I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag behöver ett "raggningstips"

Övrigt - Blandat

2010-09-15 23:36

Jag behöver ett "raggningstips"

Vill verkligen inte fråga folk på Whoa om sånt här, eller någon utav mina vänner men nu måste jag nästan innan jag blir galen. Kanske kommer låta som ett fjortisproblem men försök att förstå.

Jag har de senaste månaderna gått runt och tänkt på en tjej som tog kontakt med mig för ett tag sen via msn. Vi har pratat nästan varje dag sen dess och jag blir bara mer och mer förtjust i henne. Felet är att det går riktigt sakta framåt vilket jag tycker är jobbigt. Under sommaren har vi sagt av och till att vi ska ses men när det väl kommer till kritan så hör hon inte av sig, trots att även hon kan fråga mig ibland om vi ska ses. Vi har bara setts på fyllan vilket är ett flertal gånger för vi båda verkar vara blyga för varann.

Min kompis (en sådan som får vem han vill ungefär) börjar prata med henne mer och mer trots att dom inte kände varann före jag talade om vilken hon var. Jag börjar bli orolig att dom ska bli tillsammans eller att dom ska komma närmare varann. Kan verkligen inte sluta tänka på henne, har spenderat väldigt mycket bensinpengar för att åka till fester hon varit på och skulle vara skönt om hon förstod sådant.

Till saken:
Vi ska alltså på samma fest i helgen, och jag orkar verkligen inte med denna väntan som känns meningslöst med tanke på att vi inte verkar komma närmre varann. Känns så jävla fel att fråga, men har någon något bra förslag på vad man kan göra på festen i helgen för att vi ska komma närmre varann eller vad man ska säga. Vill inte hångla upp henne liksom eftersom jag inte vill att hon ska tro att det bara är på fyllan jag vill saker, för så är det inte. Har alltid varit blyg och rädd för att ta steg, men nu skiter jag i det, vill bara göra något som får oss att komma närmare varann.

2010-09-15 23:43
Mitt bästa och enda tips är sluta fega. Bäst sättet att misslyckas är att inte försöka som man brukar säga. Säg att du gillar henne. Rätt vad det är gillar hon dig också. Gillar hon dig inte finns det fler tjejer där ute.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-09-15 23:49
Under sommaren har vi sagt av och till att vi ska ses men när det väl kommer till kritan så hör hon inte av sig, trots att även hon kan fråga mig ibland om vi ska ses.

Vadå hör hon inte av sig? Ni bestämmer en träff, och sen dyker hon inte upp? Eller vad?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Moderator

2010-09-15 23:50
Sluta fega ja, ta ett steg. Gör du inget kommer allt rinna ut i sanden och du kommer ångra att du inte sa eller gjorde något. Sen är inte fester (enligt mig) ett bra sätt att påbörja något seriöst precis..
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-09-16 00:07
Vadå hör hon inte av sig? Ni bestämmer en träff, och sen dyker hon inte upp? Eller vad?

Nej hon är frånvarande hela dagen och svarar inte på sms eller något. Jag borde ha tappat hoppet men hon säger ibland något i stil med "Ska sova nu, godnatt snyggo" liksom.

Gör du inget kommer allt rinna ut i sanden

Sen är inte fester (enligt mig) ett bra sätt att påbörja något seriöst precis..

Jo har ju frågat henne om vi ska träffas och sånt men hon hör som sagt aldrig av sig då, så att träffas på fester kanske är enda alternativet.

2010-09-16 00:25
Nej hon är frånvarande hela dagen och svarar inte på sms eller något. Jag borde ha tappat hoppet men hon säger ibland något i stil med "Ska sova nu, godnatt snyggo" liksom.

Om ni uttryckligen (inte på en höft) har bestämt en viss dag att ses, och hon gör sig frånvarande då, så är det inte mkt att ha.
Rappare

2010-09-16 00:33
Hm, ifall du frågar mig så känns det som att hon inte ens är intresserad utav dig? Bilden jag får i huvudet av din förklaring, så är det så att hon inte är ett dugg intresserad utav att känna dig på riktigt. Jag tror hon mer diggar den där "internet-raggar-stilen". Då det blir mer mystik i det hela, och hon kanske är en sån som gillar sånt. Förstår du hur jag menar? Jag kan också vara helt ute och cyklar, väldigt svårt att avgöra liksom. Så det ända tips jag kan säga är att göra ditt move. Försök att prata med henne på festen INNAN hon super sig full. För när hon väl är full kommer hon bara att nicka på huvudet och ge dig falska förhoppningar, ifall hon verkligen inte vill något. Mer än så kan jag tyvärr inte säga.
Wurrup?

2010-09-16 00:36
Berätta åt henne (ni har ju ändå pratat med varandra tidigare).. du vill ha henne, go for it..!!

Sämsta scenariot; ni blir inte tillsammans, so what.. Inte direkt så du hade henne tidigare... se det som att du inte har något att förlora, jag vet att det är lätt att säga det..

Jag är nämligen ganska så feg själv, en brud i min parallell klass jag vill ha (dock har vi inte ens sådan relation som ni har, vi är bara... parallell klasskompisar(?)... Så att.. kan bli ganska pinsam fortsatt relation där, eller inte pinsamt alls.. vad vet jag =) någon dag här ska jag fan bara go for it.. ! tycker du ska göra detsamma!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-09-16 13:34
Du måste vara lite taktisk här alltså, du bör nog inte bara slänga ur dig "jag tycker om dig" bara sådär om nr inte känner varandra så bra för då kommer det leda till lite pinsam tystnad och ett "ok" och sen kommer hon inte tycka du är intressant längre. Lägg nån komentar som verkar nice då och då, rör vid henne när ni konverserar så det inte blir onaturligt för er att röra vid varandra. Lägg en "vänskaplig" arm runt henne i samanhang där andra människor är med, inte som värsta stöten, utan mer något avslappnat "nobigdeal"aktigt. När du har din arm runt henne så märker du hur hon reagerar, kanske snärger hon sin arm kring dig på samma gång? isåfall är det bara att go for it liksom, annars får du nog bearbeta det lite mer.
Undvik ett scenario där du och en annan konkurerar, det leder bara till att du kommer göra bort dig och verka överflödig i ditt raggande, för du vill ju såklart vara den vinnande konkurenten, prata i stället med konkurenten i enrum och försök få denne att lägga ner i första hand.
Mitt i hela festen, när du anser att tiden är rätt, kan du be henne lite snyggt att följa med dig för att du vill prata med henne. Då har ni varandra ensama, ni båda är på gott humör och då kan du antingen förklara lite snyggt att du nog har fattat tycke för henne. Vem vet, ni kanske hamnar ensama i ett sovrum eller på en balkong utan att du behöver anstränga dig, utnyttja den situationen i så fall. Annars kan du köra en personlig favorit, och det är helt enkelt att i rätt läge fråga om hon är bra på att kyssas? hon kommer bli genant och det är en bra grej, därefter kan du fråga om du får testa pussa henne (lite sådär smågulligt) och 1-2-3 e det ni två i värsdta hångelpartyt.
Se bara till att ni båda får en TREVLIG kväll, du behöver inte ta hem henne, ett bra tips är nog att INTE göra det. Se till att hon fick en bra uppfattning om dig och att du kysser bra hehe, därefter kan du höra av dig igen (via telefon eller sms, vilket funkar bra alltid) och fråga om hon vill träffas och det kommer hon vilja om du varit som du skulle varit.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2010-09-16 14:12
Jag har varit med om samma sorts tjej, ena stunden var hon jättegullig och ville träffas (vi hade träffats några gånger tidigare och strulat osv.) Men sen när vi hade bestämmt att vi skulle hitta på något någon dag så gick det inte att få tag på henne på hela dagen.. Och sen kunde hon smsa på kvällen samma dag och säga "Oj förlåt, jag har hjälpt mamma idag och har inte haft mobilen med mig".
Sen vara jättegullig att man vill ge de en chans till :p

Word på ZoO-Man!

Nu över till frågan: Börja med att flörta lite med henne. Säg att hon har fina ögon, fin hy, snyggt hår och liknande. Sök kroppskontakt när ni pratar ("råka" snudda hennes hand med din, lägg armen runt henne) Se hur hon reagerar, om hon inte tar bort armen är det ett tecken på att hon tycker det är okej.
Om ni sitter själva och pratar, prova ta hennes hand och kläm den, om hon klämmer tillbaka är det ett bra tecken.
Annars kan du köra en personlig favorit, och det är helt enkelt att i rätt läge fråga om hon är bra på att kyssas? hon kommer bli genant och det är en bra grej, därefter kan du fråga om du får testa pussa henne (lite sådär smågulligt)

Det är en bra idé, fråga typ "Vill du kyssa mig?" Om hon svarar ja, kyss henne. Om hon svara typ "vet inte" eller tvekar säg lite gulligt "Låt oss ta reda på det då" och prova kyss henne. Om hon säger nej kan du bara säga "Jag sa inte att du fick jag undrade bara om du ville" ;)
Men som ZoO-Man sa, ta inte med henne hem. Bestämm att träffas någon dag, och var inte för på om ni kysser varandra, jaga inte kyssar hela kvällen. Utan vänta tills hon visar att hon vill.

Lycka till! (skriv gärna hur det går)

2010-09-16 17:57
PMG, haha.. jävla The Game quotes.

2010-09-16 18:03
Fan vad det luktar ost här inne, gammal dansk ost.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-16 18:09
Klart han ska ta med henne hem om han kan, han måste ju träffa henne i fyllan, ta steget när båda är fulla och sen vakna upp nyktra o bestämma nästa träff osv.

Men du måste ju vara en mac bara!
fan slå på lite charm och tänk lite på vad PMG sa, va lite lagom fysisk, ge henne mycket uppmärksamhet, fast inte creepy, häng inte efter henne som ett plåster, låt henne snacka med sina polare osv, men finns där lixom.

Funkar inget annat, så bli sne över det, bli sur på henne och börja slåss med någon snubbe som har raggat på henne den kvällen, behöver inte vara över det, men hon bör fatta att du kanske är lite svartis o därför hetta det till.
o visa att du är en man, ett fuckin G!
Brudar förnekar alltid att dem gillar såna snubbar, men dem gillar gangsters och när snubbar tävlar om dem B-)
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-09-16 18:11
Justja, o sen när du boxat ner snubben så är du säkerligen så wired up att du inte ens bryr dig om henne, för du är du THE MAIN! och då gör du ditt move helt stinn på testoseron osv.

Fast allt detta hänger på att du fightats förut osv :).. Rookies ser bara för patetiska ut när dem ska försöka.. Kan bli som den där tråden i websidor lol.
prinsen i hundkostym.

2010-09-16 18:31
ZoO-man & PMG

Bra tips. Fast det där med att fråga om hon är bra på att kyssas är liksom inte min grej. Jag tycker jag låter så fånig när jag säger vissa saker, som "jag älskar dig" osv. Gör iof det ändå men får en konstig känsla av att det verkar som om jag försöker få allt att bli som på film, man berättar/säger något som ska vara romantiskt och hoppas på det bästa. Svårt att förklara, men just det tipset blir inte av för min del :)

Jadå, berättar på söndagen hur det gick. Det är som dom första snubbarna sa, gör jag inget nu kommer det bara rinna ut i sanden...
Rappare

2010-09-16 18:49
"döm mig inte bara för jag är lite yngre"

något du verkligen inte ska göra är att dricka dig för full. kommer sluta me att du börjar kladda runt bara. det jag tycker du ska göra är att hålla dig relativt nykter. mingla lite, och prata lite "mer" med henne än någon annan tjej. jag tror hon gillar dig bara att hon är blyg. om de inte går bra och hon fortsätter undvika träffer. tkr jag du ska fråga henne varför hon är frånvarande dagen ni bestämt
lägg dig inte i, sa mannen som sket i sängen.
http://www.myspace.com/fdrmusik

2010-09-16 18:54
fantast:

Ja, har redan minskat min vanliga mängd bärs med ett antal bara för att hålla mig lite nyktrare så det har jag redan tänkt på :)

om de inte går bra och hon fortsätter undvika träffer. tkr jag du ska fråga henne varför hon är frånvarande dagen ni bestämt

Det gjorde jag förut, men hon svara inte på det heller hehe. Har tänkt många gånger att "nu skiter jag i henne" men det går bara inte. Tänker på henne dag ut och dag in så

2010-09-16 19:11
Fan vad det luktar ost här inne, gammal dansk ost.

hahaha!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-16 19:14
Jag tror att hon bara utnyttjar dig för att känna sig eftertraktad, verkar som det.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men "godnatt snyggo" är inget bra tecken i min bok.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-09-16 19:55
Jag vill inte vara elak. Men min första tanke är att det kanske inte är så att hon inte förstår, utan att du inte förstår hennes ointresse. Det är så lätt att tänka att folk är korkade istället för att se att folk oftast är konflikträdda vid sådana situationer.

Personligen tycker jag att du ska ställa henne mot väggen. Fråga henne om hon verkligen vill träffas och att om hon inte vill så slutar du försöka.

A. Säger hon att hon inte är intresserad: gå vidare.
B. Säger hon ja, bestäm en konkret tid och plats. Krånglar hon igen; gå vidare.
C. Säger hon ja och ni lyckas ses så är det bara att fortsätta.

Sen kan du sova gott och eventuellt ge din uppmärksamhet (inkl bensinpengar) till någon som verkligen vill ha den. Krångla inte till det och gå inte och intala dig att hon bara inte förstår. Red ut hur det verkligen är istället.
Delam tange barat

2010-09-16 20:17
Jag tror hon gillar honom, men tycker inte han är man nog, han måste steppa upp o visa att han är THE MAYN!!!

:D

det gäller både mot andra hanar och mot henne, visar man tveksamhet så känner hon svaghet o tycker han är en fjolla!! :O

GÅ FRAM BAH O TA ETT STADIGT TAG, TITTA HENNE I ÖGONEN O SÄG BARA: DU ÄR MIN KVINNA! IKVÄLL ÄR JAG DIN MAN!

Sen tar du ett stadigt tag om ena bröstet o slickar henne på halsen!!!!!! :O

prinsen i hundkostym.

2010-09-16 20:17
Sen kommer du in här på Söndag o säg hur det gick..

(det sista kan vara lite över gränsen, du får ju känna av stämningen lite ffs!)
prinsen i hundkostym.

2010-09-16 20:22
Rachel

Bra svar, givetvis är det så jag ska gå till väga!

psyko_slusk

Är inte en sån person och ville göra bli omtyckt av henne för den jag är, hur mycket gay det än låter. Tror inte hon tycker jag är mesig för det är jag i själva verket inte. Men vem vet

2010-09-16 20:35
Jaja.. Gör som du vill.. Du frågade efter raggningstips och jag gav dig mina.
Men du ville väl bara höra "hon tycker garanterat om henne, ta steget bara!" antar jag.. Men det är väl inget fel med det heller antar jag, lycka till bara!
prinsen i hundkostym.

2010-09-16 23:50
Men min första tanke är att det kanske inte är så att hon inte förstår, utan att du inte förstår hennes ointresse.

Halleluja.

Ni bestämmer upprepade gånger att ses, och hon dumpar dig? Hon är inte intresserad.

2010-09-17 10:46
Guano Lätt ;)

2010-09-17 15:52
asså jag vet inte vad för typ av brud det är. MÅNGA tjejjer går ju ofrivilligt igång på farliga och vilda killar, om du brusar upp dig, dricker upp folks sprit och ser till att folk spec. killarna är allmänt rädda för dig och om du kanske slår ner nån jävel så kommer tjejerna inkl. killarnas flickvänner att omedvetet och medvetet dras till dig. Det ligger i tjejernas slampiga natur. Dock finns det vissa som medvetet förtycker denna attraktion av farliga män och hävdar att det är "töntigt" när de i själva verket har grova sexuella fantasier om sådana män.

Du måste se igenom skådespelet och spela dina pjäser rätt, se det som schack. hon gör sitt drag (ett uttryck en röresle eller en blick) och du ska tolka och tackla draget med ditt eget drag tills du får henne schack matt!

YOU wont be disapointed.

2010-09-17 15:55
Refused har något där, men å andra sidan så vet man ju inte, hon kanske inte är den modiga typen med värsta självförtroendet som inte bangar ur i sista sekunden. Många kan ju sitta med telefonen länge och vela som fan, kanske ringa men i panik slänga på luren efter första signalen osvosv.

YOU wont be disapointed.

2010-09-18 05:48
Hm, ifall du frågar mig så känns det som att hon inte ens är intresserad utav dig?

Håller med.

Det låter som om denna tjej bara tycker om dig som kompis.
Hon kanske är frånvarande ibland för att hon märker av att du är förtjust i henne och försöker att distansera sig.

Och sedan att du är intresserad av henne men inte gjort något ännu, det är antagligen något hon märkt av, hon kanske tycker det känns ovant eller konstigt att behöva vara på "vakt" bland en kompis, alltså hon inte kan slappna av med dig omkring henne..

när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2010-09-18 14:40
ja väntar du för länge är det kört sedan länge

YOU wont be disapointed.
Moderator

2010-09-18 21:31
Ska man hålla tummarna nu ikväll?

2010-09-18 22:51
Hon är inte intresserad av dig. Förmodligen för att du saknar självförtroende och ger vibbar av att vara smått patetisk. Men jag tror ändå du har en möjlighet här, inte till nåt seriöst dock.

Hon har trots allt spenderat en hel del tid med att prata med dig på msn och kallar dig "snyggo", vilket betyder att dina bensinpengar kanske inte är helt bortslösade. Långsökt kanske, men om man analyserar det du har berättat så verkar hon vilja lämna ett fönster öppet ifall att hon känner sig ensam och full på en av dessa fester och vill ha någon tillfällig partner att dela saliv med i 7 minuter. Mitt tips är att du fortsätter stalka henne på fester långt bort åt helvete och en dag kommer hon säkert tänka "what the hell, skitsamma" och hångla med dig. Självklart kommer hon nästa dag må jättedåligt och förmodligen aldrig prata med dig mer, men jag tror det här är det bästa du kommer att få ut av detta.

/Leg. Kärleksdoktor åt kåta 14 åriga pojkar utan självförtroende
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-09-19 01:06
Tack för alla svar, men gick helt och helvete idag. Hon kom men drog direkt så hann inte fråga henne om hon gillade mig. Så var tvungen att fråga via sms ist men hon svara såklart inte. Skiter i bitchen nu. Tråden kan tas bort, låsas eller vafan som helst...

2010-09-19 01:19
1. MAN THE FUCK UP!

2. Snacka med din kompis och säg att du är intresserad av henne. Respekterar inte gonorré-kungen det så är han ingen kompis du behöver.

2010-09-19 01:31
Angest

Hitta en ny, trevligare, snyggare, mysigare tjej.. Finns så mkt att välja på men du måste hur som helst jobba på ditt självförtroende. Även om de inte finns där så kan man alltid låtsas som det om du förstår vad jag menar.

2010-09-19 02:54
Håller med ovanstående :>

Moderator

2010-09-19 03:04
Smset kunde du ju skitit i dock. Men strunta i henne som sagt, skulle hon vara lika intresserad av dig som du är av henne skulle ni inte ha väntat ett halvår på att få göra något ihop.

2010-09-19 03:43
känner igen det här som fan, det leder ingen vart, man bara hoppas.
Om de e rätt så klaffar det av sig självt, utan planer och strategier
work some magic

2010-09-19 15:53
Ok, det är kört, deal with it.

Lär dig läsa signaler tidigare.

Lär dig även läsa positiva signaler bättre o slå till direkt när du upptäcker dem istället för att vänta på att glöden ska slockna.
prinsen i hundkostym.

2010-09-19 19:10
Lär dig läsa signaler tidigare.

Lär dig även läsa positiva signaler bättre o slå till direkt när du upptäcker dem istället för att vänta på att glöden ska slockna.

Bra sagt!

2010-09-19 19:18
Många tjejer gillar uppmärksamhet, jag kan tänka mig att du är snäll och
trevligt mot henne och du skickar säkerligen gulliga sms.
Och hon njuter att det.

Däremot är hon inte helt hundra på om hon vill träffa dig eller inte..
Så hon vill inte träffa dig, men inte tappa dig helt heller..

Det är vad jag tror.. Så mitt tips, som oftast är det bästa att göra, är att skita i henne..
Så ska du se att hon kommer komma till dig =)
Highfive anyone, anyone?

2010-09-19 19:45
Hon kom men drog direkt så hann inte fråga henne om hon gillade mig. Så var tvungen att fråga via sms ist men hon svara såklart inte. Skiter i bitchen nu.

Vem har sagt åt dig att fråga henne om hon gillar dig? Det är nog det dummaste jag har hört. Så jävla typisk full-och-obehaglig-fråga. Var du nykter är det fan ännu mer patetiskt. Och kalla henne för bitch för att du är retarded? Kom igen, kompis!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-09-19 21:13
Word på talaren ovanför.

GÅ VIDARE även om de är svårt, visa inge intresse för henne för hon visar inge intresse för dig. Spela självsäker i framtiden och se till att få ligga allafall.

2010-09-19 22:04
marvingaye haha så jävla klockrent!

Också word på candides inlägg.
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2010-09-20 01:18
Ja här finns nog inte mycket mer att uttala sig om mer än att belysa det faktum att det just inte finns något mer att uttala sig om.

YOU wont be disapointed.

2010-09-21 23:10
Om man är intresserad av en person så måste man våga ta för sig, för vad har man att förlora? Så länge man fegar så kommer man inte vinna ett skit:p