I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Celiaki-tråden!

Övrigt - Blandat

2010-06-13 03:12

Celiaki-tråden!

Har nyligen själv fått diagnosen glutenintolerans och tänkte starta en tråd (mest i själviskt syfte) där man kan få reda på/tipsa om restauranger och dylikt där man kan få tag på glutenfria alternativ.

Så om det finns andra glutenintoleranta här på whoa så kan det vara ett bra tillfälle att dela med sig till, eller fråga, andra likasinnade.

Själv söker jag främst glutenfria alternativ i Malmö, har hittat 1 pizzeria som har glutenfritt men där tar de 90 kronor för en glutenfri pizza så hade varit trevligt att hitta något billigare. Så bor någon i Malmö, eller utanför för den delen, som känner till restauranger här som har glutenfritt så tas det emot men öppna armar!

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-06-13 10:29
Jag har varit glutenallergiker i hela mitt liv och det känns som att på den senaste tiden har marknaden verkligen utvecklats och blivit större... ganska ivf. Folk vet ivf vad glutenallergi är.

Tyvärr bor jag i sthlm så jag kan inte ge dig några direkta malmö tips men när jag ska köpa pizza t.ex. så brukar jag köpa en egen botten, brukar finnas på Ica eller Konsum.. så tar jag med den till pizzerian och då får jag pizzan billigare också.
Köp sempers pizza botten, inte Schär´s... den gillar jag inte.

Sen är det inte så svårt att hitta glutenfria alt på resturang, bara hör med personalen vad som är glutenfritt på menyn... brukar finnas många alt.
Om du inte går till ett italienskt ställe..

Hör av dig om du har mer frågor
Rahamadjan av GU-PA!

2010-06-13 19:01
Smart att ha med sig egen botten, riktigt smart ju.
be the change