I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skum låssmed?

Övrigt - Blandat

Producent

2010-09-15 08:25

Skum låssmed?

Hej,

Jag har upptäckt att det finns en terass på mitt tak. Nu har jag ingen nyckel till den men jag har lånat en nyckel av min granne och nu har jag haft den i över en månad. Så jag känner att det snart är dags att lämna tillbaka den.
Men jag vill ju inte missa lyxen att ha en takterass. Så jag försökte kopiera nyckeln men låssmeden säger att han inte får kopiera nyckeln om man inte har något kort med sig.
Jag skulle ju kunna ringa till hyresvärden, men grejen är att de säger att man inte får vara på taket för att det inte finns något ordentligt staket så ingen försäkring täcker.

Är det någon som vet någon skum låssmed i stockholm som inte bryr sig om sådant här och ändå kopierar en nyckel?

Tack på förhand

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-09-15 09:07
Känner du någon i Götet kan du skicka nyckeln och be honom/henne ta den till nyckelsmeden på Centralstationen om han finns kvar.
Rock out with your cock out!

2010-09-15 13:09
Åk ut till random förort?
spliff macht frei

2010-09-15 13:11
two_grand P29
på centalstationen eller i nordstan? han i nordstan gör det inte..finns dock en på andra långgatan som jag vet säkert gör det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-15 13:37
Nej jag tänkte på den i själva centralen, där bussarna avgår... jag åker dock inte buss så ofta så var ett tag sen jag var där (kanske har stängt?)

2010-09-15 15:59
kanske att det kan vara ett brott att kopiera den nyckeln...? kanske är det då också lite dumt att hjälpa till att hitta en "skum låssmed"...?
clap clap!!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Groupie

2010-09-15 17:00
Anledningen till att de inte kopierar nycklar hur som helst är för att du inte ska kunna använda de i brottsliga ärenden.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-09-15 19:57
Anledningen till att de inte kopierar nycklar hur som helst är för att du inte ska kunna använda de i brottsliga ärenden.

nähä!
Groupie

2010-09-15 20:16
Jo, och med det menar jag, vilket tydligen behöver förklaras fastän jag trodde det var underförstått. Låssmeder sätter sin yrkesheder på prov och därför är det en ren förolämpning att ens fråga (de flesta).

Men var bror duktig du!
Producent

2010-09-15 20:51
Jo, men jag visste om att min lånade nyckel var en sådan.
Låssmeden frågade mig vart den gick och om jag bodde i hyresrätt eller bostadsrätt o.s.v.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Groupie

2010-09-15 21:22
Testa muta honom. Betala överpris e.tc, förklara läget bara. Att det är din kompis vindsnyckel och du vill slippa dela på den. Säg att ni delar förråd eller något utan hyresvärdens vetskap.

Toastare

2010-09-16 11:54
Gå som sagt inte till nån låssmed, gå till en klackbar.. de avsaknar heder.

sen ska du ju kräva av din hyrsvärd att han åtgärdar takterassen så den kan nyttjas. Ni betalar antagligen för den (även om det bara är några kr) i hyran.

Och det kan vara knivit även om en nyckel går till bostadsrätt, det gäller alla nycklar som går till gemensamma utrymmen..ofta gäller det samma för bostadsrätt. Det gjorde det för mig och jag vet att min pappa har det så också. Även om det då är samma nyckel som går till ens egna dörr.
Jag skyller allt på Emma!
Manager

2010-09-16 12:13
Nyckelmakaren i Hallunda Centrum kopierar alla nycklar utan att fråga för en hundring. Jag har kopierat flera såna nycklar som man inte får kopiera hursomhelst hos honom. Plus, han är jävligt trevlig.
Redline!

2010-09-18 16:20
jag kopierade en märkt nyckel på torget vid Gullmarsplan utan problem.

2010-09-18 19:22
Det är väl på grund av såna som dig det behövs papper?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-18 20:41
Köp en dörr-insatts, öppna dörren, installera ny insatts, ge extranykeln till grannen= problemet löst:)
Producent

2010-09-26 14:51
Dr.Octagon Jag åkte till Hallunda, han vägrade kopiera nyckeln. Det tog mig en timme att åka dit fram och tillbaka.

HalfAnimal Det är ju inte bara en granne som har nyckel till taket.
Producent

2010-10-02 16:39
hangeye Har testat Gullmarsplan också, han vägrade. Någon som vet någon annan?