Sofia : Haha, det är bra att han är ärlig :) Men på ett sätt förstår jag, oavsett drog (och legalitet) så måste man vara i sitt "normala" tillstånd. Men jävligt märkligt att de satt 3 månader. Vissa droger är ju nästan helt ute ur ens system på mindre än en vecka, medan andra kanske är kvar i (i levern speciellt) kanske till och med upp till 4-6 månader.
Brazen : Ja man är glad faktiskt. Kanske för att jag är lite mer positivt idag, men jag tror om jag tränar regelbundet, äter väl, samtalasterapi och fortsatt egen medicinering, så kan jag nog hantera detta. Sen kan tyvärr inte förutspå framtida trauman, stress och händelser. Men jag ska försöka bygga en så stabil grund som möjligt för mig. Så kan jag på lång sikt ändå bli lite funktionsduglig när jag är nere istället för att stänga ner fabriken helt.
Tyvärr en gång man har sitter också i att det som funkar för mig är tyvärr olagligt här i Landet Mellanmjölk. Detta är ingen legaliseringstråd och jag tänker inte sätta mig i någon offerroll, men om man åtminstone inte blev stämplad som kriminell bara för att man brukar något som får en att vilja orka leva vidare. Bara nu när Metastrof skrev om ADD så kollade jag upp vad som är den typiska medicinen för det, jag citerar...
The three most popular ADHD medications in order are Mixed Amphetamine Salts with dopamine and norepinephrine basically balanced, Methylphenidate with a dopamine emphasis, and Atomoxetine with a norepinephrine emphasis. Men jag som brukar en planta är både kriminell och missbrukare? :(
Metastrof : Detsamma, king! Jag hoppas du får den hjälp du behöver. Bra att du tar tag i det tidigt.
Misery : Blivit nojjig efter läst i tråden, då jag nämnt för både min kurator och läkare (som skickade remissen till psykiatrin) att jag brukar cannabis. Läkaren till och med skrev i det remissen till psykiatrin.
Kommer jag bli nekad hjälp nu?
At the gates of Eternity...
Misery Haha... så du har alltså självdistans? Det trodde jag faktiskt inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BC99 Jag frågade faktiskt varför det var just tre månader, men han hade inte nått svar på det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
För övrigt så är det läkarbrist på psykiatrin i malmö just nu. Dock så kan jag säga att det är rätt bra där när allt fungerar som det ska.
Producent
2013-11-15 11:57
Jag har ingen aning men jag skulle kunna tänka mig att det är olika om en riktig "missbrukare" söker vård och någon som vill ha hjälp med sin bipoläritet (heter det så?) och röker gräs ibland. I och för sig när jag gick senast i terapi för 9 år sedan så kunde mina psykologer hänga upp sig på att jag dricker öl några gånger per år samtidigt som jag gick i samtalsterapi. Och min samtalsterapi handlade inte ens någonting om alkohol.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent
2013-11-15 12:00
Det kanske är skillnad på om man går till en komunal psykiatri och en privat psykolog. Jag har bara varit i kontakt med komunal och skolans egna, jag har inte varit så imponerad. Jag har oftast mått sämre och inte bättre efter att jag har gått i terapi. Men jag har en kompis som går hos en privat psykolog och han berättade att han sa till sin psykolog att han funderar på att börja röka cannabis. Psykologen sa "Gör det, men tänk på att det är olagligt".
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
bc det tvivlar jag på, har du "otur" kanske de vill att du pissar rent ett tag, men vägra dig hjälp har jag svårt att tro att de kommer göra. allltså jag är ju ingen tokexpert, men enligt min erfarenhet är det mer när det ska snackas knarkbara mediciner som det börjar bli potentiellt jobbigt att ha på papper att man brukar.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
dopeness en psykolog är ingen läkare så det har ju inte så mycket med hur man bemöts av psykiatrin att göra.
Producent
2013-11-15 12:27
Misery_chick skrev: dopeness en psykolog är ingen läkare så det har ju inte så mycket med hur man bemöts av psykiatrin att göra.Tack för din kommentar men jag fattar ingenting av det du skrev.
nä vet du det gör jag knappt själv skyller på att jag försöker jonglera dator och febrig bebis whilst svårt sömndepraverad ^^
Brazen Jag har blivit nekad hjälp på grund av att jag enligt dem varit för frisk. Kommentaren jag fick var att jag inte hade nått självskadebeteende. Bara "jaha, då får jag väl gå hem och skära mig lite i armarna då".
(använde jag "depraverad" helt åt helvete nu?)
Misery softa lite. Du måste inte alltid vara perfekt och korrekt.
skyller på att jag försöker jonglera dator och febrig bebis ja, jag vet ju inte hur man ska handskas med barn men jonglera ser bäst ut med tre ting eller fler.
att endast använda en bebis och en dator känns som att fuska lite :p
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
SofiaBayo alltså jag har verkligen inget intresse av perfektion öht. däremot att uttrycka sig begripligt är ju bara gott bordsskick.Blweria dela upp knatten på två, ett stycke bebis, ett stycke feber, så kanske det funkar bättre för dig. MEN way för ot.
misery; it does :)
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Producent
2013-11-15 14:03
Jag höll också på att neka att gå till psykolog för att jag studerade. De tyckte att jag skulle komma tillbaka när jag låg under sängen utan jobb eller skola och skakar av ångest. Det känns bra att veta att terapeuterna finns där för mig och är redo att hjälpa.
Sofia : Märkligt. Som om det liksom är en fix tid för alla droger.
Misery : Tack så mycket för ditt svar! Får väl stå på mig bara.
Dope Jag höll också på att neka att gå till psykolog för att jag studerade. De tyckte att jag skulle komma tillbaka när jag låg under sängen utan jobb eller skola och skakar av ångest. Det känns bra att veta att terapeuterna finns där för mig och är redo att hjälpa. Så sjukt tråkigt att man måste vara "döende" mer eller mindre för att få hjälp.
Misery Folk förstår dig även om du råkar använda fel ord eller inte skriver ut varifrån du får din kunskap. Därav att jag säger åt dig att softa.
BC: Det upplever jag fungerar bäst, att träna och ta tag i sig själv. För mår man bättre fysiskt så hjälper det oftast en bit på traven. Dock har min träning övergått i mani mer eller mindre och jag tränar antagligen för mycket jämfört med vad jag borde. Men det fungerar, hellre träning än att jag sitter och super för att dämpa ångest. Nej, det är ju det där i framtiden. Dock lär den stabila grunden (förhoppningsvis) hjälpa dig att inte krascha lika hårt, vid eventuell motgång eller trauma eller dylikt. Alltså, det är helt sinnes hur det kan vara okej men att cannabis är någon sorts dödsdrog. Löjligt! Slutade tvärt med mina SSRI en dag när jag fick nog, värsta veckan/två veckorna i princip. Fyfan vad jag mådde skit. Psykofarmaka, om något, är ju beroendeframkallande... En bieffekt jag hade på min ena medicin var "Hjärtstopp" och på en annan hade jag "Plötslig, oförklarlig död". Det kändes bra! Sofia: Jo, det är lite samma här. Eftersom jag inte längre försöker begå självmord med jämna mellanrum, inte skär mig längre och eftersom jag inte heller har överdoserat mina mediciner (oftast i samband med alkohol), så mår jag inte lika dåligt. Livrädd för att falla tillbaka utan terapin jag går i nu...
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Brazen : Gäller bara att få tummen ur rumpan nu hehe. Men jag måste hitta en vän eller något som vill börja träna med. Låter töntigt, men så låg är motivationen. Men som du säger så får man en stabilare grund att landa på när man kraschar. Nej fan, jävla psykofarmaka. Nästan alla jag snackar med säger att medicinerna ändå inte fungerar till 100%. Varenda jävla piller man tar verkar allltid ha mer bieffekter än bra sådana. Och beroende på person så verkar vissa behöva 3-10 piller dagligen typ. En för aptiten, en för sömn, en för humör, en för koncentration osv. Håller mig till det naturliga hellre. Det kan jag inte överdosera på, kommer inte med de bieffekter farmaka har. För att inte nämna att jag slipper bygga upp ett fysiskt beroende. Här nere tror jag man får 10 KBT sessions. Sen efter tre månader efter sista tillfället så får man söka igen om 10 nya om man känner att man mår dåligt :/