I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Livs i stockholm som säljer "Sju kryddor"

Övrigt - Blandat

2010-03-25 14:30

Livs i stockholm som säljer "Sju kryddor"

Ska slänga ihop en skön måltid på lördag och är i behov av denna kryddblandning.

Har fått för mig att den inte går att få tag på hos den lokala ica butiken, kan ha fel.

Vet ni något ställe innanför tullarna som säljer denna gudomliga kryddmix vid namn sju kryddor?

Jag har googlat, utan resultat.

"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?
Hur liten är lägenheten?"

2010-03-25 14:32
willys och hemköp :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-25 14:36
Finns det där? Underbart isf!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2010-03-25 14:38
Vilka sju kryddor innehåller den då? Det lär ju inte va så himla sällsynta sådana och det kan ju alltid va bra att ha sju olika kryddor separat också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-25 14:39
Jadå det gör det.

2010-03-25 14:41
koriander, kummin, kryddnejlika, kryddpeppar, fänkål, muskotnöt, svartpeppar och kardemumma.

2010-03-25 14:42
Googlade och fick fram att den innehåller dessa kryddor:
Koriander, Kummin, kryddnejlika, kryddpeppar, fänkål, muskotnöt, svartpeppar och kardemumma.

Ganska basic grejer som man egentligen borde ha hemma.

2010-03-25 18:54
Den innehåller nog ett o annat aromämne kan jag tänka mig också. Kryddmixar är väll egentligen 50% kryddor och 50% kemikalier?
njut
Toastare

2010-03-25 21:08
Hötorgshallen... i den där lilla lilla kryddaffären. De har påsar med kryddor från Borgeby kryddgård, för 10kr stycken. Skitbra!
Jag skyller allt på Emma!

2010-03-25 21:13
Uttrycket "kemikalier" är helt tomt på verklig innebörd nuförtiden. Allt som nån kan tycka vara dåligt klassas som "kemikalier" utan vidare reflektion över vad det betyder så länge det kan kopplas ihop med nånting som låter radioaktivt. Helt utan att reflektera över att "kemikalien" i de flesta fall förekommer naturligt i det som ska kryddas.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-03-26 18:23
Hittade på willys, eldorado av alla jävla märken väljer att göra skiten...
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2010-03-27 12:46
sant det Mabande, men jag tänker inte spräcka min bild av att E-tillsatser är ett hopkok av nån galen vetenskapsman som skrattar för sig själv och vill hämnas på världen.
njut

2010-03-27 14:17
Lika bra det, det stämmer ju i majoriteten av fallen :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda