samhällstjänst och frivård
vad händer om man skiter i att gå på möte på frivården där man ska prata om sin samhällstjänst och typ få veta mer om vart man kommer vara och så?
Ja, uppenbarligen kan ju inget bra hända och att göra så känns otroligt solklart som det felaktiga valet att ta i den här situationen. Så varför inte bara gå på det där mötet?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
om man vill slava gratis för nån så kan det verka som en dålig idé ja... nu var det inte det jag frågade
Du måste ju ha haft en hel del dåliga idéer om du nu är i en sits där du måste "slava gratis för nån". Menar bara att uppenbarligen kan ju ingenting bli bättre av att du skippar din samhällstjänst. Känns ganska uppenbart att saker bara kan bli värre. Just sayin..
domen omvandlas väl till fängelsestraff istället om du inte sköter din samhällstjänst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tror också att det blir fängelse om du skippar dina möten! en polare åkte in på det viset.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
om man fick samhällstjänst istället för att sitta en månad och sen skiter man i möten får man en månad då? eller kan det bli värre?
Kan garanterat bli värre
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent
2010-08-11 18:54
hahaha det beror ju helt och hållet på vad han har gjort. här är dom iaf skit snåla med att ge fängelsestraff. dom kommer väl ringa eller nåt om du missar just det där mötet en gång. du får garanterat inte fängelse
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
jo eftersom jag skulle fått en månad eller nåt om jag inte tog samhällstjänsten (med villkorlig dom kanske ska tilläggas).
varför samtyckte du till samhällstjänst från början om du nu ändå vägrar gå dit?
hoppas dom låser in dig.
cry me a river! --> thcrew
För att vara DEN som är DEN...vad fan tror du händer om du skiter i något som du fick istället för fängelse? Tror du att dom bara förbiser din ignorans o låter dig lalla vidare...gå dit för fan, visst suger det med samhällstjänst, övervakare o allt annat men tänk hur mycket pengar du kan tjäna på en månad, tänk att du får kröka, vara med dina polare, käka din egen mat, leka med flickor osv...är det verkligen värt o skita i allt det för att du inte "orkar/vill" gå till mötet? Tänk om dude, du gör dig själv en tjänst! Asså värre blir det ju inte, han har ju redan fått en dom på en månad som omvandlades, dom tar inte upp det till hovrätt osv eftersom det inte är aktuellt länge. Det som sker är att han först får en prick/varning (vet inte exakt vad det kallas) sen om man får 2-3, minns inte det heller så kickar dom ut dig o ger dig din riktiga dom. Detta är grovt förenklat o innehåller säkert något smärre fel men du fattar vad jag säger antar jag...
Snacka med din övervakare eller vad det heter? det är ju sjukt enkelt att köra på samhällstjänst i 1 månad istället för att behöva sitta inne samma tid! usch för att vara inlåst.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Gör du inte din samhällstjänst så åker du in på kåken... 35 - 40h = en månad, 75 frammåt = 2 mån. Ska själv göra 75 fucking jävla timmar snart.. Gå på mötet, oftast är dom rätt trevliga, har du nåra speciella specifikationer kan du få va med och bestämma vart du ska göra din samhällstjänst.. softare att va badvakt än stå på myrornas och lyfta soffor osv.
sen ser det ju inte så bra ut på ditt cv om du suttit inne, oavsett hur kort tid det nu kan vara. inte för att det ser bra ut med samhällstjänst heller men iaf bättre än fängelse.
kuk - kunst und kultur
Samhällstjänsten är en villkorlig dom. Motsvarar dina timmar en månad ryker du in en månad om du skiter i den. Samma sak gäller kontraktsvård, skiter du i den får du krypa in. Du har tyvärr inget val, om du inte vill sitta inne. Väntar på 50 timmar själv, och är beredd på att ta smällen. Finns inget sätt att komma undan så vitt jag vet :(
Det omvandlas oavkortat till fängelse då. Kanske inte efter 1 miss, men efter upprepat "dåligt" beteende så blir det så. Något längre straff blir det inte, men ett fängelsestraff är dygnet runt tills det är slut, en samhällstjänst kanske 4-5 timmar om dagen. Det är inte soft, men jag man orkar..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Producent
2010-08-17 10:51
är detta en skryttråd eller? fan vad retards det finns på whoa alltså...
Du menar folk som säger till en kille att han ska sköta sig o gå på sina möten? Ja fy fan vad folk är retarderade!
Producent
2010-08-17 11:54
menar jag det? okej...Spoiler jag menar trådskaparen, men du bevisade ju min mening ;)
varför fan skryter man om man ställer en jävla fråga? föressten står det ingenting om snubben på profilen då känns det rätt meningslöst att skryta. Fan en fråga bara, sluta vara så jävla bitter i varje tråd konstig.
Producent
2010-08-17 12:35
det där var ingen fråga :D haha, och sen är jag inte bitter. keep up the good work.
jag snackar om att det HAN STÄLLDE var en jävla fråga. Och du är INTE bitter? Yeah right...
Producent
2010-08-17 12:38
läs om din text :D och nej, jag är inte bitter. varför påstår du det?
för allt man läser från dig är hate hate hate hate dryg dryg dryg bitter bitter bitter.
agree
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
word på den! hoppas du har fått svaren du önskar, annars kan du ju alltid snacka med din behandlare/kontaktperson. :)
Fan konstig du är fett ball mannen, tung internet ironi. Kiiiiiiiiiiiing of the trolls
Håller med, inte för att jag bryr mig eller för att det stör mig men Konstigt är verkligen överdrivet antagonistisk i de flesta trådar, och inte på ett komiskt sätt.