I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Myggproblem

Övrigt - Blandat

2010-06-16 01:04

Hjälp! Myggproblem

Jag blir så galet trött på alla myggor som tar sig in i min lägenhet.
Jag bor skapligt centralt, det finns inte speciellt mycket natur utanför mitt hus men trots detta så får jag in massvis med myggor.

Problemet är att min lägenhet tydligen konstruerades utan någon som helst ventilation och är ganska liten med massvis med stora fönster.
Det blir tokvarmt och kvavt så man verkligen måste öppna lite ibland för att inte kvävas.

Jag är lite allergisk mot insektsbett och mina myggbett blir verkligen förjävliga.
Idag var fan droppen då jag haft en riktigt dålig dag och en mygga lyckas sticka mig rakt i kinden så nu ser jag påsjuk ut.

Förra året köpte jag något värdelöst myggnät på Jula som jag tejpade upp i fönstret. Det var ingen vidare hållbar lösning och det lossande ibland.
Då jag bor i hyresrätt vill jag inte bygga om fönstret helt..

Någon med tips på hur jag effektivast blir av med myggasen och kan ha öppet fönstret samtidigt?

Jag får verkligen panik då jag hör det där surret i örat när jag ska sova. Går på jakt efter dom smarta små asen i flera timmar och får inte sova något.
Löst det hittils genom att sova hos min flickvän men det är ganska segt att inte kunna sova i sitt eget hem.

Det blev långt och beklagligt men jag lider verkligen...:/

Tips av alla de slag, hit me!

Äger dig som staten

2010-06-16 01:07
häfta fast myggnätet istället för att använda tejp?

2010-06-16 01:44
Använd sån här mygg-dödar-sak-du-kopplar-in-i-ett-el-uttag under/vid de fönster du öppnar?=)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-06-16 04:02
Skaffa ett myggnät att hänga över sängen?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2010-06-16 08:18
Har du lite skills gör du en ram till fönstren med myggnät

2010-06-24 16:20
ja´g har samma problem, jävla mygg
work some magic

2010-06-24 16:49
En ram med myggnät var ju en skitbra idé!! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-06-24 17:42
som de flasta andra säger: bygg en träram (lika stor som fönstret men ändå så pass "liten" att den får plats mellan fönsterkarvarna) och häfta fast ett bra nät med häftstift och tryck in skiten i fönstret? så svårt kan det väl ändå inte vara? eller har du kanske runda fönster?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-24 17:43
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-06-24 17:45
var bor ni människor som aldrig hört talas om ett myggnät med ram? behöver man väl inte vara från landet för att känna till.

I vår sommarstuga använder vi ngt som kallas rankinen ( kan bara betyda myggnät, sjukt dålig koll) och den såg ut ungefär så här men med en ram i själva taket som man fäste i taket och som funkade asbra. Ta ett tyg som andas så blir det inte alls varmt. Plus lite småmysigt också...

2010-06-24 17:45
sen finns det ju också bra myggljus att köpa som driver iväg myggen med doften...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-24 17:48
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-06-24 19:09
^

Haha, ska ta ett sms-lån.