I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skönhetskurer som du kan göra hemma!

Övrigt - Blandat

   
Producent

2010-04-04 03:32

Skönhetskurer som du kan göra hemma!

Jag har litet tråkigt och tänkte göra ett inlägg här om en awesome sida jag har hittat. Den handlar om hur man gör allt från handkrämer till ansiktskrämer, schampo, tvål.. Ja typ allt! även killar kan testa om ni nu är måna om huden och håret. (do it!)

alla ämnen på denna sidan är helt naturliga. Det man gör blir typ som att köpa produkter på en hälsokostaffär, fast billigare!

http://www.shenet.se/

Samt finns det också en sida där du kan beställa alla extrakt och annat som man ska ha i

http://www.crearome.se/

Någon som vågar testa?

Jag har själv gjort en peeling som innehåller ricinolja och askorbinsyra (opressad c-vitamin). Det kommer dock inte från denna sidan! Jag har bråkig hud, tvärtom-acne kan man kanske kalla det för. Jag blir supertorr så fort min hud utsätts för något. Den ogillar krämer, är känslig för allt och hatar kyla. Men den peelingen gillade verkligen mitt ansikte. Så den är superskonsam. Plus att man fettar in huden om man inte tvättar ansiktet med tvål efteråt. Man blir som en baby.

Fråga om ni vill veta hur man gör peelingen. är ungefär det enda jag har testat i sådandär väg.

Askorbinsyra = porsammandragande
Ricinolja = smutsutdragande

Nu vet jag faktikst inte om det passar exakt alla hudtyper, eller om det sistnämda funkar bra. Jag kan inte se skillnad för att jag har i princip inga synliga porer i ansiktet.

Om det funkar för någon annan som vågar testa, så skriv det här!

Ricinolja kan man köpa på apoteket för 40:- och askorbinsyra står vid kryddhyllan i stora mataffärer. Typ ica eller coop

jag ska även testa att göra egen tvål och schampo senare! älskar att pyssla med sådant

(Inlägget ändrat av Louder 2010-04-04 10:28:40)

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."