I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Antagningsbeskedet är här - hur förändrar ni ert liv?

Övrigt - Blandat

Admin

2010-07-13 12:16

Antagningsbeskedet är här - hur förändrar ni ert liv?

Slänger upp en ny tråd efter serverkraschen, känns ändå som ett rätt aktuellt ämne.

Antagningsbeskedet från studera.nu har kommit!

Vem kom in på vad? Vem fick vilken reservplats? Vem ska flytta? Vem ska byta inriktning? Låt oss gratulera, stötta samt ryggdunka varandra i denna tråd.

Själv ska jag fortsätta vid Lunds Universitet, denna termin med en grundkurs i retorik, 30 hp. Har två terminer med andra ämnen bakom mig.

Grattis till er som kom in, lycka till med reservplatserna till resten!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2010-07-13 20:01
Jag kom in på Designprogrammet- inriktning hållbar utveckling på Linné universitetet i Växjö.
Så det blir både flytt och första gången jag pluggar seriöst efter gymnasiet. tog ett tag att inse att ja inte kommer ha något liv om ja inte pluggar vidare..
nån annan som ska till Växjö?
mathematics!
Rappare

2010-07-13 20:36
Jag kom in på Hantverk, inriktning grafisk tryckare. Men jag tackade nej.
Wurrup?
Moderator

2010-07-13 20:42
Äckligt, glömt att aktivera min användare och därmed tappat bort PIN-koden. Skickat efter en ny så återkommer jag väl, haha.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-07-14 19:30
Måste tillägga att studera.nu kanske är sämsta sidan någonsin.
mathematics!

2010-07-15 00:56
majkone P23
Beklagar tragedin att du måste flytta till Växjö, a.k.a. staden som gud hatar....
nä så farligt va de kanske inte men det är minst sagt ett knepigt universitet!

(grattis btw!)
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2010-07-15 01:01
Bara en fråga, hur fan tackar man ja till högskolan?

Själv kom jag in på sjuksköterskelinjen i Jönköping, kommer nog bli roligt, även om mitt förstahandsval var Göteborg.

Hur kom ni in på era linjer?
Själv kom jag in på ett grymt högskoleprov!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-07-15 01:46
Nationalekonomi men vill komma in på Maskin på Chalmers.

Reservplats 19 och klassen består av 60-70 stycken varav min uttagningsgrupp står för 49 platser.

Så håller tummarna men det blir plugg iaf.

Moderator

2010-07-15 10:45
Verkar finnas en del här på whoa som inte bara latar sig trots allt =)! Kul att se.

Själv tog jag studenten i våras och har inga planer att plugga dom närmaste åren, för lat tyvärr.
Men det är inte fullt nödvändigt för mig heller då jag har en industriell utbildning från gymnasiet, vilket gör att jag fyller kriterierna för en rad olika verkstads/industri jobb.

Men lycka till allihopa med erat pluggande! :D
//TW

2010-07-15 11:06
plugga vidare uppe i Gävle. Nu blir det filmvetenskap A :)

2010-07-15 13:21
börjar läsa Skydd Mot Olyckor på distans den 6e september.. spännande!

2010-07-15 17:06
Service manager:) får flytta och söka extra. Uh lala
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-15 17:10
Äckligt, glömt att aktivera min användare och därmed tappat bort PIN-koden. Skickat efter en ny så återkommer jag väl, haha.

Word
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Moderator

2010-07-17 15:11
Sökte för skojs skull för kände att suget på att plugga direkt igen inte var så stort. Sökte bara in till Eskilstuna för att släkten bort där och kom in såklart, vetifan om jag orkar bara. Ska ta mig en funderare, men troligen stannar jag på västkusten ett tag till istället.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-07-17 16:04
Ska läsa Franska B på distans, Högskolan Dalarna. Kommer inte ändra så mycket i mitt liv, jobbar på som vanligt. Får lite mindre fritid bara, vilket passar mig ganska bra:)
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2010-07-17 21:32
Jag sket i att kolla mitt svar eftersom jag kom in på en folkhögskola i Ransäter där jag ska plugga ett år. Värt att nämna är kanske att det är ett internat med totalt alkoholförbud i en ort med cirka 130 invånare som saknar allt förutom en kyrka och en folkhögskola. Staden jag flyttar från är Stockholm...
Twang System fi de werl

2010-07-17 22:18
Läser redan Music & Event Management vid Linnéuniversitetet. Sökte Musikproducent som en extrakurs och kom in. Men fan, så som hösten ser ut (Branschrelaterad juridik + företagsledare + jobba med spons inför Rookiefestivalen + en eventuell webbdesign kurs, igen...) är jag inte helt säker på om jag pallar. Måste ta mig en rejäl funderare, har ju iaf några dagar på mig.

Helst av allt, som jag borde ha sökt som förstahandsval från början (ifall jag inte vore så efterblivet impulsiv), vill jag gå juristlinjen, det är drömmen sen jag var nio. Men aja, sånt är livet :p
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Toastare

2010-07-17 23:38
Brazen, inte för sent att ändra sig.. du är ju bara 20. Do it.
Jag skyller allt på Emma!

2010-07-23 11:54
Kom in på lärarprogrammet i Sthlm, skönt att slippa flytta från kära Solna.
Trodde dock inte att jag skulle komma in, så jag är glad som fan.

Nån annan som också ska gå där?

2010-07-23 21:36
Jag ska fortsätta min utbildning efter ett års jobb-paus, känns jävligt nice att få entra vuxendagiset igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-24 01:34
Sökte Jurisprogrammet i Lund. Reserv långt bak i kön men jag har höga förhoppningar inför vårterminen då jag förhoppningsvis höjer min HP-poäng.

Någon som har läser på LU förresten? Motsvarar det era förväntningar?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Admin

2010-07-24 14:35
frost P23:

Jag läser vid Lunds Universitet. Svaret på din fråga är ja. Flyttade ensam från en likvärdigt stor stad i Stockholms Län ner till Skåne för att pröva lyckan och det är det bästa jag gjort i mitt liv. Så se framemot våren du.

Juristprogrammet i Lund ska för övrigt vara bra om du undrar, har kompisar som läser det. Du kommer vara förlagd till en byggnad som av ekonomistudenterna kallas "Ondskans högborg", det säger väl allt?

2010-07-24 17:05
Transportlogistik på malmö högskola. Ingen flytt, men första plugget sedan studenten.

Vet inte alls vad jag har att vänta. Ena stunden är jag jättepepp på både kurserna och att träffa nytt folk och förändring, men osäker på vissa delar av ämnet samt att jag har vissa fördomar mot vem som kan gå en sån linje. Det är spännande iaf.
Fried little fishies

2010-07-24 18:08
Testosteron P20

Åhh, det låter kanonbra. :)

2010-07-24 18:16
Testosteron,

träffar du Sigrell någon gång?
cry me a river!
--> thcrew

2010-07-24 18:39
kom in på business design i london, men tackade nej och fortsatte med det jag pluggar med just nu istället. Blir spännande att se om jag ångrar mig..

2010-07-24 18:40
Sigrell är skön, Testo lär träffa honom :)

2010-07-24 18:53
'Skön' var ordet :)
cry me a river!
--> thcrew

2010-07-24 18:55
Hah! Vad menar du nu?

2010-07-24 19:17
Ja, vadå "skön"? Hm?!

2010-07-24 19:26
Skön är ett av Sigrells mer frekvent använda ord, därför tyckte jag ordvalet var lite lustigt.
cry me a river!
--> thcrew
Admin

2010-07-24 19:50
joda & Måne:

Verkar just nu lite svårt att få fram en kurshemsida för höstterminen. Men om ni säger att denne Sigrell är soft håller jag tummarna för att få se honom föreläsa eller liknande!

2010-07-24 20:10
Joda: Sådan far, sådan son!

2010-07-24 20:12
En bild säger mer än tusen ord.

Han innehar fn. en professur i retorik vid Lunds universitet, så kan ju tänkas att han idag är för upptagen för att hinna med grundutbildningsåtaganden, men med lite tur så :)
cry me a river!
--> thcrew

2010-07-24 20:14
Hahahahaha, skön bild! Verkligen sådan far, sådan son! :)
jisses amigos!

2010-08-05 14:06
Nu ær andra antagningsbeskedet hær!

Jag kom in! :D

Historia grundkurs 60hp på Gøteborgs universitet!
Jag har riktigt risiga betyg så jag ær sjukt glad och føråvnad att jag kom in!

Hur det føændrar mitt liv?
Jag kan flytta hem från norge (JIPPI!) utan att vara rædd før att gå syssloløs, få lægenhet i gøteborg vilket jag alltid velat!
Plugga något jag verkligen ær intresserad av.

Sjukt lycklig idag! fan va gøttit det ær!

2010-08-05 14:23
Grattis Chana :D!

Jag kom in på Musikproduktionskursen jag hade sökt, men insåg snabbt hyr mycket jag har att göra i höst och får skita i det :(, jag som verkligen ville gå den kursen. Men men så är det.

Och nu såg jag också att mitt förra inlägg försvann, det var väl då servern kraschade, hur som haver. För att svara på Bountys inlägg igen: Jag hade gärna velat, men man får bara lån (och bidrag?) i fem år. Linjen jag går nu är tre år, och den tänker jag gå klart och ta min examen, och juristlinjen är fem år (4.5 nu, men har för mig att dom skulle ändra den till fem om jag inte minns helt fel). Jag kommer angagliten inte ha råd att gå den, plus att det skulle innebära åtta år av universitetsstudier totalt, vilket skulle resultera i att jag skulle gå i skolan 20 år av mitt liv, känns väl lite so so med det haha. Men man vet aldrig. Ska nog ta några juridikkurser på somrarna, immaterialrätt och så :)
- Dexter Morgan

2010-08-05 19:18
Brazen,

genom att enbart ta halvt studiemedel fördubblar du den kvarvarande tiden. Dessutom motsvarar 240 veckor om jag inte tänker helt fel 6 år, då mig veterligen 1.5 hp motsvarar 1 veckas heltidsstudier (dvs. 1 gammalt poäng).
cry me a river!
--> thcrew

2010-08-05 20:34
joda

Ja, det kan man ju göra, men det jobbiga är att det är helt omöjligt att klara sig på halva utan ett jobb vid sidan av. Och att hitta ett helgjobb eller motsvarande i Hultsfred är, tja låt oss säga näst intill omöjligt haha. Men jag ska försöka mig på det så fort jag flyttar till Kalmar, där bör chansen vara större.
Man får se vart livet leder en, helt enkelt :).
- Dexter Morgan

2010-08-06 07:11
Är det inte på det där linnéuniversitetet man kan läsa en 10p kurs i harry potterkunskap?
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2010-08-06 12:03
kallemio
Haha yes det kan man! Och man kan även läsa någon vampyrkurs. Var inne på det ett tag, men se såg jag att man var tvungen att läsa Twilight. Scary!!
- Dexter Morgan