I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

beställning på internet jag inte gjort...

Övrigt - Blandat

2010-04-29 14:08

beställning på internet jag inte gjort...

behöver lite hjälp, fick ett sms av dhl i går om att jag skulle hämta ett paket på ica men jag har inte beställt någonting och har kollat igenom min mail ifall jag möjligtvist gjort något slags fylle köp men fanns inget där då är frågan ska jag gå dit och hämta ut det men då kanske det kostar skit mycket vad händer då? tack på förhand.

www.myspace.com/friphmusic

2010-04-29 14:12
oftast går det ju att skicka tillbaka saker.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-04-29 14:19
Vet du vilket företag som skickat ut det så ring upp och fråga vad det är. Kostar det att hämta ut - så låt bli. Ligger det en faktura i paketet som du inte vill kännas vid, ta kontakt med företaget och förklara att du inte gjort någon beställning. Öppna inga produktförpackningar bara. Du kan inte bli tvingad att betala för något du inte har köpt.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-04-29 14:24
när det är dhl paket brukar det väl oftast komma från privatpersoner?
Företag brukar väl skicka på "vanlig" post?

Hämta ut o se vad det är , vem vet du kanske fått en present? =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-29 14:30
AdaliA F20

När paket kommer från utlandet kommer det ofta med dhl.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-04-29 14:33
Kanske är mjältbrand? :S

2010-04-29 14:51
tack för hjälp! ah ska nog göra som friktion sa. men ja vem vet vad det kan vara? shl brukar väl leverera åt företag annars är det vädigt skumt omdet är nått ifrån utlandet och att jag måste hämta det vid en äffär då brukar dom väl komma hem?

2010-04-29 22:26
Ring och fråga utlämningsstället vem/vilket företag som står som avsändare, ifall att detta inte framkommer i sms'et.
Sen tar du kontakt med denne/detta och frågar vad det rör sig om? I och med att DHL har sändningsnummer så borde det inte vara så svårt. Gissar jag på.
Paket som inte hämtas ut går ju normalt i retur efter 10-14 dagar.

2010-04-29 22:52
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-29 23:25
Samma sak hände mig för 3-4 veckor sen, paketet skulle kosta 349kr om jag inte minns fel att hämta ut. Sket i att hämta ut det helt enkelt då jag inte beställt nått.

2010-04-30 00:03
Kan ju också bara vara nåt jon som stansat in fel telefonummer.. för att få sms-avin..
-- Mellanslagsanvändare --

2010-04-30 00:40
ah tack allihopa men ska skicka kussen så han kollar upp det där åt mig men ja ringde dhl och dom fatta inte ett skit :P
Producent

2010-04-30 08:56
kanske är någon ny scam!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2010-04-30 10:02
Ja, typ se om någon är såpass nyfiken att se vad som finns i en låda så att dom betalar i förskott för något dom inte har beställt.. vem skulle gå på något sånt? ^^
Follow the dao, right about....NOW!
Moderator

2010-04-30 11:29
vem skulle gå på något sånt?

Samma naiva stollar som går på nigeriabrev.

Those damn nigerians are stepping up their game!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-04-30 13:25
är väll antagligen fina årsredovisningar man kan besställa på polarna ett par kilon helt fraktfritt som skickas från utlandet, fick 15 kilo häromdagen visste dock vem dom var ifrån så han fick tebax lite mer
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone