I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skulle ni vilja bo på Gliese 581g ?

Övrigt - Blandat

2010-09-30 16:15

Skulle ni vilja bo på Gliese 581g ?

har ni sett den senaste upptäckten inom rymden ?
en ny planet som e typ som jorden finns, http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/ny-jordlik-planet-funnen-1.1179920

den verkar fett najs, tänkte fråga om ni skulle vilja flytta till den ?
tycker det vore värt att bo där, lär ju typ inte va några lagar i början så man kan ha det som i vilda västern, bara rida runt o softa, sova under bar himmel o steka bruna bönor över öppen eld långt borta i rymden o alltid ha en revolver

hur skulle ni vilja ha det på gliese 581g ? vad tror ni om att dra dit ?

diskutera !

njut
Redaktionen

2010-09-30 16:31
tycker din sign passar in bra
namaste

2010-09-30 16:49
jag är på! när drar vi??
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2010-09-30 17:03
Jag sitter på Gliese 581G (fånigt namn ni gav den), rätt tråkigt faktiskt... Dock upptäckte vi Jorden för över en vecka sedan, det är ju lite kul att ni upptäcker oss först nu.

2010-09-30 18:23
Känner på mig att den här planeten kommer överbefolkas av naiva stollar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Producent

2010-09-30 21:44
Jag sitter på Gliese 581G (fånigt namn ni gav den), rätt tråkigt faktiskt... Dock upptäckte vi Jorden för över en vecka sedan, det är ju lite kul att ni upptäcker oss först nu.

eeh? skämtar du?

2010-09-30 22:30
jag flyttar gärna nu. någon som vill hjälpa mig bygga en rymdraket?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-30 22:48
fan vad häftigt :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-09-30 23:50
dåliga nyheter på http://www.apg29.se/index.php?artid=4098
Det är bättre att ta emot Skaparen här och nu genom Jesus Kristus istället för att drömma sig bort från honom om liv någon annanstans. För det är ju här på jorden som Gud skapade livet!

men om man typ e hindu lr nåt kan man väll dra dit o ha det soft ändå ? hade tänkt mig det hade vart asnajs att ha det typ som i serien firefly där borta !
njut
Manager

2010-10-01 00:03
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2010-10-01 00:04
Eftersom det tar flera generationer att ta sig dit vet jag inte hur det ska fungera. Det betyder ju att flera generationer ska bo inuti en rymdfarkost där dem ska föröka sig osv.
/ Deedz.
Manager

2010-10-01 00:08
Givetvis kommer ju teknologin utvecklas, men ändå.
/ Deedz.

2010-10-01 07:50
den verkar fett najs, tänkte fråga om ni skulle vilja flytta till den ?
tycker det vore värt att bo där, lär ju typ inte va några lagar i början så man kan ha det som i vilda västern, bara rida runt o softa, sova under bar himmel o steka bruna bönor över öppen eld långt borta i rymden o alltid ha en revolver

Tycker du borde dra dit direkt! Ta med en kamera så du kan videoblogga. Jackass möter Blair Witch Project!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2010-10-01 09:11
Besöka, gärna, men palla flytta. Blir ju helt fucked up med kalendern och klockan, läggas till nya månader och timmar.
At the gates of Eternity...
Admin

2010-10-01 11:05
Undrar om någon på riktigt skulle våga sig på att försöka åka dit, med beräkningarna att det skulle ta flera generationer. Och efter tre generationer blir de omkörda av en ny farkost som går mycket snabbare. Som en Ferrari som drar förbi en Fiat Punto. Definitionen av "amen vafaaan..."?

Skulle också vara intressant att veta hur den första farkostgenerationen ser på jorden. Och vilken generation slutar se sig som jordlingar? Kommer de ens vilja landa på Gliese 581g? Och bo på en planet? Det var så det började för utomjordingarna i Independence Day.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2010-10-01 12:47
Undrar om någon på riktigt skulle våga sig på att försöka åka dit, med beräkningarna att det skulle ta flera generationer. Och efter tre generationer blir de omkörda av en ny farkost som går mycket snabbare. Som en Ferrari som drar förbi en Fiat Punto. Definitionen av "amen vafaaan..."?

Hahahaha!
Rappare

2010-10-01 13:06
Riktigt tungt faktiskt! Segt att dom ska hitta dom mest intressanta planeterna så jäääääävla långt bort!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Admin

2010-10-01 13:19
sincedayone

Men det är ju det som är grejen, den här planeten är förhållandevis jättenära!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2010-10-01 13:30
Vad har lett till den här upptäckten just nu om den nu legat relativt nära?
Admin

2010-10-01 13:39
Rymden är stor som fan helt enkelt, samtidigt som forskarnas verktyg inte är tillräckligt bra även om de använder det bästa som finns. De allra starkaste solarna syns ju som små prickar, så föreställ dig hur svårt det är att hitta en planet runt en sol som du kanske inte ens kan se med blotta ögat. Sen ska du dessutom leta efter rätt indikatorer som kan berätta lite om vad det är för typ av planet du tror dig ha hittat. Bara det att man för några år sedan upptäckte en jättestor sten som passerade ganska nära jorden först efter att den passerat säger något om storleken på universum. Det var ett gruskorn av den storlek som kunnat orsaka enorm förödelse.

2010-10-01 14:57
Hm. Först tillsätter Fn en kontaktperson för utomjordingar, sen upptäcker forskarna Gliese. Något är i görningen.

2010-10-01 15:07

Tycker du borde dra dit direkt! Ta med en kamera så du kan videoblogga. Jackass möter Blair Witch Project!

Haha exakt. It's all fun and games tills man springer på den sabeltandade-t-rex-tentakel-raptorn.

Poet

2010-10-01 15:20
Medoria: What? Är det på skoj, det med FN?
Graffare

2010-10-02 14:07
Vi kanske kan resa dit, men det kommer i såfall dröja till år 3010.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Manager

2010-10-02 14:24
medoria: Det kan inte vara så enkelt att de först upptäckte planeten, skapade en kontaktperson för utomjordingar (om planeten nu skulle ha några såna) och sen avslöjade för folket att planeten upptäckts?
Redline!

2010-10-02 19:45
lol, man kan ju inte utse kontaktpersoner för utomjordingar, har ni inte sett south park ? det e den som upptäcker warpspeed som blir kontaktperson
njut
Rappare

2010-10-02 22:05
Explict P23 - Hur mycket har du rökt idag?
Wurrup?

2010-10-03 01:49
lär ju typ inte va några lagar i början så man kan ha det som i vilda västern, bara rida runt o softa, sova under bar himmel o steka bruna bönor över öppen eld långt borta i rymden o alltid ha en revolver

du kan göra allt det där förutom att ha revolver hela tiden, värt att dra 20 ljusår för att få gå omkring med pistol lagligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-03 01:57
FNs sändebud för kontakter med rymden

Och ja, kan ju vara så att Fn tillsatt henne just pga Gliese.

2010-10-03 07:00
faaan va coolt, nu känner ja mig mycket mer avslappnad över det här med växthuseffekten :D Fuck jooorden!!!

2010-10-03 23:51

eeh? skämtar du?

Hahaha!
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Rappare

2010-10-04 08:09
medoria F28 - UFO'na lär ju bombardera jorden dirr så fort dom ser hennes felkonstruerade plyte... =/
Wurrup?
Poet

2010-10-04 08:14
faaan va coolt, nu känner ja mig mycket mer avslappnad över det här med växthuseffekten :D Fuck jooorden!!!

Hahaha!

2010-10-04 10:31
"tja, vill du köpa ett hus? det är beboeligt! Med det menar jag att det kan vara beboeligt, eller jag menar, det kan ha 1 av 100 förutsättningar för liv. -Obs, kan ha!"

"ah sure, när kan jag flytta in?"

2010-10-04 10:56
Haha exakt. It's all fun and games tills man springer på den sabeltandade-t-rex-tentakel-raptorn.

Tror inte du behöver något såpass avancerat. Det räcker med en stukad fot, att hästjäveln rymmer, att bönorna tar slut ("Va, finns det inte 7-11 på andra planeter?") och att det regnar 2 veckor i rad för att de flestas spännande upptäcksfärd skulle bli en mardröm.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2010-10-04 11:23
Frågan är om det ens finns syre där, eller vad temperaturerna är? Räcker med att det är ca 20 grader för kallt/varmt för att det ska bli jobbigt för oss. Eller som jag nämnt innan, hur många timmar är deras dygn? Tänk om solen steker i 70 grader celsius 15 timmar om dagen.

2010-10-04 15:13
det är lite sånt några får ta reda på där och skicka hit information om så att vi vet :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-10-08 18:49
framförallt så är ju gravitationen någonstans mellan 2 och 4 gånger så kraftig som här vilket kan bli lite jobbigt i längden.

2010-10-08 22:15
kan man dra dit på riktigt?

Groupie

2010-10-08 23:36
Kul att komma dit efter massor av generationers resa och sen inse att den imploderat för flera tusen år sen... "oj då"
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-15 17:33

Hihi
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-10-15 18:11
appropå antal timmar per dygn etc så sa dom väl att det inte ens existerar dygn på gliese, planeten roterar nämligen på så vis att samma sida av den alltid är riktad mot dess sol. dvs, om man öht ska åka dit gör man bäst i att landa i the twilight zone. sen är det ju bara att gå lagom långt för att hitta en behaglig temperatur och efter det bara röra sig längs med den längdgraden.

låter rätt najs tycker jag, man bara knallar in på nattsidan när man är trött eller vill åka skidor, och in på dagsidan när man vill sola och bada.
vadå? jag dyster?

2010-10-16 16:40
CameraObscura P23

Nice, gör inte gravitationen att man blir lite biff utan att behöva gymma och shit? eftersom varje handling kommer kräva 2 eller 4 gånger så mkt kraft lär ju kroppen kompensera genom att utveckla 2 eller 4 gånger så mycket muskler?

2010-10-16 17:30
"Gliese 581 g"

... låter som en chokladkaka.
Intressepenisen hårdnar!

2010-10-18 16:10
Haha Word på wasteapa
Just because i stand over you don't mean you understand me

2010-10-19 01:54
Damn så skadat...men varför Gliese 581 G?. låter mer som en mobiltelefon än en planet...

Groupie

2010-10-19 09:00
Den är namngivnen efter stjärnan Gliese som den ligger i omloppsbana runt.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-19 22:42
Haha typiskt att ingen har nämt att det kanske redan bor varelser där
Rappare

2010-10-19 23:01
Det jag är mest intresserad av är vilka matvaror och berusningsmedel vi kan erhålla genom ett besök på planeten.
Producent

2010-10-19 23:20
viktigast av allt är om dem har KFC för fan, haha, tänk er weird space weed på någon sådan planet, undra om dem skulle ha samma grödor som vi har, en massa man tänker på när vi verkligen hittar en planet som är som vår, finns civilisation ? massa frågor uppstår, fan va flummigt
Since 1984
@realgizlee // twitter
Rappare

2010-10-19 23:28
En annan viktig fråga är: vill deras brudar ha sex med mig?