I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bål och tilltugg. langa tipsen här!

Övrigt - Blandat

2010-04-07 18:26

bål och tilltugg. langa tipsen här!

det är så att jag ska ha en releasefest i all sin enkelhet för en film jag gjort. så för att krydda det hela lite extra tänkte jag bjuda på antingen välkomstdrink eller bål och något att tugga på.

jag har haft funderingar på redbull&vodka då det enligt mig är det godaste som finns. men då det lär komma 25-30 pers vid olika tidpunkter känns det som ett jävla meck att stå och blanda groggar. och gör man det som bål går ju kolsyran åt helvete.

nån som har något bra tips? jag har tre liter vodka redan så något på det hade vart bra.

sen tilltugget.. där har jag inte en aning.

vad hade ni velat ha när ni stappla in genom dörren?

Jag vill bara sova... o spela fotboll,

2010-04-07 18:38
köp massa frukt! typ mango , rapaya o melon etc...skär i lagom stora bitar i en skål. så pumpar du ner vodka i det...

antingen gillar man att dricka det som det är i ett glas eller så kan du ju köpa typ budget energidricka om folk vill blanda ..men ja gillar o köra rakt av plus att frukten e ju spritfylld med..
vi är överallt!

2010-04-07 18:50
Låter fan gott med spritdränkta fruktbitar, röstar för det!
>:D

I rz 3vul g33nuz

2010-04-07 21:57
jag tycker att du ska prova att göra redbull/vodkabål iaf. vem bryr sig om kolsyran i den drinken ändå? huvudsaken är att det smakar gott och att man blir tipsy tycker jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-08 01:14
Kör Planters Punch! Punch betyder bål och det syftar allstå inte på smaken punsh ;).

1 del mörk rom
2 delar apelsinjuice
1 del limejuice (färskpressad)
1 stänk grenadin

Sedan ska drinken toppas med soda för kolsyran skull, så att ha några clubsoda flaskor brevid bålen är inte en dum idé.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-09 10:18
Så här gör ni vårens/ sommarens bästa bål

1. Ta en 1.5L sprite häll i en skål.
2. ta en flaska vodka och häll önskad mängd.
3. ta ett paket piggelin och lägg i.
4 när piggelinen smält plocka ur pinnarna
5. häll i 1-2 burkar skivad annans ikl spadet.

Servera och låt det väl smaka, gott gotti gott gott

-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK

2010-04-09 14:53
jag brukar mixa vattenmelon, is, sprite och vodka, och sen hiva i melonkuber, citron och limeskivor, har inga mått då jag mest bara häller på måfå tills det smakar bra, men mycket melon iallafall.

jättejättegott, även efter att kolsyran gått ur.!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-04-09 15:54
tilltugg- popcorn är ju självklart, måste man ha på en lansering, inbillar jag mig själv iaf :-) :-)

men sedan får du ju fundera- vill du att folk ska bli mätta kör du tilltugg, eventuellt en liten billig buffé liknande grej. Går o köpa hem eller snickra ihop själv- bara kolla typ tastelines buffe/tilltuggs bitar så kommer du säkert in på rätt spår.

vad de gäller alkohol tycker jag redbull/vodka i bålform låter hett :-) bara gör en hell of a batch så behöver de inte bli drinkblandning för dig hela tiden. fyll på med jämna mellanrum med både och så blir de bubblor och alkhol kvar- går ju att "tunna ut" med sprite eller dylikt om du inte vill spendera multum på red bull och vodka som ju faktiskt är rätt dyrt. ica har en supergod energidryck som kostar billigt och finns ju andra alternativ såklart.

kul grej att planera inför :-)

2010-04-11 12:10
seriöst, redbull/vodka, sicka jävla white trash ni är..

ska du ha en releasefest så borde det iallafall vara lite sofistikerat.

http://www.tasteline.com/Drinkrecept/pimm__s_punch

den e fin faktiskt

o de där receptet på planters punch var ju väldigt förenklat, två eller tre sorters rom ska de vara och angostura, samt fler juicer, men nu ska vi inte vara pretto

2010-04-11 16:41
gör en frisk bål med gin, tonic water, massa lime, mixad gurka

2010-04-11 19:26
vad är fel med white trash?