I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tantjävlen snor min katt!!!

Övrigt - Blandat

2010-05-18 11:54

Tantjävlen snor min katt!!!

Jag har en katt... No way?!!?

Men i alla fall så har jag också en jävla satkärring till granne. När jag släpper ut MIN katt så han ska få leka med de andra katterna i stan så tar hon in honom till sig.

Inne hos henne (jag ser in i hennes kök) så ger honom honom massa godsaker och han får ligga på köksbordet - Grr Morr och ännu mer grr. Jag blir så arg för han springer numera bara mellan våra dörrar, får han inget gott av mig ska han in till henne.
Jag har sagt till tusen gånger att hon inte får släppa in honom!- Han är min katt inte din! - Sluta släpp in honom nu han behöver vara ute! - Skaffa en egen katt! - Han mår inte bra av att tro att han har 2 hem! osv osv.
Hon blir skitsur varje gång. Det som tog priset var väl ändå när hon en gång sa "hehe ja vems är katten egentligen", jag blev så arg att jag personligen gick in i hennes lägenhet hämtade MIN katt.
Vet inte vad jag ska göra, blir så frustrerad av att hon inte fattar att hon inte ska göra så när jag sagt till så ofantligt många gånger.
Kände att jag var tvungen att skriva av mig, var precis och hämtade honom från henne.

Har ni varit med om något liknande, vad gjorde ni?
J

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2010-05-18 11:57
tyvärr inte vart med om det, eller ja är ju bra att jag inte har, men du kan få min katt så jag slipper honom :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-18 12:02
Du är en ond människa Mr. Ekman, en OND människa. haha. Varför vill du inte ha din katt för?

2010-05-18 12:11
Vad heter han i vänner som bor under dem och snodde apan.. Jo, det är lite Mr Heckles över din granne.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2010-05-18 12:16
Låter ju helt absurt, din granne låter fullständigt efterbliven.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-05-18 12:16
Ser potential i tråden. Vem stjäl katter? Låter ju helt bisarrt.

2010-05-18 12:17
det är väl bara slå kärringen eller?

annars blir de typ till å vara ute medan katten är ute jämt å vakta han lixom. men de verkar ju as jobbigt.

//Yde - hot å våld!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-05-18 12:22
för att han låter som en sälunge och mjaoar jämt!! kan inte stava till jamar eller fan hur det stavas..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-18 12:26
Låter ju dessutom helt absurt att HON skulle bli sur... när det är så pinsamt uppenbart att det är just hon som gör fel. Men vafan stå på dig och ge henne en rejäl avhyvling så hon fattar var skåpet ska stå. Det är helt enkelt inte ok.

2010-05-18 12:45
Seriöst... se det här ur kattens perspektiv.
om du tänker att du är katten, anser du då att någon äger dig?
skulle du bli glad på denna faschist som påstår sig äga dig och som väljer vilka du får och inte får umgås med?

2010-05-18 12:48
Raka katten så tycker hon inte den är så söt längre!

2010-05-18 12:52
Varje gång kärringen snor din katt är det väl bara klampa in hos henne och säga att: "vi kommer som grupp, ge mig mat!" och sen vägra gå förens hon har matat dig. Vill hon inte mata dig så pissar du lite lätt i hennes hall.

2010-05-18 12:54
Lite som Dieallot säger, bli kompis med henne så kanske du också får, åtminstone lördagsgodis?

2010-05-18 13:02
PenDragon

Jag vet, men just nu verkar hon tycka att vi har delad vårdnad om honom. Jag vet inte vad mer jag ska säga. Ska ju egentligen inte behöva ge en en riktigt avhyvling. Kände mig så grymt nöjd efter den gången jag bara gick in och hämtade honom. Har för mig att man kan anmäla sådant men det känns ju totalt löjligt och onödigt, men kanske kan hota lite med det.

Dieallot

Jag ska nog försöka med det. haha. Risken finns ju att jag aldrig kommer få gå hem till mig. Hon kanske bara lyfter in mig när jag var ute igen en stund...

2010-05-18 13:04
Hela tanken med att ha utekatt är väl att katten får gå som den vill?
Katten går ju dit där maten är, och ifall katten hade mått bättre av att vara ute så hade den valt det. Visst, den kanske kommer bli tjock och må dåligt senare i livet men jag tror inte katter tänker så långt.
Jag tror att du bara är sotis för att du egenligen nu har insett att din katt inte älskar dig. Men du får helt enkelt acceptera att katter älskar inte över huvud taget, dom är djur!
Tänk så här istället: Kärringen får förmodligen ut väldigt mycket av att ha en liten krabat som kommer och hälsar på, och hon vill förmodligen också tro att katten älskar henne, eller så bryr hon sig inte, och njuter bara av sällskapet.
Låt katten gå vart den vill eller håll den inlåst.

2010-05-18 13:05
Ps. Kärringen verkar va fett vidrig, men försök inte påstå att det är för kattens bästa.

2010-05-18 13:09
Watakushi

Förvränger det du sa lite, men det ingår väl i tanken: Någon som äger X och bestämmer vad X ska göra och inte göra. För det är ju samma sak som att välja vem som umgås med vem, alltså samma tanke. Och detta vill jag bemöta med påståendet att ingen är fri. Ingen gör som den vill, så varför skulle katter få det?

2010-05-18 13:20
Anenkefali
jag säger inte att man får göra precis vad man vill.
och ja, jag tog i ganska hårt i mitt resonemang, om jag hade sagt samma sak lite mesigare och mer flytande hade ingen tänkt till. det finns flera sanningar, och ingen är rätt. men när det handlar om att styra om andras liv så bör man tänka till lite extra; gör min handling gott för katten? ifall katten inte mår bättre utav din handling(kan även räknas mår bättre i längden) så anser jag att handlingen är felaktig.

hur ser katten på dig? du(inte anenkefali som jag menar nu) stormar in i hans frid och mys och sliter upp honom för att sedan bestämma vart han ska vara. tror inte katten uppskattar det, och hans syns på världen blir nog bra mycket tråkigare utav ditt handlande.

att begränsa världen och göra den mer trist med anledning att "ingen är fri endå, ingen gör som den vill endå" är bara larv. all positiv frihet som inte är begränsad ska väl ändå uppmuntras?

de blev lite grötigt men får väl diskutera vidare om budskapet inte kommit fram.
Rappare

2010-05-18 13:29
Ring snuten, din granne är sjuk len!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-05-18 13:39
med det sagt så tycker jag förresten inte att grannen gör rätt.
hon måste lyssna på dig också. men det låter i dina inlägg lite som om du inte haft en ordentlig dialog med grannen?
du måste ju uppenbart förklara för henne varför det inte är bra för katten om den bara är inne hela tiden, och varför det inte är bra för den om den börjar se den person som den faktiskt bor hos som en tyrran(stavas hurdå? vart tog alla ordpoliser vägen?),
vilket den gör om du pga grannen blir tvungen att hålla på sådär.

det hela är dåligt för katten, men du måste framförallt försöka få grannen förstå att det är dåligt för den om du tycker det framför att ta an en negativ roll som skadar katten och din relation.

2010-05-18 13:43
Jag skulle flytta.

Seriöst, tanten verkar ju fan otäck. Stick medan du kan, snart kommer hon väl tro att du är hennes unge, och innan du vet ordet av så drogar hon dig och så vaknar du inlåst i hennes källare.

Alternativet: hitta någon som har en stor, hyperaktiv hund (tänk St. Bernards på speed). Låna den. Ring på hos tanten. När hon öppnar så skickar du in hunden, som får trasha lägenheten. Skrik "Du ville ju ha mina husdjur, kärring! Lämna min jävla katt i fred annars kommer jag med två hundar till!"

Det funkar, jag har sett det på Jerry Springer!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2010-05-18 13:50
jag hade också tyckte att det var olugnt om min granne tog in katten. men när min katt levde brukade han gå in hos grannar o hänga hos de, jag brydde mig ine så mkt för han kom ju hem sen. han brukade även gå in hos en familj som hade kattlucka för deras katter o äta upp deras mat och det tyckte jag var fett nice. men tillbaks till tanten, har hon öppen dörr o katten går in för att den vill är det inte riktigt tantens fel, och är din katt där kortare tider så gör det väl inte så mkt. se det som en fördel att du kan åka bort när du måste och har en kattpassare som katten gillar. annars är väl lösningen att hota med polis eller så köper du en kattunge till henne så att hon får en egen.

2010-05-18 13:51
haha skön tant, baxar husdjur framför folk

2010-05-18 13:52
Varje gång kärringen snor din katt är det väl bara klampa in hos henne och säga att: "vi kommer som grupp, ge mig mat!" och sen vägra gå förens hon har matat dig. Vill hon inte mata dig så pissar du lite lätt i hennes hall.

första gången jag skrattar högt över något läst på whoa :')

tack för den!

2010-05-18 14:19
Funkenteller

Jag är inte avis på något vis, men jag blir irriterad för att hon inte förstår vad jag menar. Hade hon inte börjat med det hon håller på med så hade det ju inte blivit så. Innan så var han inne hos mig eller var ute en stund för att sedan gå in igen.
Inga konstigheter alls. Han får mat, annat gott när jag äter.
Sen skiter jag fullständigt i om det ger henne något, då får hon ta och skaffa en egen katt helt enkelt.
Sen ska jag ju inte behöva hålla honom inne för att jag inte vill att någon nucka på 70 bast ska ta honom i från mig eller hur:)

Watakushi

Eftersom jag har köpt katten, gett honom ett hem så "äger" jag honom. Det beror på hur stor vikt du lägger på just det ordet - Varför inte ändra det till "tar hand om" för det är precis det jag gör, han får mat och annat av mig, får gå ut när han vill osv.
Sen tycker inte jag att jag ska behöva göra värsta utläggning om varför hon inte ska ta in honom till sig.

2010-05-18 14:33
Du har ju världens chans här ju! Mata katten med knark och laxermedel och släpp in den till henne. Det kommer garanterat lösa ditt problem, du kanske måste skaffa en ny katt efteråt men det är det nog värt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-05-18 14:34
Du får skämma bort katten så han inte vill gå till grannen. Stor skål grädde som alltid är full, åtta sorters fisk, och små möss han kan jaga i en låda.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-05-18 14:37
Candide

Haha då skulle hon bli helt ifrån sig^^ Men kan ju ta Ekmans katt som försökskatt:D

Dundermannen

Hade jag hade små möss i mitt hem skulle jag självdö, finns inget på denna jord som skrämmer mig mer än dessa. Men får väl ge det ett försök, får ta och bita ihop. Be någon tejpa upp mig i taget med silvertejp.

2010-05-18 14:47
Plantera en jävla granat i din katt.. med en detornator. Stå i köket och invänta rätt läge!
Producent

2010-05-18 15:03
Så är det med lille syrrans katt också.
Katten är hemma högst 10 gånger i månaden.
Hur som helst så smög jag efter henne en gång och visst fan sprang hon över till ett hus 200 meter bort och satte sig på en altan och började "mjaooa" och helt plötsligt så släpptes hon in av en gammal kärring, jag ringde på och snackade med henne och sa att det var min lillasysters katt och efter många om och men så fick jag med mig katten hem.
Det hela började för 6 månader sen och det pågår än.
La familia orkar helt enkelt inte bry sig längre eftersom det aldrig tar stopp.
Hon är hemma och käkar ibland, väldigt sällan sen drar hon och är borta flera dagar ibland en vecka eller mer :P

One Day.

2010-05-18 15:13
jag skulle bli så jävla ledsen om min katt "valde" att bo hos någon annan, och så sjukt arg om nån försökte locka henne till att göra det.

du får börja lägga vitpeppar/citron/nåt som din katt inte gillar runt kärringens dörr.
Moderator

2010-05-18 15:16

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-05-18 15:37
Nasty ju. Om jag hade en katt som var borta hos annat löst folk flera dagar i veckan skulle jag inte släppa in den igen. Slampkatt! Vem vet vad folket har gjort med sina smetiga korvfingrar innan de klappar katten. Lär ju finnas massor med snuskar som idkar tidelag med strökatter. Så jag tycker att du ska göra slut med din katt, once a cheater always a cheater
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Poet

2010-05-18 16:34
Du vet väl att du har funnit ett sätt att skippa matkostnader till din katt?
At the gates of Eternity...

2010-05-18 17:16
Sätt fast en fjärrstyrd ljudsignalsgrunka på den, när den släpps in så startar du skiten och håller på tills kärringen släpper ut katten! Ger kanske henne en känsla av att du ser vad hon gör och att du tycker fan inte de är ok!

Dock så lär ju katten bli väldigt rädd... Men den kanske tror att de är nått med just hennes lägenhet/hus och aldrig mer vågar gå dit?
Men lika glad är jag för det!

2010-05-18 17:31
köp en katt åt kärringen, inte dyrt direkt

2010-05-18 17:37
Om du står som ägare på katten bör du ju kunna ringa polisen när hon tar in katten? Vet att många katter (speciellt raskatter) blir stulna när dom går löst ute. Det är förjävligt. Har du annars försäkrat katten? För i så fall kanske du skulle kunna ringa dit och höra vad de säger om detta?

2010-05-18 17:51
haha vadå? kan man stå som ägare åt en katt?

2010-05-18 18:03
Choppa, har du en hund står du som ägare. Katt likaså. Finns ju skitdyra katter för 20 lax liksom,

2010-05-18 18:14
men alla gör väl inte det? jag fick mina katter av en kompis liksom..

2010-05-18 18:45
Det är väl klart som fan att man kan stå som ägare av en katt? Precis som du kan stå som ägare för vilket djur som helst. Är det verkligen ett helt främmande koncept för dig? o_O Klart inte ALLA gör det, men det är väl inte så relevant gällande huruvida man KAN göra det eller ej.

2010-05-18 18:50
Min katt är en bondkatt och är väl inte 20 papps katt. Men han är försäkrad och jag står som ägare eftersom det var jag som tecknade försäkringen.

MiboLineBeats - Haha Så jävla typiskt att det är en kärring. Jag har sagt det förut och säger det igen. SKAFFA EN EGEN KATT FÖR FAN. Blir så arg. Jag menar det är som att jag skulle plocka något för henne och ta in, sen sätta ut den utanför mig igen.

Fridan - Ja lite så är det faktiskt. Det som oroar mig mest är att när hon själv pyser ut på stan så är han ibland kvar där inne. Och när hon har kärringfika så har hon honom inne jämt. (Ja jag stirrar in i hennes kök).

BC99 - Hehe det är väl alltid något^^

2010-05-18 18:53
pendragon

haha hade ingen aning om det. Tycker ärligt att det känns liiiiiite töntigt, förstår om folk står som ägare på typ kreatur'n shit men katter?

2010-05-18 18:56
Choppa

Varför skulle det vara töntigt att stå som ägare på en katt? Fett dyrt hos veterinären annars. Och för att täcka försäkringen måste ju någon stå som ägare på katten.

2010-05-18 18:57
Lacroix

för att det är ett djur, en fri individ.. snarare katten som äger dig som ger den mat..

2010-05-18 19:02
Gah jag spyr snart på fri vilja, fri individ och att ingen har äganderätt. Hade jag inte tagit hand om katten, gett den mat och tak över huvudet så hade den inte klarat sig. Den hade förmodligen fått ett skott i pannan av någon jävla bonde som har sina katter rännandes på 200 hektar och pressar ut kattungar på löpande band.

2010-05-18 19:07
Lacroix

...fast så gör ju jag och det går ju bra

(och man skjuter de inte, mycket effektivare att dränka eller elda upp de)

2010-05-18 19:52
och man skjuter de inte, mycket effektivare att dränka eller elda upp de

sjuka jävel, antar att du skriver så för att provocera...

2010-05-18 20:02
Philip

jag gör inte det, men det är knappast ovanligt att göra det..

Toastare

2010-05-18 20:06
Lacroix, anmäl till SVERAK kattregistret också och id-märk den. Annars skulle hon kunna sno den!
I alla fall blir jag helt jävla förbannad när jag läser ditt inlägg. Vilken tantjävel! Hatar folk som matar utekatter och tror att de är synd om dem "de är ju så hungriga". Ja, de är ju katter?!
En gubbe gjorde samma sak med min gamla katt (bor hos en annan person där) Matade och höll på. Men han fick sig en rejäl utskällning om att ge mat till utekatter med halsband.
Men din tant verkar ju inte lyssna.

Choppa, klart man ska stå som ägare, de är ju id-märkta och min katt har stamtavla (raskatt) och är då registerad i SVERAK. Precis som rashundar registreras i SKK register, eller blandhundar i jordbruksverkets register (vilket det är lag på)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-05-18 20:08
tillägg, ALLA hundar (vare sig blandras eller renras) ska vara reggade hos jordbruksverket.. alltså inte bara blandrashundar, såg ut som jag menade det.
Jag skyller allt på Emma!