I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vintern blir den kallaste på 1000år! Vart köper jag en Vuxen-Overall??

Övrigt - Blandat

2010-09-28 21:56

Vintern blir den kallaste på 1000år! Vart köper jag en Vuxen-Overall??

Har funderat ett tag nu på om man ska köpa sig en overall. Men idag bestämde jag mig när jag läste i Metro att forskare förutspår rekordkall vinter.
Problemet är bara att hitta en? Det enda jag hittar är latex overaller på sexshoppar och MC-dräkter! Jag vill ha en klassisk barnoverall i vuxenstorlek!

Vart fan hittar jag detta?

2010-09-28 22:02

2010-09-28 22:08
Overaller vad ju hippt på 80talet. Min pappa hade en när vi åkte skidor i fjällen typ 89, några år senare gick han över till den numer allmänaccepterade två-delade dräkten. Jag skulle kolla myrorna och andra secondhandbutiker.

Til lykke!

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-09-28 22:09
sluta tramsa nu förfan. ingen kan veta hur vädret kommer bli.

dom kan ju förfan knappt kolla 1 dag framåt, för när vi ska jobba på tis för det ska vara varmt på förmiddagen men regnigt på eftermiddagen så är det totalt tvärtom & det hände varje dag i 1½ vecka.skit bra väderprognos verkligen

2010-09-28 23:26
Skyler
* "Vintern blir den kallaste på 1000år"
- Källa på det?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-09-28 23:43
http://www.vk.se/Article.jsp?article=379557

Värsta vintern väntar

De kommande dagarna väntas blötsnö i Norrland. Samtidigt varnar polska meteorologer för att vintern 2010-2011 kommer att bli den kallaste på tusen år i Europa.

Vasabladet rapporterar att orsaken är att golfströmmen i Nordatlanten håller på att försvagas. Tecken på detta märks redan i Skandinavien, menar meteorologerna.
Oljekatastrofen i Mexikanska golfen ska enligt teorierna ytterligare förstärka väderutvecklingen.
Alla tror dock inte på de dystra prognosterna.
Finländska meteorologer uppger till tidningen Iltalehti att man är skeptiska till teorierna.
Enligt norska väderinstitutets hemsida, yr.no, är prognosen för Norge för oktober-december 2010 att temperaturen blir 0,5 grader högre än normalt.

Svårt att säga om det stämmer, man kan ju spekulera.

I år har jag iaf fått mig en begagnad vinterjacka så första gången på 3 år jag har en vinterjacka! Har haft vårjacka med extra tröjor under alternativt en dunjacka som inte räknas då den är nästan tom på dun.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-09-28 23:50
Lantmännen, Granngården osv... ställen som har kläder för typ bönder.

Jag har en vuxenoverall, grymt skön, skulle dock aldrigneverever gå med den på stan haha

2010-09-28 23:52
Skulle vara intressant att veta vart VK fått den "infon" från. Jag hittar ingen seriös källa som tar upp det utan det verkar som att det började som en osignerad "pressrelase" på eworldpost.com och sen spritt sig över diverse forum (bl.a. en icke oansenlig mängd foliehattsforum).

10-4, over...

2010-09-28 23:58
Hittar inget jag heller, bara att det är några "polska forskare", vilket säger absolut ingenting...

Stod ju tydligen i metro också, man kanske kan höra av sig till dom eller vk för mer information?
- Det släcks.

2010-09-28 23:58
Läste det också i Metro, har ingen källa dock.

2010-09-29 00:10
Letade runt lite ohc hittade
Verkar som att nån lagt upp en hittepånyhet på eworldpost som spritt sig via diverse forum tills nån på Iltalehti (motsvarighet till expressen / aftonbladet?) fått för sig att göra en historia (google-översatt) av det, varpå Vasabladet kommenterat det och det sen lyftes rakt av till VK / Metro o.s.v..

Rakt av bullshit skulle jag nog säga.

10-4, over...

2010-09-29 00:12
Grävande journalisten har varit i farten! :)

2010-09-29 00:29
You betcha ;)

10-4, over...

2010-09-29 01:08
Hade killen vetat det hade han varit miljardär och inte pollack.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-09-29 01:22
Hur tänkte du nu..?

10-4, over...
Poet

2010-09-29 07:46
Overall är underskattat! Jag hade lätt rockat en sådan också om det finns i min storlek!
At the gates of Eternity...

2010-09-29 12:52
klart vi kommer få de kallare..

anledningen till att vi ens kan bo här uppe är för att golfströmmen förser oss med värme under vintern, som somliga vet så ju mer polaris som smälter ju mer motstånd får golfströmmen och vatten hinner kylas av på vägen hit vilket gör de kallare.
sen har de även "läckt" (läs släppts) ut miljoner liter olja i vattnet vilket oxå gör att vattnet stoppas upp från sin naturliga väg.
så minskad golfström = fruktansvärt kallt.

de är de som är de roliga med människor, tror stenhårt på allt som sägs på media och har de inte sagts där så finns de inte eller händer inte, sen när de väl händer så blir dom panikslagna som djur i trånga utrymme.
vafan.. skit i de du!

2010-09-29 13:57
Man var naiv och trodde växthuseffekten skulle leda till tropiskt klimat. Det verkar snarare bli ngt av en mardröm. Blä, bäst glida söderöver. innan det är för sent. Man vill ju inte glida runt i två tre lager skoteroverall och se ut som en Michelingubbe, eller?

2010-09-29 14:38
Om man ska säga att den här vintern blir den kallaste på 1000 år måste man ju även veta temperaturen för de senaste 1000 vintrarna. Såvida man inte hittat mystiska rullar gömda i någon grotta med den infon ser jag det som föga troligt att den här vintern blir just kallast på 1000 år. Det och att metereologer inte lyckas bättre än apor när det gäller att förutspå vädret ens nästa vecka.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Poet

2010-09-29 14:39
Fattar inte varför folk gnäller på aftonbladet, ni har ju Mabande som kan kolla så att allt stämmer inom 5 minuter.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-09-29 14:48
Overaller är en skön grej, vem gillar liksom inte ordet "bävernylon"?

Blir det riktigt jävla kallt kan man ju alltid styra en Everest-overall, typ TNF Himalayan Suit, eller något annat ordentligt.

Eller så lär man sig klä sig ordentligt och investerar i ett schysst underställ och kör den snudd på uttjatade lager-på-lager-principen.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-09-29 14:54
Ullared har sånna och kostar ca 350 kr :)
Producent

2010-09-29 15:11
Fattar inte varför folk gnäller på aftonbladet, ni har ju Mabande som kan kolla så att allt stämmer inom 5 minuter.

är väl lite just därför man gnäller på ab också :<

2010-09-29 15:28
Om man ska säga att den här vintern blir den kallaste på 1000 år måste man ju även veta temperaturen för de senaste 1000 vintrarna. Såvida man inte hittat mystiska rullar gömda i någon grotta med den infon ser jag det som föga troligt att den här vintern blir just kallast på 1000 år. Det och att metereologer inte lyckas bättre än apor när det gäller att förutspå vädret ens nästa vecka.

Man kan mäta temperatuerer (från förr) genom årsringar på träd och genom isarna på arktiska områden bland annat.

2010-09-29 15:30
Hans_ - Ja, ett störande av Golfströmmens flöde skulle påverka oss rejält här i Sverige, men hittills har ingen presenterat bevis för att den störning som finns i dagsläget skulle leda till den kallaste vintern på ett årtusende.

Gewan
* "Man var naiv och trodde växthuseffekten skulle leda till tropiskt klimat. Det verkar snarare bli ngt av en mardröm."
- Jupp, helt klart naivt.

10-4, over...

2010-09-29 15:32

2010-09-30 08:44
Dehär e ju inte riktigt en overall för utomhusbruk men faan va jag skulle vilja ha en http://www.onepiece.se/

2010-09-30 09:12
Själv drar man till Rhodos i slutet på Oktober och Gran Canaria i Januari, hatar den Svenska vintern med hela mitt hjärta och blir det lika kallt eller kallare än förra vintern så kommer jag fundera på att emigrera till trevligare platser

2010-09-30 11:37
måste hålla med foerplay
Hade killen vetat det hade han varit miljardär och inte pollack.

Det är för fan polacker vi pratar om! hur kan ni tro på nått dom säger? haha dom kan ju fan inte ens bygga hus ordentligt
hahhaha

//Yde - f.ö soft med kyla
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Admin

2010-09-30 11:46
Sensationsjournalistik. Var väl någon som såg det i kaffesumpen.

Om golfströmmen redan skulle ha påverkats så kraftigt skulle vi inte haft den varmaste sommaren sedan 1994.

Kalla vintrar är inget ovanligt utan verkar komma med jämna mellanrum. När jag var runt 5-8 år brukade snön börja falla i slutet av november och det var nog rätt kallt ute. Det märkte förvisso inte vi barn eftersom vi hade overall, rörde på oss tills vi var röda i ansiktet och inte var ute på nätterna.

I år ska jag förbereda mig bättre. Lite mer varma kläder och bättre skor. Körde sneakers hela vintern eftersom "snön försvinner ju ändå inom 5-6 veckor". Slutade med att sulan sprack av kyla :) Fick ett tips om underställ av merinoull (kliar inte och är riktigt varmt), gummistövlar och sockor.

Sen ska jag njuta av kylan. Så länge man inte fryser är det ju hur trevligt som helst.

Seriöst, det där om kallaste på 1000 år känns bara som ett försök av klimatförnekare att undergräva klimathot. Genom att förlöjliga och sprida överdriva panikrykten får seriöst klimatarbete sämre rykte. Om vi inte ser uteliggare förvandlas till istappar, tre meter snö, intåg av isbjörnar och hittar frost under täcket, hur ska man då kunna lita på nåt? Kanske är jag konspiratorisk eller naiv, men det är nog naivare att svälja det där naivare att svälja sörjan med hull och hår.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-09-30 17:19

2010-10-01 20:12
Kallaste vintern eller inte, måste fan ha en overall. Hjälp nu snälla! Medoria din länk funkade inte!

2010-10-01 20:52
orkade inte läsa allt men det är väl nån jävla låtsas polskimetrolog som spått att det blir den kallaste vintern.

Så satans kallt som det var förra vintern kan det ju inte bli, då flyttar jag.
Äger dig som staten
Moderator

2010-10-01 23:17
Förra vintern var ju asnice. Precis som en vinter ska vara. Lagom kall och skitmycket snö.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-10-02 11:33
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-10-02 11:42
Mabande: enligt metro var det några polska metreologer som påstod det.. de spådde kallaste vintern på 1000 år och SMHI svarade att man bara gjort mätningar i 140 år eller något och att det därför var ett konstigt påstående. De menade också att om man kunde förutspå vädret som de här polska meterologerna påstod sig kuna skulle man fort bli miljonär. haha! oseriös artikel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2010-10-02 12:04
"men du har ju fått din bäveroverall i nylon"

bästa reklamen!
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-10-02 12:08
och för er som missat den reklamen.. finns tydligen inte att se på nätet, men den går till så här:

Du ser två personer i en bil. En pappa och en son.
- Men Kalle, nu har ju pappa suttit uppe hela natten och sytt. Nu har du ju fått din bäveroverall... i nylon.

Sekunden efter ser du en pojke som kliver ut ur bilen i regnet, iklädd en brun overall med fastsydda öron och en svans. I bakgrunden ser du barn som leker, skrattar och pekar på stackars Kalle.

- Nu har vi riktiga bävernylonsoveraller på KappAhl.
Jag skyller allt på Emma!

2010-10-03 16:48
Finns flera snowboardmärken som kör med overall. Bland annat
DC:

Burton:

Salomon:
Hey

2010-10-03 16:58
http://duckdown82.tumblr.com/
Poet

2010-10-03 18:16
Jag hade inte bangat på den där Salomon overallen! :D Ej heller hade jag haft något emot om tjejer bar vad hon bruden bär :)

Är det bara för att jag är 80-talist som jag har sån sjuk fetisch för jumpsuits or what's the deal?

2010-10-03 19:05
Du lär dock inte bli så glad om det är du som betalar, det där lilla stycket(bokstavligen är det ju ett stycke) tyg kostar nämligen 1,5k~.
Poet

2010-10-03 19:12
Damn :S

2011-11-10 03:45
Menar du att du bara ska ha på dig onepiecen och ingenting över den?

AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Poet

2011-11-10 10:52
Köpte en bootleg one piece på Netto för 279:- smackaroner! Riktigt skön :D

2011-11-10 11:57
jag i min vuxenoverall förra året:

den är the bestest, kan dra på den utan något alls under och gå rakt ut i snön och känna mig FÖR VARM!
har inte köpt den själv utan ärvt den av min partner och jag vet inte var fan han fått den ifrån (kan fråga när han kommer hem från jobbet dock), ville mest bara säga att alla de coola barnen har vuxenoverall!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-11-10 12:38
Åå fett med overall, do want!
- Det släcks.

2011-11-10 23:51
whassup skrev:
Någon som vet om det går bra åka skidor i en one piece jump in? läst lite här och där men inte blivit något vettigare på det.. ska nämligen till kallare breddgrader och tänkte att en one piece vore ypperlig. och tänkte att en one piece vore ypperlig.

Precis som Lollarn frågar.

Hade du tänkt ha det som ytterplagg - skaffa ett ytterplagg.
Hade du tänkt ha det som underställ - skaffa ett underställ.

(Inlägget ändrat av Mabande som tog bort länkning i citatet 2011-11-30 22:01:46)
SMÅLAND!

2011-11-11 00:04
Dem sa förra vintern också att det skulle va kallaste på 1000 år, tror fan att dem sa det vintern innan den också, vi överlevde!
Overaller rockade man ju som barn, kommer ihåg hur otroliga dem va, kände mig alltid som en slagskämpe då! Måste hooka en
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-11-11 00:05

2011-11-30 22:03
Kickade wassup och plockade hans inlägg eftersom han var reggad bara för att fixa inlänkar till en one piece-sida.
Reklamspam: nej tack.

Mabande - Admin Crew: Regulators