Krossat knogarna??
Jadu, undrar kort och gott hur det kan te sig om man krossat knogarna.. Om det nödvändigtvis blir omöjligt att utstå eller hur det blir..? Mina knogar är just nu svullna som tusan, och gör ont. kan röra fingrarna ordentligt, inte full rörlighet dock och har inte full kraft i dem. Det är blå/lila också men kände efter och känner inget löst brosk eller lösa benbitar. Precis efter den lilla "olyckan" kände jag efter och kände något som kändes som brosh/benbit som var lös, men den försvann och jag kunde inte Känna det sen. Så jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. ska ju helt klart vänta och se tills imorgon om det blir bättre, eller hur de känns.. Men kan detta vara en skada på skelettet eller är det ingen ide alls att åka in till sjukan och pinas i ett väntrum? Kan tillägga att detta hände runt 17:30 idag..
Dom är krossade
Vi är överallt!
Producent
2010-04-19 21:25
Kolla upp det med en läkare för att vara på den säkra sidan...slog min hand i en vägg för ett antal årsen vart helt svullen men vägrade kolla upp det. Så nu har jag en liten bula strax övanför lillfingret...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Everlast P19 helt säker? Fumez Jo det har jag gjort flera gånger den senaste månaden, blodat ner väggen och allt, men de gångerna har jag blivit lite blå, haft ont i nån vecka och sen har det varit bra. det här kanske blev för mycket nu och knogarna inte pallade, jag vet inte
de gånger jag slagit knogarna och händerna i övrigt till smärta och blåmärken har det inte varit någon större fara utöver blåmärken, svullnad och smärta. så jag tror inte att de är krossade men oroar du dig så kanske du bör gå och kolla det på vårdcentralen istället för akuten. då slipper du sitta i 4-10 timmar och vänta. Fumez jag har samma sak. slog sönder mitt lillfingerben i handen på min expojkvän och vägrade kolla upp det så nu har jag också en liten bula på benet, på sidan av handen liksom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tror inte att de är krossade faktiskt men jag vet inte. hade varit coolt om de var ;) får slå några gånger till.. de här fallet var ju inte ett slag i väggen utan runt 7 st med högerhanden, klockrena träffar. junkgirl slår sina ex :D
Ticcihni slog.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
junkgirl slog sina ex * :D mahaha helt rätt j.. var hård på dom. förtjänar det säkert
Om det inte blir bra går du till doktorn. Så gör jag med min kropp iallafall.
Ticcihni Förmodligen är de bara svullna ett par veckor till sen försvinner nog smärtan helt och du är totalt återställd. Vad du än gör, gå för guds skull INTE till doktorn!! Skapa gärna fler trådar om detta på whoa och lunarstorm, samt vänta ut det så blir nog din hand inte det minsta defekt. Får man fråga hur du åsamkade dig skadan?
shyffert ser ironin i det där samtidigt som inte.. hah, du menar alltså att det vore idiotisk att inte åka in till sjukan?? fråga inte.. svaret skulle vara idiotiskt om något :)
Ticcihni Förstår inte vad du menar? Ja, det är klart det är idiotiskt att inte kolla upp om handen kommer bli missbildad eller inte. Jag skulle knappast chansa och nöja mig med en tråd på whoa. Men det kanske bara är jag? Vem har du slagit?
shyffert Men hur jävla farligt kan det vara? flippa ut pga svullna knogar med annan färg? njaa.. dessutom var det ju bara några timmar sen jag inte slog någon annan utan gjorde illa endast mig själv..
ring sjukvårdsupplysningen om du är tveksam. rekommenderar de dig att uppsöka en vårdcentral så gör du det. och ska du boxas med en vägg så köp boxningshandskar.
vante inte lika häftigt då ;) tror jag kör på det faktiskt, om det gör skit ont imorgon..
Jag har brutit benet som sitter precis vid knogen vid lillfingret, väntade någon vecka med att gå till doktorn. Tyckte jag kunde röra fingrarna helt ok men de var väldigt ömma, men efter röntgen visade sig att det var brutet. Alltså, lika bra att åka in så det inte förvärras om det nu är något benbrott.
hejhej
Hyvni P21 så risken är rätt stor alltså? det är precis så det är, och är som mest svullen vid lillfingret och runt den knogen.. fick du gips?
länka bild
syns dock inte mycket på bild men jag kan ta en imorgon. det kanske har lagt sig då men fixar en..
Hade en spricka i lillfingret för ett antal år sen, kunde knappt röra fingret alls utan att de gjorde skit ont. Kan du röra fingrarna så borde de väll vara lugnt
Vi är överallt!
Ticcihni Inte fan vet jag hur farligt det kan vara. Därför jag skulle gå till en utbildad doktor och fråga. Jag är väl inte dum i huvet och vill chansa på att få en missbildad hand?!!??!!?
Everlast P19 Dr. Everlast har talat :P
btw så är vänttiden på akuten enbart en pengafråga. Det kostar staten mer än dubbelt så mkt med akutpatienter än dom som går till vårdcentralen. Därför har dom så lång tid för att folk inte ska dit i onödan. så gå dit o sätt dig, ta me nåra polare också som kan fejka en skada
vi är överallt!
Hände något liknande för mig en gång, började blöda och knogen blev nästa lika stor som en pingisboll och i en ful nyans av blått,gult,rött. I dagsläget så ser knogen ut som att den ska få kallbrand när det är kallt ute!
Moderator
2010-04-20 11:12
Jag tror TS har nerdrageat sönder krogen.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Sådana där skador läker oftast av sig själv, särskilt om du kan röra fingrarna. Det kommer säkert bli lite brosk, men det lär det bli oavsett om du går till doktorn eller inte. Men du får å andra sidan lite extra skydd nästa gång du ska banka i väggarna. Är du orolig kan du så klart gå till vårdcentralen eller ännu hellre ringa sjukvårdsupplysningen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
7-8 klockrena träffar? Tror vi inte får statusuppdateringar av gärningsmannen idag utan han sitter i förhör/häkte för grov misshandel.
Ticcihni Jag fick gips i fyra - fem veckor, och din skada låter ganska identisk den jag hade så hade jag varit du hade jag dragit och röntgat.
hejhej
ja krossade min knoge hösten 08 när jag slog av en bräda som var 1,5cm tjock:/ kan fortfarande inte boxas pga av detta, så har gått o pensionerat mig i förtid^^
Haters gon' hate...
Efter min macho-skada då jag slog rakt genom en spegel in i väggen så krossade jag en knoge. fingret bröts också precis vid knogen, och kan ju säga att det inte gick att röra runt med fingret/handen. På köpet skar jag upp knogarna och fick en blodfontän från tummen pga brusten artär... Ja, det var på fyllan och jag slår aldrig på en spegel igen :)
^ Smart sagt.
knogmacka!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
haha tjoo allihop, blev en resa till polisstationen och en till sjukan, det visade sig vara en sk. "norrköpings-fraktur", lite kul.. Precis ovanför lillfingret, de säger tydligen så för att de slåss mycket där (har ni hört det uttrycket nån gång?).. så nu är det gips som gäller och antagligen några till förhör.. men annars äre prima :)
Ticcihni Vad vare jag sa? :)
hejhej
Hyvni P21 helt jävla rätt.. tror du får bli min "personal doctor" ;)
Ticcihni sluta slåss jävla pajas
shyffert sluta våldta flickor jävla pajas. sluta med bull, du vet inte vad det handlar om
Du är nog bara vek. Du vet du kan slå knogarna mot något hårt och bygga brosk då dom slits eller ja.. "går sönder" lite granna så du får en jämnare yta. Vissa galna munkar pysslar med sån skit.
Äger dig som staten
Ticcihni vad du än gjort får du nog skylla dig själv. rätt åt dig om du nu slagit en medmänniska. såna som dig har jag inte mycket till övers för.
Alla som gnäller på ticcihni, ni har inte tänkt på att man kan bli arg och slå i väggen istället för på personen man egentligen är arg på? Jag vet inte om det är så för honom men så var det för mig iallafall.
hejhej
precis! Hyvni har rätt och det var det som skedde. det var en av mina nära och kära som gjorde mig helt galen, och jag skulle aldrig göra någon illa om det inte var nödvändigt, så min betongvägg fick sig ett bra antal slag, vilket gjorde att min övervakare kontaktade polisen som ville ha in mig och ta tester, ställa frågor, och undrade var blodet kom ifrån. Nu behöver ni inte klaga, ja det var jävligt idiotisk men vad ska man göra. gjort är gjort
Ja det är bra jävla stört det me, att inte kunna behärska sig och slå sönder handen i en vägg. Neandertalarbeteende.
shyffert vill du jiddra så kom då. kan ta ut min ilska på dig och möblera om ditt face.. just saying.. lägg ner nu
Ticcihni mohahahahahahaha ge mig en knogmacka när du möblerar om mitt face
haaaaaaahahahahahahahah orka köra en boxningsmatch mot en vägg och förlora.. Torsk