I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det här med uppkörning

Övrigt - Blandat

2010-03-23 10:59

Det här med uppkörning

Asså, jag hade uppkörning precis...

Jag kuggade pågrund av att när jag backade in på en mindre väg, så skulle jag backa en bit där sa han, jag backade långsamt och försiktigt och undvek alla hålor i marken, då bromsade han och sa att jag kommer köra ner i diket om jag forsätter sådär?
det hade jag verkligen INTE...

och att han påpekade efter 20 min:
- ska du inte sätta på torkarna bak snart så du ser nåt?

jag såg alldeless utmärkt tycker jag...

så jag kuggade alltså pågrund av att HAN inte tyckte att jag såg bakåt, vilket jag gjorde, och att jag undvek hålor när jag backade...

vafan är det rätt?!? kan man klaga eller nåt??

1200 kostar varje uppkörning jag har fan inte råd med en till :/

2010-03-23 11:15
De är bara att bita i de sura! satt du på torkaren närhan påpekade det?
Var lite kreativ för fan!

2010-03-23 11:36
finns inte så mkt du kan göra, tyvärr. du är långt ifrån den första som kuggar första gången, finns de som gjort det tre och till och med fyra gånger, om det nu är ngn tröst.

2010-03-23 11:53
Nu är det ju så att torkare på bakrutan finns av en anledning. Det är bra skillnad på att "se bakåt" och att ha "bästa möjliga sikt bakåt", det sista är förstås det man skall sträva efter. Att glömma sin bakre torkare kan va ett tecken på man överlag har för lite uppsikt bakåt - den kanske vanligaste bristen för alla som är nya bakom ratten.

Jag tycker det är bra att de är hårda på uppkörningarna, oavsett om det är "skitgrejer". Det är trots allt de som står mellan dig och din "rätt" att framföra 1,5 ton metall bland dina medmänniskor, ett konststycke som varje år orsakar död och lidande. Jag tror att unga killar som lyckas med sin första uppkörning får en osund självbild av sin egen körförmåga, det återstår i regel många många timmar bakom ratten efter uppkörningen innan man på något sätt är en "bra" förare.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-03-23 11:58
Jo det med torkaren och bästa möjliga sikt bakåt förstår jag ju såklart,
jag satte på den när han sa till mig...

Men förstår inte det där med backningen bara, jag visste precis vad jag gjorde och ville inte bara köra ner i alla hålor så det guppade hela tiden och eventuellt kanske förstöra bilen?

då ingrep han med att bromsa och sa
"Då kanske kan köra ner i diket om du håller på så"

men det hade jag inte gjort, jag har kört bil (övningskört) sen jag va 16 och är nu 22 och har tyvär inte försen nu fått råd att ta körkortet, men jag tycker jag är en bra förare...

Andledningen till att jag glömde baktorkarn va ju för att jag va så himla nervös!
hade jag kört min egen bil och haft körkort hade jag ju torkat direkt om jag såg dåligt, men va ju så koncetrerad på att göra bra ifrån mig :(

2010-03-23 13:07
Man kör ju inte hälften så bra när man är nervös :S..
Inte jag iaf.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-03-23 14:48
Varför backade du inte bara rakt? Fuck the hole som man säger.
Hålen kan man inte göra nått åt, eftersom du inte har nått med vägstandarden att göra. Att du backar som en full mäniska kan du göra nått åt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-23 16:12
ah mycket ligger i vem man får köra upp med. Andra gången jag kugga hade jag en riktigt skum jävla typ som satt bredvid, tog det som en förolämpning mot sig själv att jag var nervös, hetsig som fan och börja jiddra om "ser jag så skräckinjagande ut" osv
haha riktigt mardröms scenario

tredje gången då jag tog kortet hade jag en riktigt härlig äldre gubbe, misslyckades lite med första backningen, så han gav mig en ny chans längre fram och det gick lysande. Lycka till nästa gång dude, hoppas du inte får någon hitler :)