I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vatten och mögel i köket!

Övrigt - Blandat

   

2010-07-28 14:29

Vatten och mögel i köket!

Nyss hemkommen från en kalasresa på drygt en och en halv vecka upptäckte jag att det luktade gammal människa och hora i hallen. Jag bestämde mig för att undersöka vad det kunde vara eftersom jag varken köpt en hora eller en gammal människa. Men i köket hittade jag en vattenpöl under en påse!

Nu till problemet:
Vattnet har legat under påsen och sakta men säkert sipprat sig ner bakom det fastskruvade skåpet. Jag tog av skivan och såg att vattnet gosat ihop sig mellan spånskivan och gipsväggen. Nu har det stått i ett par dagar och luftat men jag är fortfarande lite nojjig för att det ska bli nåt riktigt jävligt av det hela, typ svartmögel osv. Det är inget rinnande vatten så nu när pölen är borta är det egentligen att det ska torka upp. Jag får dock inte bort skåpet men det kanske är ok att bara låta det torka? Lukten har redan avtagit lite men den finns helt klart kvar där och jävlas. Nån kunnig som vet vad jag ska ta mig till? Har kollat runt lite på google och bland mina händiga vänner och "det verkar chill men akta dig för svartmögel" är det jag fått ut av dem.