Vad ska vi göra med våran katt....
Det är så att vi har en helsvart katt som alltid har haft problem med sitt öga. Det är något konstigt grejs i ögat hela tiden så han knappt kan kolla. Ibland har det torkat så att han inte ens får upp ögat och i börjar tycka väldigt synd om honom. Vi var med honom till en veterinär när jag var mindre men minns inte vad dom sa, bara att dom inte gjorde något men att vi fick betala jävligt mycket. Någon som har haft samma problem med sin katt? Börjar verkligen tycka synd om honom...
Ta honom till en veterinär igen! Ska man ha husdjur får man vara beredd på att punga ut om något händer känner jag, annars ska man inte ha djur.. Kan ju vara någon infektion av något slag och katten behöver ögondroppar eller någonting, jag vet inte. Men bäst är väl att kolla upp det hos veterinären asap! Vill inte låta otrevlig eller så, men skulle gärna inte vilja gå runt själv med sånt skit ögat för någon inte vill/har råd att betala en undersökning ;).
Men då.
hahaha, jag kan inte släppa hur tydlig du var med att förklara att den var svart. men annars så kan jag bara hålla med u.u
http://www.kommandot.se/wp/
1. Gå till djursjukan. 2. Om du är för snål: Försök skölja ögat. torka det med en blöt servett och se om det blir bättre efter ett tag. Har ni bott i samma hus / lägenhet hela tiden? Kolla om katten har något dagligt beteendemönster som gör att ögat kommer åt någonting det inte borde. Typ att matskålen står för nära någonting eller att katten alltid drar huvudet mot kanten av kattluckan eller liknande. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Producent
2010-03-28 14:21
borde väl gå att lösa/förbättra med noviform (ögondroppar). men det ska ju såklart veterinären veta isåfall, så gå till en sådan imorgon!
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Producent
2010-03-28 15:56
behövde du verkligen hjälp från whoa med att ta reda på att en veterinär är vad du bör söka upp?
Ja du ska gå och tycka synd om katten i ett år till.. Allvarligt, hur svårt kan det vara att ringa till en veterinär och rådfråga? Vad är det för ras på katten? Om det är en perser/exotic så är det väldigt vanligt att det rinner och blir "grejs" i ögonen som gör det svårt för katten att se. Jag har en exotic och hans ögon gör vi rent varje dag. Eftersom katten är så framavlad är hans tårkanaler för trånga.. Det framgår inte så tydligt om han har en knöl i ögat eller som slem eller vad man ska säga. Hur som helst, det bästa du kan göra är att ringa veterinären så snart som möjligt och be dom undersöka katten. Om det är en knöl får dom skicka prover på analys och se vad det är för något.. Det är värt pengarna om katten lider. Allt gott! /S
http://www.tweenerpie.blogspot.com
lol whoatrinärer överallt
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Min rumskamrat har 5 katter, en av de (ocksa en helsvart katt vid namn Striker) hade ocksa nagot kladd i ogat som dyker upp ca var 4-5 manad. Jag korde med mina allergiogondroppar pa kattens oga och funkar for honom. Vart att prova. Det ar bara vanligt purified water i ogondropparna, inga andra substanser.
At the gates of Eternity...
om katten har haft kattsnuva så kan de bli permanent att en av ögonen rinner efter...
kul att de körs
Det som stör mig mest här är att familjen helt struntat i att göra rent ögat i åratal. Visst att kanske inte göra det dagligen, men om det kläggar igen så att katten inte ens kan öppna det? That's cold män... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Toastare
2010-03-29 12:26
Ja, eller att uppsöka en annan veterinär och berätta att det inte går över...
Jag skyller allt på Emma!
Vi försöker i alla fall? Frågade min mor nyss vad dom sa att det var för fel och hon sa att veterinären berättade att kattens ögonlock eller var det var växer inåt så det skaver mot ögat. Då räcker det ju inte med att bara göra rent det... Man måste då operera katten, vet någon hur mycket det skulle kosta? Sånt är ju svindyrt
Kan ju vara smart att ringa och rådfråga med vet iaf, sen kan ni vara snälla och tvätta ögat på det så ofta ni kan. När vi hade kattungar var det 2 st i kullen som ena ögat kleggade igen på, var att tvätta varje dag med ljummet vatten och sen gick det över. Dom hade iofs inte ögonlock som skavde på ögonen..
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Då räcker det ju inte med att bara göra rent det... ...och bromsmediciner botar inte HIV, men de gör att folk kan leva ett okej liv istället för att dö ganska snart.
Tvätta ögat på katten så slipper den obehaget med att ha ett igenkläggat öga.
10-4, over...
Toastare
2010-03-30 21:37
ThaPimpus, kostar nån 1000-lapp beroende på vilken försäkring ni har. Är pengar ens något man reflekterar över när en familjemedlem har ont?? Och har inte dina päron skaffat försäkring så borde deras ögonlock växa innåt...
Jag skyller allt på Emma!
en piratlapp för ögat borde lösa problemet.
Vad är det för färg på katten? Tvätta stackarn, tills ni fattar att ta den till the vett, eller tills ni har skramlat ihop stålarna..
work some magic
Det är så att vi har en helsvart katt som alltid har haft problem med sitt öga. Färgen står ju förfan i början av texten? :D
Svarta katter betyder otur, även för sig själva..
Dysläktikär