I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobbtrubbel, hjälp!

Övrigt - Blandat

   

2010-09-09 18:04

Jobbtrubbel, hjälp!

Hej bullen!
Jag har varit heltidssjukskriven i närmare 8 månder från mitt arbete på en förskola pga depression och bordeline.
Har haft ett par möten med min personalansvarige på jobbet och sjukvården, grejen är nu den att min chef har sagt flertal gånger att dom inte tror att jag passar på arbetet längre, pga min borderline diagnos! Är det okej att säga upp någon pga dennes sjukdom/diagnos?
Han har även nämnt flera gånger att personalen inte vågar jobba med mig och att det bara en på hela förskolan som kan tänka sig att arbeta med mig, men denna har nu slutat.

Träffade idag på två kollegor och tog självklart upp detta och frågade ifall de hade varit någon diskussion angående att våga eller vilja arbeta med mig, men dom hade aldrig fått frågan! Dom blev skitförbannade och känner sig, precis som jag, jävligt kränkta!

Min fråga är nu, kan jag göra något åt detta?
Kan jag anmäla honom på något sätt?
Hur gör jag livet så surt som möjligt för honom?
:)

Tacksam för svar!

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language