I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blåst på blocket, tips!

Övrigt - Blandat

2010-08-31 22:16

Blåst på blocket, tips!

Hej, köpte en ratt till min bil för 2500kr då den såg väldigt fräsch ut på bilden o jag frågade om skicket och han sa att det var bra och ratten var utan sprickor.

Hämtade ut den idag och ratten var söndersliten och hade sprickor. Skickade iväg ett mail och sa att jag helst skickar tillbaka ratten och sedan kan han föra över pengarna tillbaka till mig när han hämtat ut den.

Sedan ringde han mig (nån skånsk otrevlig gubbe) och sa att det var omöjligt att skicka tillbaka den men han kunde erbjuda mig 500kr tillbaka. Han vägrade ge mig en anledning till varför han inte kunde ta tillbaka den och nu tror ja inte att han kommer föra över dom där 500kr heller.

Så vad kan jag göra nu? Det är väl knappast värt o anmäla detta? Händer väl ändå inget menar jag...

Har hans adress, namn och tele dock, så kanske kan hitta på något sätt att göra livet lite jobbigare för honom. Tänker inte gå äverstyr o sätta mig själv i skiten.

Så vad ska jag göra? Play by the book, eller sätta dit han på något sätt?:p

Haters gon' hate...
Producent

2010-08-31 22:28
har du hans namn och adress så kan ju polisen göra något.

2010-08-31 22:39
Varför sitter du och frågar på whoa? Åk dit och TA tillbaka dina pengar? Lämna tillbaka ratten och ta tillbaka dina pengar plus ev lite extra för bensin vägen dit. Inga konstigheter.

2010-08-31 22:42
typ 600km bort, har varken tid eller lust att åka. och hur ska ja ta pengarna? slå ner han, gå in i huset o föra över till mitt konto eller?

killen är efterbliven och envis, därför jag frågar här.
 Haters gon' hate...

2010-08-31 22:44
Sätt 10.000 kr på hans huvud så får du allt tillbaka din ratt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-31 22:47
har du hans namn och adress så kan ju polisen göra något.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-08-31 22:50
60 mil? Asså, det är lite skylla sig själv där.. Du borde sett varan innan du skickade pengar. Pengar behöver man inte titta på, de ser likadana ut och funkar på samma sätt oavsett.

Nåja, kolla hans andra annonser, han lär ju sälja/köpa andra grejer där. Och blås honom tillbaka x 3.
Producent

2010-08-31 23:08
GAIA P28
Du borde sett varan innan du skickade pengar

jag måste fråga, läste du huvudinlägget ens?!

2010-08-31 23:12
Jasså Einstein, så om jag visar dig en bild på hur elefanter dansar lindans på Jupiter på internet så är det automatiskt sanning? ^^

2010-09-01 00:32
Word Gaia..
be the change
Producent

2010-09-01 01:25
GAIA P28
fin liknelse... not.

exempel, du vill köpa några skivor av någon, 60 mil skiljer dig från säljaren, han visar dig bilder på skivorna.. tänker du då "nja, det är något lurt. jag måste fan åka till honom och se på bilderna innan jag bestämmer mig?"

och vad häftig du är som blev så där... lunarstorm.se aktig bara för jag fråga en fråga :$

2010-09-01 01:42
Jag skulle aldrig köpa prylar för flera tusen över nätet från nån random old fart 60 mil bort.. Kanske då om personen skickade mig prylarna först innan pengarna sätts in. Lunarstorm? Dog inte den skiten ut på 90-talet? Du är så adorable Konstigt när du muttrar på whoa varje gång jag drar dig lite i örat, :)

On Topic, försök blåsa snubben tillbaka som sagt, finns väl inte så mkt mer du kan göra. Snuten skiter i dig, han bor för långt bort, refunds eller retur av varan ignoreras av honom osv. Har han sålt en wack grej på nätet så säljer han säkert flera framöver.

//

2010-09-01 01:47
Ställde en fråga*.

Börja ring hem till honom, börja vara en riktigt pain in the ass. Tillslut kanske han tom ger sig.... :)

Alternativt förstör bara för honom såfort han försöker sälja något, varna dom andra köparna osv ..

lycka till
be the change

2010-09-01 02:09
Ahh, psykbrytupplägget kan ju funka också iofs, ringa hem till snubben mitt i natten och vråla, stöna och flåsa om hans fru tar telefonen, kanske locka med karameller om det är småbarn som svarar. Nja, kanske inte den sista då, haha..

2010-09-01 02:33
HAHA.
be the change

2010-09-01 02:36
Ringa klockan 4 på morgonen och kräv pengarna.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-09-01 08:25
Fan va trist, hoppas du får igen cashen.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-09-01 13:15
Om du jämför bilden och ratten nu när du fått den... ser de lika ut då?

Isåfall kan du nog inte göra så mycket tyvärr.

2010-09-01 16:23
haha får väl ta och offra några nätter o ringa i flåsa lite kanske;)

om jag jämför bilden och ratten nu? nej de ser inte likadana ut, ratten ser myyycket slitnare ut på riktigt än på bilden då den såg helt fräsch ut.
 Haters gon' hate...

2010-09-01 16:47
4chan, namn + nummer + adress = ???
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2010-09-01 17:54
så vad?
 Haters gon' hate...

2010-09-01 18:23
"Kräv att få varan innan du skickar pengarna" funkar bra tills den andra personen kräver att få pengarna innan han skickar varan. Han kan ju också bli blåst trots allt..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2010-09-01 19:25
Därför man använder tradera där man åtminstone kan ge folk omdömen.

Jaja men om bilden inte motsvarar varan kan du ju anmäla honom.

2010-09-02 05:44
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Graffare

2010-09-02 12:26
Häng ut honom så kan vi ringa och flåsa :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2010-09-03 15:28
Du har hans nummer namn och adress. Ta reda på om gubben är gift först.

Är han det så går du raka vägen och köper ett kontantkort och börjar skicka massa meddelande till han som. "Tack för senast." "Kan vi träffas i helgen?" "Jag saknar dig så fruktansvärt." "Är på det vanliga stället". osv.

Har du hans hemnummer också så är det ju bara och börja ringa och om frun svarar kör du den klassiska bara lägga på. Även som andra redan sagt ring och flåsa mitt i natten och sånt.

Beställ hem en massa hantverkare till han med påhittade uppdrag, beställ hem pizza från varenda pizzeria i hans stad som har hemkörning. Gärna en 8-10 pizzor åt gången också.

Beställ hem massa konstiga saker till han som gayporr, tidningsprenumerationer och ja allt annat skoj du kan komma på. Gå in på livets ords och Jehova's vittnen beställ massa reklam och broschyrer. Gå även in på en massa andra sekter's hemsidor och beställ hem skit.

Boka in han på AA möten, lämna hans namn och telefon nummer så ringer dom upp han.

Sen när du har hållt på med sånna här saker i ungefär 2 månader till ett halvår.
Då ringer du upp han och säger hej det var jag som köpte ratten av dig förut kommer du ihåg det?

Jo jag tänkte om du hade fått lite tid och fundera på detta och skulle tänka dig att häva detta köp och återbetala mig mina pengar och jag skickar tillbaka ratten?

Säger han nej så börjar cirkeln om igen.

Men men det är bara vad jag skulle göra, du behöver ju inte göra det. Men kul är det tro mig =)

Rappare

2010-09-03 17:13
Haha @ sabotage, fan va allt de lät kul att göra, men tråkigt som fan att få allt de på nacken! xD
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-09-03 18:13
Jag skulle föreslå att köpa linnen i affären istället.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-09-03 18:24
Jag hade en liknande tråd men det handlade om skitlite pengar. Hon svarade inte på mina mail öht. (Hon skulle skicka en kursbok till mig) Jag hotade iaf med att skicka ett betalningsföreläggande till henne. I korta drag så är det något som kostar 300 spänn och personen får kronofogden på sig ^^ Gör man det på riktigt kan det väl bra att ha bevis. Hon svarade fort som fan iaf :))
Liqorice = Lakris minus u & t

2010-09-03 20:54
Är det större belopp som det handlar om kan väl internetgirot eller paysongaranti vara något att tänka på för framtiden. I detta fallet kommer du itne få en krona tillbaka om gubben itne självmant går med på ett återköp. Du skulle teoretiskt kunna göra en polisanmälan, men det skulle aldrig leda någon vart eftersom du faktiskt fått varan och blivit erbjuden kompensation för att du blivit besviken över skicket. Polisen kommer garanterat att prioritera alla de fall där personen inte skickar någon vara öht.

Liqorice förslag funkar i vissa fall om personen itne skickar varan alls, i detta fallet är det inget alternativ. du kan tjata och gnälla och hoppas på att han ändrar sig..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-09-04 14:44
orkar inte läsa allt, har inte heller tid - men:

du har laglig rätt att häva köpet. punkt.
cry me a river!
--> thcrew

2010-09-06 22:34
friktion är iaf helt ute och cyklar, det är läskigt vad folk torskar på vid internetaffärer.. många torskar för att de sålt trasiga saker trots att det tydligt stått i annonsen att det var trasigt.. så om ratten nu var i betydligt sämre skick än han utgav den för så ser jag ingen anledning att du inte skulle få tillbaka pengarna, fixa det smart bara..
The Hassle

2010-09-07 00:14
skåningar alltså.. vilka svin vi är.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Rappare

2010-09-07 14:32
Taskigt läge... Köp en traktor.
Wurrup?
Groupie

2010-09-07 15:04
Gör som sabotage skrev! Det är det enda tillförlitliga sättet! Plus att du kan roa dig med sadistiska garv när du beställer skit!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!