Jag är helt slut...vill bättra mig men jag orkar bara inte!
Lite fakta bara:
Jag har mestadels haft det lite kämpigt i skolan under hela min livstid, men har ändå uppnått de betyg jag strävat efter. Godkänd alltså. Sen jag började gymnasiet så har allting försämrats. Min ork, min lust, mitt tålamod och med det, mina betyg. Jag valde ett program som jag trodde skulle vara roligt, vilket det ioförsig var fram tills jag började tvåan då det blev mer praktiskt och lusten försvann helt. Jag hoppade därför av huvudkurserna och gick bara teoretiska "vanliga" kurser medans jag skulle välja vilket annat program jag skulle söka till. Jag har letat och letat men hittar ingenting som intresserar mig och ska därför gå som jag gör nu, välja massa kurser så jag får ihop mina poäng och få ett slutbetyg.
Till saken:
Jag har nu börjat sista året och är helt jävla slut varje dag. Morsan tjatar varje dag att jag måste prata med lärarna om vilka kurser jag kan välja medans jag bara vill skita i alltihopa. Hon är på mig som en hök. Jag glömmer plugga till prov och göra läxor nästan jämt, bara för att jag inte tänker ett dugg på plugget när jag är hemma. Jag har försökt att bättra mig och det gick ett tag, men nu faller allting igen och jag känner hur orken bara försvinner mer och mer.
Jag har inte valt ett enda ämne i andra graden, alltså Matte B, Engelska B, Idrott och hälsa B om ni förstår, bara för att jag inte har någon ork eller lust, men känner att jag måste.
Så jag undrar väl lite om någon varit i samma sits, eller om någon har ett relevant tips på hur man kan agera i min situation liksom.