I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den försvunna sopnyckeln och berget som växer.

Övrigt - Blandat

   

2010-03-21 16:36

Den försvunna sopnyckeln och berget som växer.

Kanske fel forum, i dunno.. hur som.

Min sophantering ligger i husets garage. För att komma in i garaget krävs det en nyckel som via en liten dosa som sänder ultra-moderna IR signaler som får hela världen att ställa sig utanför garageporten och skrika "OPEN SESAME!!" varpå dörren gör som den blir tillsagd och öppnar sig.

Problem som tynger mina axlar är att jag har förlagt (eller rättare sagt, ett par inbrottstjuvar tyckte att min sopnyckel var en jävligt värdefull sak att roffa åt sig, good job brainiacs!) nyckeln och kommer nu inte åt soprummet.
Hittils har det inte varit några problem för jag har ställt min skit utanför altandörren och sen inte tänkt mer på de men nu börjar min altan allt mer och mer likna och lukta som soptippen i Trelleborg med alla svarta, illa luktande, överfyllda sopsäckar som står på hög där ute.
Inte att föredra då bland annat solen börjat titta fram och man (även om det inte händer ofta) ibland får infallet att gå ut på uteplatsen för att få lite frisk luft.

Ja, jag har pratat med min hyresvärd och ja, han ska fixa en ny nyckel men nej, han är tyvärr inte den snabbaste gasellen i flocken. Så summan av kardemumman; jag vill fixa detta själv för det kommer gå fett mycket snabbare tror jag. Ja, jag kan ligga på honom och tjata sönder men från erfarenhet stjälper detta mer än vad det hjälper.

Sooo, what do I think I need for this McGyver mission:
* Dels frekvensen som garageporten och fjärrkontrollen pratar genom.
* En st. programerbar IR sändare.
* Alternativt en manickmackapär som sköter både ovanstående steg per automatik.

and thats about it.. tror jag.

Min fråga till er lyder; Vart i halva helvete får jag tag på en IR sändare/kontroll som den jag behöver. Clas Ohlsson aint got shit. Kjell&Company aint got shit och med tanke på att dom alltid annars har allt för alla syften så är jag lite halvt clueless.
Det måste ju finnas något i klass med jag söker.. eller?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.