I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Privata fastighetsägare i Malmö

Övrigt - Blandat

2010-07-26 11:32

Privata fastighetsägare i Malmö

Tja, det är så att efter en massa sömnlösa nätter och googlande har jag inte hittat rätt.. Letar nämnligen efter privata fastighetsägare i Malmö.. För som ni säkert redan förstått så sitter jag i skiten med betalningsanmärkningar som man gjorde när man var yngre (smart.. jättesmart) vore nice om någon visste några fastighetsägare som kanske är rätt chill med detta, bara man sköter sig och betalningar och så..

Har ni tips så skriv gärna!! Tack!

Poet

2010-07-26 12:32
Har du en borgenär så brukar de vara chill med det.

Trianon, Stena Fastigheter, Newsec och Heimstaden är de enda jag kan komma på sådär på rakarm. MEN, jag vet inte hur deras inställning är på folk som har "bad credit".

Lycka till!

And oh yeah, väljer du att bo i de lite mindre attraktiva områdena (istället för att rikta in dig på Möllan som varenda människa i Malmö verkar göra) så ökar nog chansen att de gör ett undantag.
At the gates of Eternity...

2010-07-26 21:17
Aa.. Men problemet är det att det kan ta sjukt lång tid att få en lägenhet i Malmö.. du vet säkert hur det är.. Går man in på ex MKB eller Stenafastigheter så står det att ca 1650 st har lagt intresse anmälan, haha hur stor är chansen då liksom:(
vi peeps med bad credit borde faktiskt få en chans och visa att man mognat till sen tidigare eller något.. men men..det är sverige vi lever i (Inte för att jag inte gillar sverige... älskar sverige men det med skulder hit o dit e faktiskt lite fucked.. elr?)

2010-07-27 08:35
(Inte för att jag inte gillar sverige... älskar sverige men det med skulder hit o dit e faktiskt lite fucked.. elr?)

Klart det är trist att få sota för sina misstag, men det är väl inte så konstigt att privilegier som förstahandskontrakt eller lån i form av krediter osv försvinner om man bevisat att man inte kan ta hand om det.

Ett tips är att ringa de stora bolagen, även om de har hemsidor med intresseanmälningar. Jag har ringt på alla mina lägenheter, "sökt" på boplatssyd och boplatsgbg och fått dom.

Kolla också upp dom riktigt privata, dvs de som endast äger två, tre fastigheter. Där existerar inget kösystem öht, inte ens för syns skull.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-27 12:37
Kolla också upp dom riktigt privata, dvs de som endast äger två, tre fastigheter. Där existerar inget kösystem öht, inte ens för syns skull

det är dom jag är ute efter, vart kan man hitta dom? Finns dom samlade på nån sida eller vart kan man ta reda på om dom är privata??
Graffare

2010-07-27 12:46
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Toastare

2010-07-27 13:27
I Sverige får du kontrakt med betalningsanmärkningar om du 1. har en inkomst 2. inte har en skuld som är "yngre" än ett år 3. Inte har en skuld gällande obetald hyra.

Det går alltid att fixa med en borgensman.

http://www.leapartner.com/

http://mollekallan.se/index.asp
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-07-27 13:28
Möllekällan gav min storebror en lägenhet på 1 månad, 1 kvarter från möllan.. torget alltså. 2a på 67 kvm för under 5000kr/mån.
Poet

2010-07-27 15:00
Alla de tre lägenheter jag haft i Malmö var det 5-30 dagars väntande. Så det går, man får helt enkelt vara på.
At the gates of Eternity...

2010-07-28 00:10
Tack för alla era svar!! Nu blir det ringa runt imorgon och så länge det behövs!!:) Kommer ni på några ytterligare fastighetsägare så bara säg till!! :) Tack ännu en gång!! D

2010-12-14 22:14
BountyBoo F30

låter så bra att jag blir misstänksam, ingen hake?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Toastare

2010-12-15 01:56
Misery, ingen hake.. sanningen är att huset efter ett par år nu ombildades till bostadsrätt nu för några månader och han kunde förmånligt köpa sin lägenhet och kommer dessutom tjäna sig en hacka på det hela.

Är man egenföretagare med bra inkomst, och en trevlig människa.. då kan det gå så snabbt.

2010-12-15 02:01
åfan.
har ju inte lika imponerande inkomst och ser väl lagom förtroendeingivande ut, men värt ett försök!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?