I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför flyttar kinesiska studenter i uppsala omkring?

Övrigt - Blandat

   

2010-09-07 21:48

Varför flyttar kinesiska studenter i uppsala omkring?

Jo,

jag bor i v-dala nations korridorer som har en stor andel utländska studenter pga. ett hus de hyr med minimala rum i jättekorridorer som är hemskt billiga. Även känt som international house enl en som bott där tidigare.

Hur som helst. I triangeln där jag bor bor i princip alla kineser i uppsala. Normalt sett 2 stycken per 7rums korridor och som bonus bor de ofta 2 i varje rum så det snittar nog 3 per korridor.

Men det jag är intresserad av är om någon vet varför de flyttar emellan varandras rum konstant. Jag har aldrig haft en kines i min korridor som bott längre än 3 månader innan de flyttat till ett annat rum 100m bort och en annan kines, eller 2, tagit över deras rum. 3månader senare; repetera.

Tom. de som faktiskt har bott i första hand har packat ihop alla sina saker(och då menar jag möbler med) och burit iväg dom för att sen hyra ut sitt rum i andra hand. Och då antar jag att de själva hyr i andra hand då de bara verkar flytta omkring i v-dalas hus och man bara kan ha kontrakt på ett rum i taget.

Jag är extremt intresserad men vågar inte fråga de i min korridor av rädsla att förolämpa dem.

Nån med insikt?

www.discotheque.se