på väg till malmö, holla!
Jag sitter på tåget på väg ner till malmö lite spontant med en polare, någon som vill hooka upp i veckan? Kan man kanske få chansen att sätta lillebror staden på plats med marathon rap battles? någon som känner sig sugen? :P vafan gör man i malmö?
Follow the dao, right about....NOW!
Graffare
2010-06-28 20:38
Titta förbi folkets park, det brukar spelas raggae där och gambianer som säljer weed :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
1. Möllan, medelklasshippiens högkvarter. Här kommer du inte stöta på många skåningar, men gillar du öl och löst folk is this the place to be. En eventuell rap battle skulle också kunna vara möjlig (men du lär inte sätta någon på plats) 2. Västra hamnen, stället för lite mer civiliserat folk. Njut av havet och världens kanske godaste sorbet. Glöm inte titta på turning torso!!! 3. Folkets park, en stadsnöjespark. Det är precis som det låter, ett par halvdassiga karuseller, ponny ridning och nakna hippies (då det ligger alldeles intill Möllan). Det är dock ett must, alla malmö med omnejd barn har hängt med mormor och morfar "in till folkets park". 4. Alla goa parker, pildammarna, kungsparken, slottsparken bla. 5. Lilla torg, mycket trevligt torg för mat, fika och öl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
detsaarvidu: möllan it is :P..
Ja, det brukar bli så för nykomlingar :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hur ska man kunna stå emot medelklass hiphopare? moahaha..GET EM!
Graffare
2010-06-29 09:34
Besök Chill out på Dalaplan = bästa sushin :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
2. Västra hamnen, stället för lite mer civiliserat folk. Njut av havet och världens kanske godaste sorbet. Glöm inte titta på turning torso!! Och en plats för alla spännbögar och kickersgäng
besök värnhemstorget och freggatten det enda stället i malmö som är värt. Eller föresten så får man inte glömma delmondo på nobelvägen.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
I den här värmen är det väl ribban och västra hamnen som gäller. Om man inte är hardcore som R0feman och hänger på Fregatten ;)
Walking the street of dreams
En eventuell rap battle skulle också kunna vara möjlig (men du lär inte sätta någon på plats) Nehe? hänger världens fetaste rappers i möllan eller?
Ser ni, serum vet vem jag aer ;)
glass på värnhemstorget, färg från drewex, iskall öl i handen, chilla på nån ödetomt, eller planket vid tjackrondellen. askalas!
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
men serum e kass.....häng på möllan
haha, tjackrondell låter ju för jäkla skojigt!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
-Serum- P22 Nehe? hänger världens fetaste rappers i möllan eller? Nej, de hänger i lilla edet så klart.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Toastare
2010-06-30 12:54
Inga skåningar på Möllan?? nej inte alls..
Jag skyller allt på Emma!
Det finns bara smålänningar på möllan. Skåningar åker till Österlen på sommaren.
Toastare
2010-06-30 23:50
ja precis.. eller inte. Mina peeps är kvar där..bara sthlm:are på österlen.
Walking the street of dreams
bounty, stop playing smart.
Toastare
2010-07-01 13:38
ROfeman, bara för att du är en göteborgare i skåneland! Infiltratör.. ;)
Haha, Småland ut ur Möllan! Har känt så länge!
At the gates of Eternity...
Men va fan, det är ju sant. Det bor ju bara massa inflyttade bönder på möllan. Jag har typ träffat 3 personer som är uppväxta i malmö. Det är ju ett skämt
Jag var naturligtvis inte dödsallvarlig i att det absolut inte finns en enda käft på hela möllan som pratar skånska, men det förstod nog alla...utom en.
Alltså Malmöiter finns det massor av i Malmö, men på Möllan så känns det som om varannan människa är smålänning.
Toastare
2010-07-01 23:56
jag känner en hel drös där.. BC, du är väl ändå stockholmare.. fastän du försöker smyga in skånska ord. Som en icke-göteborgare som säger "la" och "änna" ;)
Jag är kanadensare nu! :P Väntar bara på the paperwork, så kan jag riva mitt svenska pass, muahahaha! Nej skämtåsido, yes är från Stockholm. Jag har aldrig gillat Stockholm. Men 6 år i Malmö, varav alla de åren på Lindängen aldrig någon tanke på att flytta till Möllan. No offense eller så, tycker Möllan är soft. Bara att jag aldrig hade pallat att bo där. Det är en annan femma när det gäller smålänningarna på Möllan, blivit en trend för dem liksom. Som om det inte finns något annat i Malmö att se än bara Möllan. Och jag snackar stockholmska fortfarande, fast med skånska ord, yes! Can't help it, skånska vokabuläret är så jävla ballt! :)