I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kala fläckar på benen - är det vanligt?

Övrigt - Blandat

   

2010-03-31 16:33

Kala fläckar på benen - är det vanligt?

Hej kära whoaiter.

Då jag som de flesta kvinnor började raka benen från tidig ålder då hårväxten blev märkbar, så vet jag inte så mycket om hur hår på benen fungerar.

Sedan sådär ett år tillbaka slutade jag med att dra fram rakhyveln eller epilatorn och började odla hår på benen. Till en början växte det väldigt glest och ojämnt, vilket jag antar beror på att hår inte växer helt samtidigt. Men sedan tycker jag att det växte sig sådär jämnt och fint.

Nu till saken. Jag började i min tristess att studera mina ben och insåg att jag har fått kala fläckar på vissa ställen. Exakt när det har blivit så vet jag inte.

Så nu vänder jag mig till er med håriga ben: är det vanligt att ha kala fläckar på benen? Och vad kan då detta bero på? Har du haft det?

En teori jag har är att det är en slitageskada. En annan är att hår kanske växer fläckvis, men det känns ju inte helt troligt. En tredje är att jag har dålig hårkvalité och jag behöver käka vitaminer eller nåt men samtidigt har ju inte min hårväxt på huvudet. En fjärde är att jag har dålig blodcirkulation, men samtidigt...fläckvis?

So. Hit me!

Delam tange barat