Graffare
2010-08-20 00:47
Varför är våldtagna tjejer "kvinnor" och våldtäktsmän bara "pojkar"?
Många gånger när man läser/hör om att unga tjejer (<18 år) har blivit utsatta för sexuella övergrepp så omtalas de som "kvinnor" eller "unga kvinnor" även om de de facto råkar vara 15, 14 eller 13 osv. Samtidigt som killar, ibland en bra bit över 20 omtalas som "pojkar" vid allehanda kriminalitet. Varför är det så? Slutar en tjej på 13 vara barn då hon nu inte längre har mödomen intakt? Har hon nu blivit en "fallen" kvinna? Hur tänker journalisterna? I mina öron och ögon låter det som om man försöker släta över brott genom att kalla gärningsmän för pojkar som låter så oskyldigt och busigt. Samtidigt som man kallar brottsoffret för kvinna som låter myndigt och vuxet. Varför? Se nedan för ett klassiskt exempel. En tjej som är yngre än gärningsmannen omtalas som kvinna och den äldre gärningsmannen är pojke.http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1288598/15-aring-haktades-for-gruppvaldtakt
Med huvudet dolt i munkjackan förs 15-åringen in till tingsrätten. I våras föreslog läkare att pojken skulle få vård. Det var i lördags som en ung kvinna , ännu inte 15 år gammal, blev våldtagen av tre killar i Landskrona.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Jag håller nog inte med dig om din syn att det är så som tjejer och killar representeras i media när det gäller sexualbrott. I den artikeln du visar där så näms killen som pojke, o tjejen som tjej. Jag ser inte direkt något konstigt i det. Även om det finns en hel del skevheter när det gäller ju sexualbrott och våldtäktsbrott så håller jag nog inte med om att just den saken som du tar upp är en stor grejj.
Förstår mig inte på sånthär, och speciellt hur journalister är funtade. T.ex. har jag hört Britta Svensson gång på gång porträttera SKYLDIGA små svin till "den lilla flickan" istället för att säga "Tjejen" eller dylikt. Det är väl att man vill att GM ska framstås som oskyldig, tyckas synd om, för man är sjuk när man begår brott och förtjänar inte smutskastas mer, medan brottsoffer står där och blivit "härdad" av brottet och kallas för något som "kvinna" eller "man" för att det låter mer "starkt".
What I said, yo!
Det var i lördags som en ung kvinna , ännu inte 15 år gammal, blev våldtagen av tre killar i Landskrona. En ung kvinna som inte är 15 än? Inte tonåring, inte flicka, utan just kvinna? Håller med TS att det är skevt och ett mönster finns.
At the gates of Eternity...
Graffare
2010-08-20 01:13
I den artikeln du visar där så näms killen som pojke, o tjejen som tjej. Jag ser inte direkt något konstigt i det. Nej, det står kvinna i texten också. Att ha sex med en tjej under 15 är ju dessutom våldtäkt mot
barn .
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare
2010-08-20 01:18
Har även hört Elisabeth Höglund i morgonprogrammet på SVT tala om en "ung kvinna 14 år" utsatt för våldtäkt. Jag tror något måste ligga bakom detta mer än slumpen.
Ah, jag var dum nog o inte läsa hela artikeln. Men det var ju bara en gång det stod ung kvinna, i resten av artikeln så stod det tjej.. Men jag ser fortfarande inget mönster. Men jag tror dock delvis det är att man läser det i expressen. Expressen och aftonbladet är lagda mer mot sensationsjournalistik. Där de säljer lösnummer på att ha med sånt här. Jag tror att den sensationsjournalistiken i sig är det som är problemet. Att de säljer lösnummer på att visa upp så många sexualbrott och liknande händelser som möjligt. Jag tror att man får ett vettigare samhälle om man har en seriös debatt om dessa brott och den frågan, istället för att ha sensationsjournalistik likt aftonbladet och expressen, som lever på att man ska visa så mycket hemska brott som möjligt.
Jag tror media inte vågar använda ett värdeord som "flicka" när de skriver, det låter för osmakligt eller grovt helt enkelt. På samma värdegrund benämner de gärningsmännen som pojkar för att försöka få det att låta som att de är unga och vilsna och inte alls menade illa. Ett samband mellan att göra gärningsmännen till mer offer (stackars pojkar) och flickorna till mer delaktiga (den eviga hon-hade-kort-kjol-diskussinen) känns inte alls långökt att dra. Sverige 2010 är generellt jävligt dåligt på att handskas med sånt här.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Jag tror media inte vågar använda ett värdeord som "flicka" när de skriver, det låter för osmakligt eller grovt helt enkelt. På samma värdegrund benämner de gärningsmännen som pojkar för att försöka få det att låta som att de är unga och vilsna och inte alls menade illa. Känns tyvärr inte alls orimligt, har funderat över detta själv och stört mig på det.
Look with your own eyes - See with your own mind
Graffare
2010-08-20 08:42
Jag tycker så här: Pojke - Flicka = Barn Kille - Tjej = Tonåringar Man - Kvinna = Vuxna
jag tror att det är en judisk konspiration!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Samma här Nattugglan! Sannolikt, SpelarJoel!
lol Nä jag tror inte någon försöker släta över våldtäkter i media i Sverige..
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Player : Det är alltid vi judars fel :( Nej men skämtåsido, tror inte det heller det är konspiration eller så, utan snarare ett tankesätt och syn som indoktrinerat sig så djupt att vi knappt tänkt på det.
Har också tänkt på det, håller också med angående;
Pojke - Flicka = Barn Kille - Tjej = Tonåringar Man - Kvinna = Vuxna när jag hör "ung kvinna" tänker jag 18-19-20 år.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
När jag hör kvinna så tänker jag 18-25 typ.
Graffare
2010-08-20 21:52
Håller med BC99. (Kanske för att vi är så gamla?)
Hehe, kanske är en generationsgrej? Eller vad fan, kvinna är man typ tills 35 i min åsikt, sen efter det är man kärring. Sen för hanar, så är det så här för mig. 0-12 pojke 13-18 kille 19-35 man 35 -uppåt gubbe Mellan 13-35 så är man även en snubbe .
Graffare
2010-08-21 01:37
BC99 P27 Haha, gubbe för mig är 50+. Men å andra sidan, vissa 30+:are ser väldigt gubbiga ut. Ölmage+begynnande flint gör att man kvalificerar sig till gubbepitetet långt tidigare.
Haha 35 är fan inte gubbe :P 50+ kan jag gå med på däremot. Sen är det ju iofs som Nattugglan säger också, att somliga får gubbiga attribut långt före andra. It's not an age, it's a state of mind? ^^
Doesn't matter hahaha. Huvudsaken är att vi håller med om vad som är man och pojke, respektive flicka - kvinna :P
Precis, och där tycks vi ju vara rörande överens! ^^
Helt klart en konspiration som herrskapet kommit fram till tidigare. Vad som saknas är distribution. En Youtubevideo är på sin plats, med läskig musik. Orättvisa med titlarna fröken, frun och herrn bör också tas upp.
:D
Klot-Einar : Snarare en beskrivning på hur skev bild majoriteten av alla män och kvinnor har i ett samhälle där subtil sexism fortfarande lever kvar.
DET har jag med tänkt på!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu går jag lite offtopic men har ni inte tänkt på att "gubbe gränsen" höjs hela tiden. Fan när man var 14 var 30åringar gubbar ;)
Forumssignatur...<br>
alkor Ha! Du är snart gubbe.
Don't!
couldn't se that one comming ;)
Forumssignatur...<br>
vafan lide kalla folk för gubbar vid 35 fuck that lide ha 8 år kvar tills bäst-före datumet är utgånget...iofs är jag en välbehållen mofo men ändå! kaxxxxxigt
Dawg, jag har också 8 år kvar. Just face reality.
I refuse to...........................