jag är nog nära nu. och ja det är min ensamhet som gör att jag vill åka tillbaka. Men jag tränar och joggar och allt möjligt men då är jag den blyge som inte tar kontakt med andra. Jag måste övervinna det jag är rädd för och börja prata med folk. Då släpper nog en stor tegelsten,
Groupie

2010-10-09 15:40
adamduvet P21

Ett tips är ju att gå med i föreningar som t.ex. något politiskt ungomsförbund om du är intresserad av det, eller något annat studieförbund, lagsport eller liknande. Då kommer du träffa människor i små grupper och det kommer inte kännas krystat att ta kontakt med folk utan bara naturligt. Det är svårt att bygga en långvarig och nära relation med en snubbe på gymmet. Steget från "hej" till "ska vi ta en öl på fredag?" är betydligt längre på gymmet än om du t.ex. pluggar ihop med någon (eller liknande)

2010-10-09 15:58
Kroppen går ju på automatik fyfah de skulle göra så allt blev som förr tror jag.

Jag tror att det är lite av en myt. Alla märker väl av att när man träffar gamla vänner (för min del från tex högstadiet) så faller man tillbaka i gamla mönster och pratar som man gjorde då osv, men tankarna i mitt eget huvud är ju fortfarande helt förändrade. Man märker att folk inte är så coola/töntiga/roliga/tråkiga som man tyckte tidigare, och att det inte alls är det bästa som finns att sitta och spela tv-spel och äta chokladpudding för att dra ett eget exempel igen ;)

2010-10-09 16:57
Lepra : Där sa du något, ska kolla upp vad det finns här i stockholm, Känns som det måste finnas något som intresserar mig faktist. Har du tips på någon sida man kan kolla såna grejer? Då menar jag annat än sport för sport vet jag vad som finns.

Solkatt : jo myt kanske det är men jag vet hur jag fungerar jag har svårt att säga nej och om jag träffar gammla polare som jag levt tidigare med så skulle det kanske gå bra men det kanske även skulle sluta helt fel och då ser jag det som helt onödigt att riskera hur det än går så finns alltid chansen liksom. Så man kan väl säga att det kanske är en myt men för mig är det ingen bra lott, För har för mycket att förlora då.
Groupie

2010-10-09 17:40
adamduvet P21

Det beror ju på vad du är intresserad av. Vad är det du gillar?

Spontant kommer jag på http://www.bilda.nu/ men jag kan nog komma på annat också om jag vet vad du gillar för något.

Vart bor du?

2010-10-09 18:44
Lepra : Jag gillar det mesta, Alltså bara det finns intressant folk så blir det roligt. Kan gå på vad som helst liksom. Bor i stockholm,

2010-10-09 19:08
lepra : jag gillar musik, Naturen, Promenader,

2010-10-09 22:50
Snackar du om droger?

2010-10-10 13:32
solkatt : Va? nu hänger jag inte med ?

2010-10-10 13:44
jag vet hur jag fungerar jag har svårt att säga nej och om jag träffar gammla polare som jag levt tidigare med så skulle det kanske gå bra men det kanske även skulle sluta helt fel

Kändes som det bara

2010-10-10 16:38
solkatt : Jo då kan jag väl vara ärlig och säga att det handlar om droger, Har haft ett missbruk. Men inte på 1år i december så det är bara början på resan men jag känner mig stark iafall men det kan gå upp och ner över 1timme.

2010-10-11 00:11
Någon mer som har bra råd? Jag vill ha så många som möjligt..

Tack för alla andra som bidragit.