Body Modification - Hur långt får man gå?
tja! jag e bara så nyfiken på vad folk här på whoa har för inställning till kroppsmodifiering. kan berrätta vad det e lite kort ifall nån inte har hört talas om det. ni får gärna invända ifall ni tycker definitionen är felaktig. body modification är när man modifierar kroppen genom exempelvis piercing och kanske tatuering, men även extremare typer av modifieringar som suspension, transdermal implants osv. det är kort sagt en konstform där kroppen används för att skapa konst.
det jag vill veta är i vilken utsträckning ni tror att det är häsosamt eller bra att göra kroppsmodifieringar. finns det någon form av kroppsmodifiering som bör förbjudas eller har man fullständig äganderätt av sin kropp och får dekorera den precis hur man vill? tycker väl personligen om jag ska va ärlig att folk ska få göra som dom vill med sina kroppar, t.o.m. om det finns saker som jag inte skulle vilja göra med min egen kropp eller som inte är hälsosamma tycker jag inte att man ska förbjuda det.
jag har själv 6 stora tatueringar, och 15 piercingar, om detta nu är att betecknas som kroppsmodifieringar kan diskuteras, men jag överväger även att göra transdermal hornimplants, en på varje sida av pannan. nautiska stjärnor (silikonimplantat) på händerna och har varit lite sugen på suspension om jag ska va ärlig, lite kluven dock, får se hur jag gör...
någon här på whoa som har kroppsmodifieringar och vill berrätta om dem? skulle va intressant!
vet inte om tråden blev så bra. men jag vill veta vad ni har för inställning till just det här när det kommer till i hur stor utsträckning man har fullständig rätt till att göra vad man vill med sin egen kropp. självklart finns andra grejer som går in i ägande av sin kropp, som narkotika eller prostitution, men det är inte främst det jag vill diskutera, utan kroppsmodifieringar. sen ska vi inte glömma att kroppsmodifiering kan betyda mkt annat oxå, som bodybuilding och plastikkirurgi, men även vardagliga saker som olika frisyrer eller klippa naglarna osv. även detta är kroppsmodifieringar. kort sagt: får man göra precis vad man vill med sin kropp?