I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tele2 hustlar igen.

Övrigt - Blandat

2010-07-02 17:50

Tele2 hustlar igen.

Tja, jag har lärt mig att Tele2 är inget att lita på med många lurendrerier under året

Men till denna situation.
Jag har abonemang och ett saldotak på 300kr, då man inte ska kunna slösa mer än det, och en dag så checkade jag mitt saldo, hade använt 200kr, inge fel med det, dagen efter hade jag slösat 800kr, alltså 600kr extra på en dag, och då måste jag ha smsat jävla massa mer, och mitt saldotak verkade inte funka, och så använde jag den inte efter det, även fast jag kunde utan anledning, sen idag på morgonen, skickade typ 5 sms, ringde ett snabbt samtal, till Tele2 båda två, och nu har jag slösat 1000kr, av dem sms o samtalet.
För nån vecka sen skaffade jag 3000 extra gratis sms, hade 3000 innan men nu 3000 till, alltså 6000. Han som hjälpte oss sa att de skulle funka dagen efter o allt va bra och så, men sen när man ringer till kundservice och skriker på dem för att mitt saldo ökar utan anledning säger dem att mitt abonemang inte kan ha mer än 3000 gratis sms, så dem 59kronorna extra man betalar för extra sms e bara skit.
Så nu sitter man här som ett stort jävla frågetecken, de jag ville få ut av tråden va nån som sitter/suttit i samma situation och om dem har rätt att kräva dem här pengarna ännu?

"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Producent

2010-07-02 18:48
fan, skickar du fortfarande 10.000 sms om dagen?
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-07-02 18:55
Ne, slutat med de, nu e de väl bah 4000 per månad, rehab vettu
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-07-02 19:51
du får väl börja med att strukturera upp det hela.

- om du ringer och ifrågasätter varför du kan göra av med mer än ditt tak tillåter låter det ju spontant som att deras tjänst brister. det får du trycka som fan på, hela vitsen med det är ju att du inte skall hamna i en sån här sits.

- sen det med att de tar en avgift för att ge dig saker gratis får du också ifrågasätta för de har en skyldighet att upplysa dig om sånt.

- sen vet jag inte om du kanske ringt efter ngn bestämd tidspunkt eller laddat ner saker på nätet eller bara surfat etc etc. så börja med att läsa igenom det finstilta i ditt avtal för att vara så påläst som möjligt när du ringer de.

sen bara ett tips, håll dig lugn när du pratar med de och förbered dig lite. mycket lättare att avfärda dig som en galen idiot om du skriker och blir upprörd. annars får du väl anmäla de till konsumentskyddsverket eller nått i stil med det och se om de kan hjälpa dig.

Redaktionen

2010-07-02 20:10
- sen vet jag inte om du kanske ringt efter ngn bestämd tidspunkt eller laddat ner saker på nätet eller bara surfat etc etc. så börja med att läsa igenom det finstilta i ditt avtal för att vara så påläst som möjligt när du ringer de.

Förmodligen står det någonstans att man inte kan ha mer än t.ex 3000 SMS innestående åt gången.

Och det är helt vanliga människor som sitter på andra sidan luren. Förmodligen trötta på idioter som inte fattar någonting. Börjar man samtalet med "NU SKA DU HÖRA HÄR VAD SOM HÄNT MIG. DET ÄR SÅHÄR FÖRSTÅR DU. JAG ÄR SÅ UPPRÖRD. JAG SKA RINGA SVERKER. DET ÄR OTROLIGT DETTA..blablabla"

Du förstår? Man blir inte så pepp på att hjälpa och vara trevlig mot sådana människor.
namaste
Redaktionen

2010-07-02 20:11
Inte för att jag antar att du ska göra så, men ändå.
namaste

2010-07-02 21:11
Tyckte det var lite osammanhängande. Det verkar ju uppenbarligen som att ditt saldotak inte fungerar, det är väl det enda case:et du har. Men gäller det även sms? Alltså kan det kanske vara så att sms:en är fråntagna taket i avtalet, av någon anledning.

Att du bränner dina 3000 sms per månad och sen inte kan köpa 3000 nya (för samma låga pris) står säkert i kontraktet, men det går kanske att trycka på att det var otydligt.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2010-07-02 22:50
Jag förstår att man inte ska skrika, dock skulle det säkert sluta så

Nej alltså för 59kr i månaden ska jag kunna skicka 3000 extra gratis sms och det visste jag, men sen säger dem att jag inte fick 3000 extra, bara samma 3000 som jag hade innan, så egentligen betalar jag 59kr för ingenting
Redaktionen

2010-07-02 23:20
Nu har du lärt dig att 3000 fria SMS / månad aldrig är någonting mer än det det står. (oftast blir man väl glad om reklamlöften faktiskt stämmer!)

Och det gjorde det ju faktiskt den här gången. Om det nu stod så dvs..
namaste

2010-07-02 23:22
Ja, men själva grejen är att jag köpte 3000 extra utöver dem andra för 59kr per månad, men ändå får jag inte det

2010-07-02 23:28
Intressepenisen hårdnar!

2010-07-03 00:15
Sellish P14: Näää, precis. Det verkar som att erbjudandet endast gäller enligt 3000 sms/månad för 59:- och inte 6000 sms/månad för 59*2 = 118:-. Så?

När t.ex. ICA har saker på rabatt står det inte sällan: max 2 köp per hushåll.

Men du är arg för att de inte informerade dig när du köpte samma tjänst igen?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Redaktionen

2010-07-03 00:16
Ja, men själva grejen är att jag köpte 3000 extra utöver dem andra för 59kr per månad, men ändå får jag inte det

duvet, "per månad" betyder PER MÅNAD. inget annat. detta betyder att om du laddar på med 59 kr den 3 juni så får du vänta med att få nya 3000 nya "gratis" SMS till den 3 juli.

det är samma sätt som att en kalendermånad faktiskt betyder en kalendermånad.. det är inte bara ett ord man lägger till för att det ska se snyggt ut eller låta bra.
namaste

2010-07-03 00:26
Alltså jag har ett abonemang, med det abonemanget ingår 3000gratis sms, utan nån extra kostnad, det bara ingår, sen köpte jag 3000 extra utöver det, som skulle gälla dagen efter det, men sedan efter säger tele2 att det inte går med mitt abonemang och det sa dem inte när ja köpte de
Redaktionen

2010-07-03 00:30
..då säger du som det är.

fast säg också uttryckligen att det är en skandal att människorna i kassan inte informerade dig korrekt, ens när du frågade dom specifikt om detta.
namaste

2010-07-03 14:05
Vilka idioter, dom som jobbar med det där ska veta att vilka abonnemang man kan ha 3000 extra sms per månad med. Det är fel och det kan du anmäla direkt till Tele2 / konsumtionsskyddsverket. Försäljarna måste också enligt lag säga hur det ligger till, med tanke på att du specefikt frågade efter den tjänsten. Då lär du ju också sagt vilket abonnemang du har idag?
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-07-03 18:11
seriöst vem behöver 6000 sms per månad? det är helt overkligt många
vi är överallt!
Producent

2010-07-04 12:55
comviqkompis > ringer gratis > smsar gratis...

ring in och fråga vad det är som har gjorts så att du blitt av med så mycket pengar. ring inte in och skrik på dom...

2010-07-04 13:38
Då lär du ju också sagt vilket abonnemang du har idag?

- Jag sa vad jag hade och han gick in på mitt abonnemang och titta min faktura tror jag, så han visste vad han gjorde, verkade det så

seriöst vem behöver 6000 sms per månad? det är helt overkligt många

- Pff, här har du en som messade 12-15tusen sms per månad förr.

comviqkompis > ringer gratis > smsar gratis...

- Jag har comviqkompis, messade o ringde gratis i ett år sen bytte dem nånting på mitt abonnemang, ingen aning vrf, har jiddrat med dem förr

2010-07-04 14:24
Sellish: 15.000 sms per månad? 500 sms om dagen alltså, då kan du fan inte hunnit med så mycket annat. Vi säger för enkelhetens skull att du sover 8 timmar per natt. Under din vakna tid skickade du då 31 sms i timmen. Hej och hå..

Hur gör du?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2010-07-04 14:25
31sms i timmen, pff de e ju ingenting, tänk att jag gick i skolan också!
Fast smsen syns ju genom mina resultat i betyg o så

2010-07-04 15:29
Tycker inte dina vänner att du är skitjobbig så som du verkar skicka SMS hela tiden?
Intressepenisen hårdnar!

2010-07-04 17:09
Eh, populär, skickar mess till en massa, o jag får väl typ lika många tillbaka, känner väl messglada människor, men som sagt, nu är de bah typ 4000mess per månad

2010-07-04 17:54
du har inte funderat på att vara lite vettig istället för att skicka massa sms.

2010-07-04 18:05
Ungdomar.
Intressepenisen hårdnar!

2010-07-04 18:22
Ordet vettig finns inte i min ordbok!

2010-07-04 18:31
^^föga förvånande

Moderator

2010-07-04 20:23
Skaffa kontantkort.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2010-07-04 20:49
Jo det ska jag skaffa, men köpte abonnemanget med en telefon typ, måste betala av den först

2010-07-04 22:07
asså du finns inte....så många sms är omöjligt. om nån hade messat så mkt till mig hade ja nog dödat han. va sägs om att satsa lite på skolan istället...
vi är överallt!

2010-07-04 23:15
Jag håller med nova här, hur kan du skicka så många sms?!

2010-07-04 23:32
Jag fattar faktiskt inte heller hur de kunde gå åt så mycket sms, men man hade några som va lika smsgalna så.

Jo nu blir de mindre sms, o då blir de väl mer fokus på skolan, säger man iaf!

2010-07-04 23:34
han är en sjuk liten jävel helt enkelt. fett onormalt

2010-07-04 23:34
sitter du på facebook hela dagarna också?

2010-07-04 23:37
I'm stir crazy!

De e såklart att jag gör! Alltid uppkopplad o tillgänglig
Toastare

2010-07-05 00:18
haha åt att du fick abonnemanget på köpet när du köpte telefon... snarare tvärtom.

I alla fall..

uppdaterar du din twitter genom telefonen? Såg att din Twitter är rätt aktiv.. kanske där du bränner av.

sen är det ju klart att du bara har 3000 sms i månaden och att det inte finns nån pott.
Sen tycker jag din mamma eller pappa eller annan förmyndighetsperson borde ha mer koll, de måste ju vara de som står på ditt abonnemang ändå.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-07-05 00:18
helt sjukt att du kunde varit mitt barn om jag fick barn när jag var 16....

nu loggar jag ut.
Jag skyller allt på Emma!

2010-07-05 00:29
Haha aa fick telefonen.

Nepp, twitter är via datan enbart, tyvärr.

Nja, men de va ju det att vi köpte 3000 extra och han som fixade det sa att de skulle funka perfekt.
Ne mina päron har väl inte så mycke koll

2010-07-05 00:54
Asså om man skulle vilja vara riktigt tråkig, sådär steretypt härligt forum svennig så skulle man skriva: GET A LIFE! men det är verkligen upp till var och en...
Moderator

2010-07-05 00:57
Kasta telefonen i sjön, tele2 har någonting emot dig! Dom håller på och bildar något gäng, lovar! Typ sitter på kontoret och planerar: "nu jävlar hörrrrnii! nu blåser vi nån 14åring på stålar!"
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2010-07-05 01:16
Mr
Men de e ju mitt life jao!

Trixig
Jag tror fan de, först lura dem mig på 3800kr nu 1000, blir ju mindre iaf

2010-07-05 13:18
Konstigt P22:
comviq kompis är dessvärre helt värdelöst. kör på det ändå för att jag inte kan skaffa abbonemang, men iomed att alla har köpt Iphone med 3 så kostar det typ tio spänn i minuten att ringa sina kompisar. undviker konsekvent att ringa myndigheter för att det kosta för mycket också.
Ridå

2010-07-05 13:32
Dagens ungdom. Jag pallar inte smsa ett sms om dagen egentligen, tycker det är så jävla osmidigt.

Men visst, lycka till med att få 6000 gratis sms!
Redaktionen

2010-07-05 16:49

2010-07-05 19:06
Tele2 Kompis kostar:

49:- månaden i fast kostnad

Du har 3000 fria sms till andra Comviq/ Tele2mobiler

Ett samtal till Comviq/ Tele2 är gratis, MEN har en uppkopplingsavgift på 69 öre.

Att surfa kostar 15 kr/ MB. (öppna aftonbladet kostar typ 30 kr)

Ringa till någon som har annan operatör än Tele/ Comviq kostar 69 öre/ minut.

På deras hemsida, kan du logga in på ditt konto och kolla ditt saldo, och
vad du slösat sådär jäkla mycket pengar på. Vore kul om du sedan kunde skriva det här också!

2010-07-05 19:07
Och ett saldotak innebär INTE att du blir spärrad för utgående samtal/ sms/ surf/ mms/ annat som kostar.
Det innebär att du får en notis om att du nått din gräns.

2010-07-06 00:35
Och ett saldotak innebär INTE att du blir spärrad för utgående samtal/ sms/ surf/ mms/ annat som kostar.
Det innebär att du får en notis om att du nått din gräns.

- Det där e då inte sant, för att mitt konto har blivit spärrat ett flertal gånger av mitt saldotak men inte denna gång

2010-07-06 01:32
https://www.flashback.org/t524559

Detta råkar inte vara du....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-06 01:45
Ne, tror inte det iallafall!

2010-07-06 01:49
Men vad fan är detta för jävla trams? Är du 14 år på riktigt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-06 02:13
"Hej ZANDRA igen Gusten är på taket och jälper till att bygga..vilken PENIS du har. Få se den igen"

Hahaha :D

Hur svårt kan det vara att sluta skicka så jävla mycket SMS?