(Undersökning) Vem är Sveriges bästa rappare?
Hejsan! Jag läser Matte B och vi fick i uppgift att göra en statistisk undersökning. Jag ville undersöka vilka folk tycker är den bästa rapparen. Vad är då bättre än att fråga alla kunniga whoaiter? :) Skulle uppskattas väldigt om ni kunde svara på frågorna nedan, tar bara någon minut och jag är ganska sent ute med uppgiften också. OBS! Väldigt viktigt att ni uppger ålder + kön Tack på förhand!Fråga 1: Vem anser du är Sveriges bästa rappre? * Afasi * Allyawan * Chords * Ken Ring * Promoe * Max Peezay * Organism 12 * Sam-E * Mohammed Ali * Stor * Annan (vem?)Fråga 2: Vad är det viktigaste egenskapen hos rapparen? (välj endast ett alternativ) * Texten * Flow * Känsla * Rimstruktur & Punchlines * AnnatFråga 3: Hur länge har du lyssnat på svensk hihop? * Mindre än 1 år * cirka 2 år * cirka 3 år * runt 5 år * runt 7 år * runt 10 år * runt 15 år * runt 20 årFråga 4 Hur ofta lyssnar du på svensk hiphop? * Nån/några gånger i månaden * Nån/några gånger i veckan * ca 1 h/dan * ca 2 h/dan * ca 3 h/dan * ca 4 h/dan * ca 5 h/dan * mer än 5 h/danFråga 5 Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Skriv... Tack på förhand!
inte för att vara den som är den, men varför hittar du inte bara på egna svar och lämnar in?
((MAAD))
Max peezay Texten 15år mer än 5 h/dan annars lyssnar jag mest på pop/rock av olika slag //Yde - varsågod för hjälpen
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
1. timbuk 2. känsla( + beat ) 3. runt 7år 4. ca 1h om dan 5. reggae roots DANCEHALL soca
Afasi Texten runt 10 år ca 3 h/dan amerikansk hiphop
De som pumpas just nu för mig är gruppen Ri-fa, men om man ska välja ur listan blir de Afasi Flow Runt 5 år mer än 5 h/dan hiphop bara för mig
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Man 24 1. Allyawan 2. Känsla 3. runt 15 år 4. ca 1h/dag 5. Electro
Married to the money, fuck the world, that's adultery
1. Promoe 2. En kombination av alla punkterna anser jag. Samt förmågan att kunna lägga det minst lika fett på engelska som på svenska. 3. Runt 10 år. 4. Ingen aning, allt mellan 1 och 5 timmar. 5. Reggae, svensk punk, electro, det mesta helt enkelt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man, 20. 1. Stor 2. Rimstruktur & Punchlines, flow och text, tycker inte man klarar sig med bara en av egenskaperna. 3. Runt 10 år 4. Ca 1/h om dagen. 5. Soul
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen
2010-04-07 17:26
Man 18 1. Adam Tensta 2. Flow 3. Ca 5 år 4. Några gånger i Veckan 5. Inget
Hangaround
2010-04-07 18:43
Man 23 1. Allyawan 2. Känsla 3. runt 10 år 4. Nån/några gånger i veckan 5. Pop, Rock, Svensk Hardcore & Punk, klassiskt & electro är väll det jag lyssnar på mest.
1. Promoe 2. Känsla 3. Runt 10 år 4. Några ggr i månaden 5. Punkrock
1. Idol Eddie 2. Känsla (definitivt) 3. Runt 11-12 år 4. all the time breeeeeeeeeeeee 5. BLACK SABBATH FTW!?!?="?!!?=#=!!!!!!#!
1.Chords 2.Texten 3. 3½ år 4.mer än 5h om dan 5. Jazz
man, 16 1. Afasi 2.Flow (har du inget flow låter de skit) 3. runt 5 år ungefär 4. ca 1 h/dan 5. De mesta faktiskt :)
Keep it real! Peace babe ;D "Så länge de rimmar"
Producent
2010-04-07 20:39
man 21 1. Roffe Ruff 2. Röst/Inlevelse 3. 9 år 4. Ca 5 h/dan 5. Soul och Rock
carlito känsla runt 10 år nån timme om dan kanske reggae
1. Promoe, innan kråksången 2. texten 3. 7 år 4. 3h ungefär 5. rock/pop eller nått sånt
Afasi Flow (tycker inte att man kan välja ut en egenskap egentligen. Det är det sammantagna som är grejen) 15 år 1h/dag Svensk pop, rock, indie, reggae, ska,
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
gonna_sell du va ju seriös, idol eddie?limp, ålder & kön på dig? tack för alla svar alla :) (min kusin som har uppgiften)
1. ågren 2. låter konstigt att jag tycker flow fast jag anser organismen som den bäst men flow och lyrik är ungefär lika viktiga enligt mig. 3. minns inte men runt 7-10 år 4. 4 timmar om dagen.
www.myspace.com/friphmusic
1. Timbuk 2. Känsla 3. runt 10 år 4. Nån/några gånger i veckan 5. Jazz, blues, funk, indie, singer/songwriter, breakbeats, soul, rock, punk, pop.
Delam tange barat
oj missade 5an : rock
www.myspace.com/friphmusic
Moderator
2010-04-08 01:55
1 - Mohammed Ali 2 - Flow 3 - runt 5 år 4 - ca 5 h/dan 5 - Electro typ 19 år och boy
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator
2010-04-08 03:00
1. Sam-e2. Känsla3. runt 7 år4. mer än 5 h/dan5. Rock 19 år och kille
//TW
man 22 Max peezay Texten 10 år Nån/några gånger i veckan electro
Its darkest before dawn
oops, glömde det där viktigaste :p är 17 och kille
1. Max Peezay 2.Flow 3.5år 4.Några gånger i månaden 5. Dubstep, DnB, soul och reggae 20 & Manlig uta tusan
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
1. Nimo Cheebs
2. Flow (tycker inte att man kan välja ut en egenskap egentligen. Det är det sammantagna som är grejen) 3. runt 5 år (till och från)
4. Varierar, men 1-5 h/dan
5. Funk, Soul, Jazz, Electro, Rock, Reggea etc etc..
Man 22 1. Thomas Rusiak 2. Kombination av allt. 3. 11 år 4. några gånger i månaden 5. Funk, rock, reggae, soundtracks
The more emotion i put into it, the harder i rock.
1. Kashal-Tee 2. Text, flow 3. 10-15 år. Inte mycket dock.. några enstaka artister. 4. Väldigt sällan. Någon gång i veckan möjligtvis.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Glömde skriva, är 14 kille
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Producent
2010-04-08 17:04
M 23 1. Organism 12 2. Flow 3. 18år 4. Då och då 5. Jazz, funk, soul, samba, tango, blues.
http://soundcloud.com/orlandog https://www.facebook.com/OrlandogPsy https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
Fråga 1: Organism 12 Fråga 2: Texten Fråga 3: 8 år Fråga 4 Så gott som hela dygnet då jag är vaken. Om jag inte pumpar musik hemma, så har jag alltid mina lurar. Dock så varierar jag mellan hiphop/pop/metal och punk. Fråga 5 Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Som sagt, min lista med musik består utav runt 1100 låtar. Låt oss säga att 95% av den musiken är hiphop. Varav 75% utav dessa 95% är svensk hiphop. Sen så är det bara gott och blandat mellan olika låtar jag tycker om. Pop, techno, rock, punk, emo, metal. Just det. Jag är en snart 18 årig pojke.
Wurrup?
Fråga 1: Vem anser du är Sveriges bästa rappre? * Organism 12 Fråga 2: Vad är det viktigaste egenskapen hos rapparen? (välj endast ett alternativ) * TextenFråga 3: Hur länge har du lyssnat på svensk hihop? * runt 15 år Fråga 4 Hur ofta lyssnar du på svensk hiphop? * ca 2 h/danFråga 5 Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Dub, Soul och Diverse brittisk musik
Göteborg
Bästa rapparen? Betong Mimmi Viktigaste egenskapen? Känslan Lyssnar aldrig på svensk hiphop typ men började väl för 13 år sen..
my name is xelly smelly
Producent
2010-04-10 11:13
Fråga 1: Vem anser du är Sveriges bästa rappre? * Allyawan Fråga 2: Vad är det viktigaste egenskapen hos rapparen? (välj endast ett alternativ) * Annat Fråga 3: Hur länge har du lyssnat på svensk hihop? * runt 10 år Fråga 4 Hur ofta lyssnar du på svensk hiphop? * Nån/några gånger i veckan Fråga 5 Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Grime / Rock / RnB / "Pop-RnB" / Kön/Ålder = Man/23
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Ni behöver inte svara mer :) Uppsatsen är inlämnad. Tack för alla svar :)
1. The Latin Kings . Dogge 2. ar absolut bast vad de galler inlevelse och kansla. Bast beats och mycket musikalisk. 3. Har lyssnat pa svensk hiphop sen Ken slappte Eld och Djupa Vatten. 4. jag ar 20bast och male 5. Jag lyssnar pa svensk hiphop kanske en halvtimme per dag och hiphop mellan 2 och 3timmar per dag 6. Mycket reggae forutom hiphop peeyz LGTM
LGTM
Fråga 1: Vem anser du är Sveriges bästa rappre? * Petter. Fråga 2: Vad är det viktigaste egenskapen hos rapparen? (välj endast ett alternativ) * Känsla Fråga 3: Hur länge har du lyssnat på svensk hihop? * runt 10 år Fråga 4 Hur ofta lyssnar du på svensk hiphop? * Nån/några gånger i veckan Fråga 5 Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Soul, Ska, rock, reggae
Fråga 1: Vem anser du är Sveriges bästa rappre? Max Peezay Fråga 2: Vad är det viktigaste egenskapen hos rapparen? (välj endast ett alternativ) Texten och Deliveryt. Fråga 3: Hur länge har du lyssnat på svensk hihop? 6 år Fråga 4 Hur ofta lyssnar du på svensk hiphop? Inte alls ofta längre, nån/några gånger i månaden. Fråga 5 Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Punk, Rock, Metal
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Jag är på pojkspoling på 19 år. 1. Ken Ring 2. Röst och flow 3. Runt 10 - 12 år 4. Varje dag, mellan 2 - 5h per dag. 5. Lyssnar nästan bara på hiphop, men annars är de RnB, rock och eventuellt lite pop.
Vi är överallt!
Fille , flowet, runt 10 år, ca 1 timme
Fråga 1: Vem anser du är Sveriges bästa rappre? Organism 12 Fråga 2: Vad är det viktigaste egenskapen hos rapparen? (välj endast ett alternativ) Rimstruktur & Punchlines Fråga 3: Hur länge har du lyssnat på svensk hihop? * runt 10 år Fråga 4 Hur ofta lyssnar du på svensk hiphop? * mer än 5 h/dan Fråga 5 Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Reggae och utländsk hiphop
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Fråga 1: Vem anser du är Sveriges bästa rappre? * Annan - Pst/Q Fråga 2: Vad är det viktigaste egenskapen hos rapparen? (välj endast ett alternativ) * Texten Fråga 3: Hur länge har du lyssnat på svensk hihop? * runt 7 år Fråga 4 Hur ofta lyssnar du på svensk hiphop? * Nån/några gånger i veckan Fråga 5 Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Blues.
1. Timbuk 2. Känsla 3. Ca 10 år 4. Nån/några gånger i månaden 5. Jazz, blues, funk, reggae, techno, dubstep, electro, italo disco, soul, rock mm
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Producent
2010-04-16 01:11
1. Aaron Phiri 2. Flow 3. Ca 10 år 4. Nån/några gånger i veckan 5. Funk, soul, jazz, reggae
Ålder + kön: <-------- Fråga 1: Vem anser du är Sveriges bästa rappare? * Näääk just nu. Mad feeling. Fråga 2: Vad är det viktigaste egenskapen hos rapparen? (välj endast ett alternativ) * Delivery. Fråga 3: Hur länge har du lyssnat på svensk hiphop? * runt 15 år. Fråga 4: Hur ofta lyssnar du på svensk hiphop? * ca 1 h/dan Fråga 5: Vad lyssnar du mest på förutom hiphop? Skriv... * DNB, RNB, Metal, Klassiskt men jag lyssnar på alla musikstilar. Kanske de jag nämnde som jag lyssnar mest på just nu. Dansband är det enda som går totalt bort, går inte att lyssna på öht. Inte en enda låt. Tack på förhand! * Np.
Producent
2010-04-16 14:55
Förlåt jag är 21 år grabb
1. Zacke 2. Både text, flow och känsla. 3. cirka 4 år. 4. 2h på dan typ.
"Visst är det vackert.."